Citat:
Ursprungligen postat av
Krmkr
Hur tror du att Esbjörns diagnoser och svårigheter kan ha påverkat honom i sitt möte med Ebba, som var driven att få honom att sälja sitt släkthus till henne?
Om Ebba med vänner betedde sig på absolut värsta sätt så som vissa härinne tror, med bara mån- och stearinljus, motorsågar utanför och uppläsning av annat avtal än det som skrevs på, samtidigt som de förförde Esbjörn, så tror jag att Esbjörn blev påverkad.
Tror jag att det gick till så? Nej. Inte alls.
Men det är bara de tre som var närvarande på kontraktsskrivningen som vet hur det gick till. Vem föreslog att det skulle ske i sommarstugan? Hur mycket ljus var det egentligen? Var det verkligen röjning den dagen?
Även om det var en rörig dag för Esbjörn, så var detaljerna framförhandlade sedan innan och Esbjörn ville sälja sin fastighet.
Men men. Faktum kvarstår. Han har så god syn att han kan läsa vanliga dokument och köra bil när det är mörkt, så varför hela tiden dra upp det som ett synfel som påverkade försäljningen? Samma sak med hörseln, den har absolut inte påverkat försäljningen.
Den dör diagnosen med korttidsminnesproblematik då? Nope, inte den heller. Esbjörn har stenkoll på detaljer när det passar honom. Hans minnesproblematik kring försäljningen är väldigt selektiv. Så selektiv att jag hävdar lögn från hans sida.