2021-09-12, 13:55
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Jag tänker t ex så här (original "bögarnas fel"):

Över hela denna jord - oh yeah oh yeah
Sker katastrofer, terror, mord - å ack o ve
Men vi som är vita svenskar har ändå ryggen fri
För roten till all världens ondska är inte vi
Nej, det är judarnas fel - judarnas fel
Judarnas fel - judarnas fel
I Mein Kampf står det skrivet det är judarnas fel
Jag vet inte vilken rad och vers, kapitel eller del
Men nånstans här i står det, det är judarnas fel

Kriget i Afghanistan - judarnas fel
Diktaturen i Iran - judarnas fel
Och jordskalv, översvämningar och allt annat hemskt
Att Vin & Sprit och Saab och Volvo inte ens är svenskt
Ja, det är judarnas fel - judarnas fel
Världen står i brand och det är judarnas fel
Min son med jaktgeväret fyra människor sköt ihjäl
På nåt sätt kan jag känna det var judarnas fel

Känns rätt så representativt för en stor del av flashbacks användarbas.
Ja, tyvärr är det detta en klockren FB-text.
Citera
2021-09-12, 14:16
Avslutad
Segment drograpport( vår käre huvudperson läser rapporten, samt man får se personen bakom texten också )

” för en vecka sen tog jag min första röka , en polare och jag började förkröka. Vi satt i lägenheten humöret var på topp. Han tog fram gräset och sa åt mig att säga stopp.

Jag tänkte va fan nu ska vi köra på, vi ska bli bänga båda vi två. Rullade några jointar rummet stod still , tände på 2 stycken tog ett bloss och sen så small det till.

10 minuter in i ruset rummet började gunga , jag hörde i stereon Joplin började sjunga .

20 minuter in min hals var torr tog ett bloss till men kände att jag ändå hade kontroll.

30 minuter in min kompis började asflabba han skrek rakt ut ” käk vi måste grabba ” upp på mina ben kände jag ett sken skrattade lite nervöst till men säg vad ni vill, jag såg plötsligt en fågel och fick panik, min kompis försökte dölja mitt skrik nojjan tog över svetten började rinna , det kändes som mitt huvud skulle börja brinna.

Hoppade med från balkongen sprang ut i en skog kändes som fågeljäveln flög över mig och log.

Bara i kalsonger jag dök under en gran mina händer började skaka och det började läcka från min ”banan”

en tant gick förbi hördes ett ramaskri. Min polare hittade mig och gav mig kläder ,

jag fick panik när jag fick se byxorna var av läder. Men ändå på något sätt så kom vi till donken, plötsligt fick min hand för sig att börja dra och köra ronken.

Fy fan vad jag var bäng , mitt huvud helt borta , polisen kom och tog mig innan kuken kunde spotta ,

men jag är ändå glad. Ska röka på nästa helg , om någon ger dig droger så är det bara att svälj,

ska nog också testa kokain för första gången ? Nu efter denna tripp kallas jag för Kalle på sprången”
Senast redigerad av Captinhero 2021-09-12 kl. 14:21.
Citera
2021-09-12, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Om man skulle göra en musikal av detta forum och dess historia. Användarna trådarna atmosfären trollen grävarna mods och admin hur skulle det då låta?

Kom mer era bästa skrivna bidrag , vem vet kanske någon inom kultursektorn ser detta och producerar en musikal av detta.

Show me what you got!

För att förtydliga kom med era egna texter inte andras.

One in a million av GnR på repeat...
Citera
2021-09-12, 14:20
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Segment drograpport( vår käre huvudperson läser rapporten, samt man får se personen bakom texten också )

” för en vecka sen tog jag min första röka , en polare och jag började förkröka. Vi satt i lägenheten humöret var på topp. Han tog fram gräset och sa åt mig att säga stopp.

