Citat:
Ursprungligen postat av
Charlisangel
Enig med dig, tråkigt med all pajkastning. Totalt meningslöst på ett anonymt forum.
Undrar också om CL är hemma i sin bostad.
Undrar hur det fungerar med hemtjänst mm, när man är misstänkt för ett brott.
Kan hans vacklande hälsa ha att göra med att man inte ansåg att det fanns skäl för häktning?
Det sista är ett halmstrå för de som är övertygade om att KF-gruppen faktiskt har stark bevisning mot CL trots att de åklagaren inte kunde få honom häktad, och den ribban är låg i Sverige. Hade man inte beviljat häktning pga hans psykiska hälsa så hade åklagaren rimligen sagt det, snarare än att förklara att man nu skulle leta mer bevis.
En annan sak att ta till sig är att det inte är helt lätt att föreställa sig vilka starka bevis man skulle kunna tänkas ha eller få mot CL, alltså inte lösa indicier:
- DNA-träff på skon? Det vet vi att man inte har (ännu),
- Föremål från HA hemma hos CL? Nej, det kan uteslutas för då hade han häktats, och givet att de lär ha letat ordentligt så är det osannolikt att de hittar något längre fram.
- Spår efter HA i bilen? Jag utgår från att denna (äldre) bil är skrotad sedan länge eftersom inta sådana undersökningar nämns.
- Ögonvittnen som sett HA tillsammans med CL mordnatten? Här finns det en liten möjlighet, men med tanke på att dessa vittnen tröskats i årstal så är jag ytterst tveksam till att ett trovärdigt utpekande av just CL finns (alltså inte bara ett signalement som passar in på honom).
Som jag ser det finns det en realisisk väg till att klara upp detta genom att fälla CL för mordet på HA: han leder polisen till HAs kvarlevor på ett sätt som bevisar att han var med och placerade dem där.
Skulle man få DNA-träff på skon så är det hela väl polisiärt uppklarat (det skulle vara det för undertecknad) men jag ser inte att det räcker till fällande dom utan ett erkännande.