2021-09-12, 13:50
Medlem
The-Seers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Vidrigt mot deras familj.
Filmerna räddar liv och minskar lidande eftersom de får vaccinmotståndare eller coronavaccinmotståndare att ändra sig.
Citera
2021-09-12, 13:52
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Jag undrar vad konspirationsteoretikerna säger nu när tex UK beslutat att inte införa några vaccinationspass?

Var det inte nu som folket skulle på knä inför illuminati, Big Pharma och Bill Gates?
Inget land kommer få igen det passet
Citera
2021-09-12, 14:11
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Nej kanske inte. Men, tids nog så kommer Delta-varianten att sprida sig hos alla som inte vaccinerat sig.

Ja säkerligen. Jag befarar att även flertalet fullvacinerade kommer att få en släng av den, men då förhoppningsvis någorlunda lindrigt. I vintras fick vi lära oss att mRNA vaccinen kunde uppdateras på ca 6 veckor, men det har vi inte sett så mycket av.

Kunde vara läge för det inför en eventuellt kommande boosterdos.
Citera
2021-09-12, 14:29
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Här är länderna som hanterat pandemin bäst
1. Tyskland
2. Kanada

3. Schweiz

4. Nya Zeeland

5. Australien

6. Norge

7. Sverige

8. Finland

9. Island

10. Nederländerna

Studien gjordes av Anholt Ipsos under juli och augusti 2021.
https://tt.omni.se/sveriges-varumarke-starkt-av-pandemin/a/47L1ma

Nordkorea har 0 fall. Varför är inte Nordkorea först??
Citera
2021-09-12, 14:33
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Det är lurigt med alla undervarianter till delta. Alla bara tar för givet att det är "delta" med fixa egenskaper som drabbar alla länder.

Det är inte fastställt hur egenskaperna ändras mellan de olika undervarianterna ännu men oroande när tex ay.12 blir dominant i Israel. Spontant förknippar man det med immun escape.

Ay.4 i Indien är också en subvariant som studeras.

https://www.newindianexpress.com/cities/bengaluru/2021/sep/09/two-new-sub-lineages-ofdelta-variant-in-bengaluru-2356201.html

Med tanke på Deltas extrema ”virala lod” så lär den breda ut sig över hela klotet. Det ger extremt goda förutsättningar för ytterligare undervarianter av Delta som på sikt garanterat kommer runda nuvarande vacciner.

Andra bokstavs-varianter tror jag att vi kan glömma under överskådlig framtid, då dessa oavsett ”giftighet” kommer att pressas undan av Delta.
Citera
2021-09-12, 14:39
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Nordkorea har 0 fall. Varför är inte Nordkorea först??
Danmark är ju inte heller med som enda skandinaviska land som inte platsar bland tio i topp. Danmark som är helt grymma med att testa och vaccinerat en stor andel av befolkningen.

Nordkorea? Ja, jag förstår att du skämtar.
Senast redigerad av virvelbagg 2021-09-12 kl. 14:43.
Citera
2021-09-12, 14:51
Medlem
Citat:
Jag undrar vad konspirationsteoretikerna säger nu när tex UK beslutat att inte införa några vaccinationspass?

Var det inte nu som folket skulle på knä inför illuminati, Big Pharma och Bill Gates?

Okej där ser man. Tänker ändå att passet är nödvändigt för annars är det ett låst läge. Dom som inte vill vaccinera sig är ju inte rädda för sjukdomen eller för att andra är arga på dom. Spelar ingen roll hur mycket folk tjatar. Men passet tvingar dom till vaccinering. Därför jag tror att det kommer att sjösättas ett sådant.
Citera
2021-09-12, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Danmark är ju inte heller med som enda skandinaviska land som inte platsar bland tio i topp. Danmark som är helt grymma med att testa och vaccinerat en stor andel av befolkningen.

Nordkorea? Ja, jag förstår att du skämtar.

Danmark er ikke blandt de 60 lande de har undersøgt.

Western Europe: Austria, Belgium, Finland, France, Germany, Greece, Iceland, Ireland, Italy, the Netherlands, Northern Ireland, Norway, Scotland, Spain, Sweden, Switzerland, the United Kingdom, Wales.

https://www.ipsos.com/en-us/news-polls/management-of-healthcare-crises-is-still-a-top-5-concern-for-many-citizens
Citera
2021-09-12, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Att virus muterar är givetvis gammal kunskap. Men att inte förutse att vi skulle få en mutation (Delta) som i ett svep ger ungefär 1000 gånger högre viral belastning än ursprungs-varianten tycker jag inte är naivt.

https://www.nature.com/articles/d41586-021-01986-w
Det där låter som ännu en dubiös studie väldigt hittepå och i artikeln står det upp till Inte att alla får så mycket virusload.

Å andra sidan så har vi alla cirka 300 triljoner virus i kroppen redan..
Citera
2021-09-12, 15:19
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
För att misslyckas så vi kan kalla dig lögnare såklart. Smart drag att skita i det.

Om du samlar mod och kan tåla att misslyckas är det alltså det här under som helt saknar uppbackning i form av källa.

Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Stortruten!

Här skriver du själv att det hela tiden varit heeeeeeelt klart att framöver behöva ta boosterdooserför att behålla skyddet.

Sedan ändrar du dig till detta:

Det enda du sagt, haha. Nej det var inte det enda du sa!

Busted!
De poängen kan ni få!
Citera
2021-09-12, 15:23
Medlem
negrofobens avatar
Citat:

De lära hitta på någon bortförklaring.

Personer med sånt sektbeteende är helt faktaresistenta och klarar inte att tänka logiskt.
Citera
2021-09-12, 15:24
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:

Vi får se framöver hur det blir. Vaccinpasset har planerats i decennier (av någon outgrundlig anledning), och det känns för tidigt att ropa hej.

Det är fullt möjligt att vaccinpasset kommer igen senare i höst, med ett ännu större hat uppbyggt mot ovaccinerade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in