Jag tänkte va fan nu ska vi köra på, vi ska bli bänga båda vi två. Rullade några jointar rummet stod still , tände på 2 stycken tog ett bloss och sen så small det till.

10 minuter in i ruset rummet började gunga , jag hörde i stereon Joplin började sjunga .

20 minuter in min hals var torr tog ett bloss till men kände att jag ändå hade kontroll.

30 minuter in min kompis började asflabba han skrek rakt ut ” käk vi måste grabba ” upp på mina ben kände jag ett sken skrattade lite nervöst till men säg vad ni vill, jag såg plötsligt en fågel och fick panik, min kompis försökte dölja mitt skrik nojjan tog över svetten började rinna , det kändes som mitt huvud skulle börja brinna.

Hoppade med från balkongen sprang ut i en skog kändes som fågeljäveln flög över mig och log.

Bara i kalsonger jag dök under en gran mina händer började skaka och det började läcka från min ”banan”

en tant gick förbi hördes ett ramaskri. Min polare hittade mig och gav mig kläder ,

jag fick panik när jag fick se byxorna var av läder. Men ändå på något sätt så kom vi till donken, plötsligt fick min hand för sig att börja dra och köra ronken.

Fy fan vad jag var bäng , mitt huvud helt borta , polisen kom och tog mig innan kuken kunde spotta ,

men jag är ändå glad. Ska röka på nästa helg , om någon ger dig droger så är det bara att svälj,

ska nog också testa kokain för första gången ? Nu efter denna tripp kallas jag för Kalle på spången”
Vilken låt är detta?
Citera
2021-09-12, 14:22
Medlem
Vem är du, vem är jag, levande charader !

Arja Saijonmaa

(låten högt över havet)
Citera
2021-09-12, 14:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Vilken låt är detta?
Ingen speciell lite Hamilton( musikalen ) feeling fick jag
Citera
2021-09-12, 14:26
Medlem
JeffDaviss avatar
Böglyftet Blues!
Citera
2021-09-12, 14:40
Avslutad
Segment ” att byta ut en papegoja ”

( vår huvudkaraktär ser en het tråd som han inte vet är troll eller inte , användaren som skrivit den verkar ”suspekt ”)

Melodi öken Robert Broberg

” jag kom in i dotters rum klockan var ju innan 5 det var strax innan hon skulle komma hem ,hon hade varit på dagis hela dan och jag skulle ta hand om fågelfan , där låg fågeln, den jävla fågeln , stendöd var den helt enkelt den jävla fågeln

Jag började svettas jag drabbades av panik , kolla på detta jävla stela fågellik , liggandes i botten av buren innan dottern ska komma hem , vad fan jag ska ta mig till innan jag kommer hamna i kläm? Fågeln ! Den jävla fågeln ,varför ska du dö på hennes födelsedag din jävla fågel!?

Plötsligt fick jag en genialiskt idé smart som jag är , ni vet vår granne är ju ett sådant där sär, de köpte en fågel som ser exakt lika ut , den ska jag kidnappa det är min väg ut ! Genialt ! Det är genialt , hur kan ni tro att detta är banalt?

Jag klättrade genom fönster ingen var hemma , men plötsligt började pungen att klämma ,helvetes ruttna jävla skit, jag visste att detta var fel dag att leka transvestit , fågeln? Jävla fågeln , om det inte vore för dig så skulle jag nu inte gömma mig i garderoben .

Så nu flashbackare detta är mitt problem , sitter med trosor som ger mig eksem, mongots morsa har kommit hem och här sitter jag med en dödendes fågel med andnöd min lem.

Göra ? Vad fan ska jag göra ? Inga moralpredikan vill jag höra , vilken lögn ska jag köra ?
Senast redigerad av Captinhero 2021-09-12 kl. 14:44.
Citera
2021-09-12, 14:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Böglyftet Blues!

Skriv en text om det då!
Citera
2021-09-12, 15:18
Medlem
Gabriel Knights avatar
Hehe Gunther-The Ding Dong song och Eva Rydberg-Rena Rama Ding Dong i en härlig mix
Motivering: Ibland kan det bli "rena rama ding dong" i trådarna så att man bara brister ut i skratt framför datorn.
Citera
2021-09-12, 15:59
Avslutad
Segment ” jag är mod”

( stycket i musikalen vi får en hårt kämpandes mod i sitt arbete )

( i love work av butterfingers som låt)

Vaknar upp på morgonen , loggar in på Flashback lite förtidigt , lite för sölig kanske även lite för medgörlig , kollar mina forum och spanar efter troll, tar en klunk whisky som hjälper mig hålla koll.

Ser misstänkt ämne nr 1 , detta är inte min första rodeo detta kommer att bli lätt, skickar ut en varning och avstängning där , någon skickar ut ett hat pm någon annan kallar mig ett sär. Skickar ut ännu en som jag vill, jag är mod och kan regelverket utan till.

Skriver något inlägg och kommer med argument , ibland känner jag mig som
En hemlig agent , känner mig som är mästerlig regent.

Jag är mod , jag är en mod , en jävla mod, jag är mod.

Återigen kollar igenom nya ämnen raderar några inlägg och känner igen ett till drägg, rensar bort off-topic och visar vart skåpet ska stå, ger mig på whisky nr 2 , kan inte användare förstå , att en länk utan förklaring inte kommer att gå?

Någon bryter mot regel 0.0.1 och jag trodde att sätta en rubrik ska ju vara lätt ,
0.0.3 kommer alltid att ske, men det blir färre när jag alltid är med.
0.0.6 kan ni försöka bryta men då kommer ni få höra mig ryta.

Jag är mod, jag är en mod , en jävla mod , en full jävla mod

Admin skickar ett mess, han beundras över min finess, röstning ska personen åka på ban, inom mig njuter jag att kicka ut ” han ” leendes smuttar jag på min dricka och letar efter nästa offer jag kan skicka.

Detta är nästan för enkelt det måste ni förstå, runt mig ska ni tassa på tå , bam bam 3 varningar ut , aldrig kommer offtopic jakten ta slut , bara admin kan kicka mig , men jag vet att han älskar min grej

Jag är mod, en perfekt mod , jag är mod , den bästa av dem alla som stod

Loggar ut tar en vila röker på, börjar sila och skjuter på, timmar senare efter ruset är slut loggar jag in igen tillslut , vad fan får jag se ett troll har gått kaput? 100 trådar med massa trams, ingen på forumet kan hålla sams. 10 pm från admin jag har och jag känner att allt detta min skönhetssömn stör

Jag är mod, fy fan för att vara mod, jag är mod , nej nu skiter jag i att vara mod.
Citera
2021-09-12, 16:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Jag tänker t ex så här (original "bögarnas fel"):

Över hela denna jord - oh yeah oh yeah
Sker katastrofer, terror, mord - å ack o ve
Men vi som är vita svenskar har ändå ryggen fri
För roten till all världens ondska är inte vi
Nej, det är judarnas fel - judarnas fel
I Mein Kampf står det skrivet det är judarnas fel
Jag vet inte vilken rad och vers, kapitel eller del
Men nånstans här i står det, det är judarnas fel

Kriget i Afghanistan - judarnas fel
Diktaturen i Iran - judarnas fel
Och jordskalv, översvämningar och allt annat hemskt
Att Vin & Sprit och Saab och Volvo inte ens är svenskt
Ja, det är judarnas fel - judarnas fel
Världen står i brand och det är judarnas fel
Min son med jaktgeväret fyra människor sköt ihjäl
På nåt sätt kan jag känna det var judarnas fel

Känns rätt så representativt för en stor del av flashbacks användarbas.
Tror att låten "bögarnas fel" handlar om just judarna bara det att de bytt ut dem till bögarna. Så inte särskilt fantasifullt av dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in