Citat:
Deras app är mer av positionskarraktär. Att de inom en radie av kanske 200 meter kommer se alla som är med i nätverket samt TI. De har också någon slags nyhetsflöde där målpersoners olíka aktiviteter dyker upp. Säker som SMS, Facebook medelanden, tagit bild med mobilen, laddat ned någotfrån nätet eller delat någons Facebook post. Beträffande din mobil så är det rena GPS.
I en aktív miljonstad ute i Europa är det nog lättare att lära sig utseendet på olika lägen i deras app. Jag har gjort det i alla fall och kan självsäkert med 100% sannolikhet säga när någon är det.
TI status behöver inte överdramatiseras utan det är väl snarare en tidsbegrämsad anklagelse som byts innan det krävs tillstånd från domstolen.
Exemplen jag sett har varit “autism” “tjuv” “rasistiska fördomar” “hatbrott” “psykos” “psykopati” “rasistisk världsyn” “bedragare” “beväpnad” “nationalfiende” “av Nationalekonomiskt intresse” “skulder” “misshandel” “mordbenägen” “uppvigling till inbördeskrig” osv. Krävs inga bevis utan det räcker att ett av dem påstår något så är man fast.
Snöre = målperson, Targeted Individual, célszemély, måltavla
Rekryteringen bör vara av klassisk karraktär. I ungern efter belysningsprocess så kontaktar en rekryteringsofficerare så de skriver kontrakt inne på AVH departementet. Står väl en rad på varje om bakgrunden hur rekryteringen gick till som “lojal” belastande uppgifter” “utpressning” “etiskt liktänknde” osv.
Efter rekryteringen så blir de nätverkspersoner vid IH, den internationella delen av säkerhetstjänsten och tilldelas en hållare. En sådan hållar-officerare från AVH kan lätt ha 6-700 nätverkspersoner under sig. Du hittar dessa på varje arbetsplats du kan tänka dig. Den här types av organisering ha varit densamma sedan 50-talet med enda skillnaden att operativa iaktaganden och beteenderapporter rapporteras till hållaren via appen istället för speciella K eller T lägenheter.
Motsvarigheten till svenska Säkerhetspolien, polisens Nationella Agent Kontor (Nemzeti Nyomzo Iroda) Kállay för kontrollanterna. De skickar ut civilklädda med IMSI mottagare och falska basstationer. När de upptäckts så brukar alla nätverkspersoner ropa till varandra att hålla käften för kontrollanterna är ute.
I en aktív miljonstad ute i Europa är det nog lättare att lära sig utseendet på olika lägen i deras app. Jag har gjort det i alla fall och kan självsäkert med 100% sannolikhet säga när någon är det.
TI status behöver inte överdramatiseras utan det är väl snarare en tidsbegrämsad anklagelse som byts innan det krävs tillstånd från domstolen.
Exemplen jag sett har varit “autism” “tjuv” “rasistiska fördomar” “hatbrott” “psykos” “psykopati” “rasistisk världsyn” “bedragare” “beväpnad” “nationalfiende” “av Nationalekonomiskt intresse” “skulder” “misshandel” “mordbenägen” “uppvigling till inbördeskrig” osv. Krävs inga bevis utan det räcker att ett av dem påstår något så är man fast.
Snöre = målperson, Targeted Individual, célszemély, måltavla
Rekryteringen bör vara av klassisk karraktär. I ungern efter belysningsprocess så kontaktar en rekryteringsofficerare så de skriver kontrakt inne på AVH departementet. Står väl en rad på varje om bakgrunden hur rekryteringen gick till som “lojal” belastande uppgifter” “utpressning” “etiskt liktänknde” osv.
Efter rekryteringen så blir de nätverkspersoner vid IH, den internationella delen av säkerhetstjänsten och tilldelas en hållare. En sådan hållar-officerare från AVH kan lätt ha 6-700 nätverkspersoner under sig. Du hittar dessa på varje arbetsplats du kan tänka dig. Den här types av organisering ha varit densamma sedan 50-talet med enda skillnaden att operativa iaktaganden och beteenderapporter rapporteras till hållaren via appen istället för speciella K eller T lägenheter.
Motsvarigheten till svenska Säkerhetspolien, polisens Nationella Agent Kontor (Nemzeti Nyomzo Iroda) Kállay för kontrollanterna. De skickar ut civilklädda med IMSI mottagare och falska basstationer. När de upptäckts så brukar alla nätverkspersoner ropa till varandra att hålla käften för kontrollanterna är ute.
Har haft bilar med "spanare" utanför boningen på flera platser i världen. Med största sannolikhet de med falska basstationer som du nämner. Dröjde flera år innan jag fattade vad som var på gång, dvs att det bedöms som GS. Helt sjukt, men mina har skönt nog lugnat ned sig betydligt sedan i vintras i alla fall.
Fattade inte alls vad som var igång i ett visst östeuropeiskt land och ett centraleuropeiskt.
På ön försökte de förmedla att man "är död" då man fått en partner. Alltså att de lämnar en ifred då (och sannolikt så stoppar de då också avlyssningen - gissar jag).
Att det är den typen av formell rekrytering som du berättar om, dvs att de tvingas skriva på ett papper etc, förklarar sannolikt varför så lite faktiskt läcker ut (men på ön hade jag flera erkännanden att de i new-age-byn verkligen höll på med mindgames; folk utanför byn sade att de inte alls var förvånande etc). Till och med min main handler var ju öppen med vissa saker (som hon sedan förnekade). Hon blev helt galen när jag inte hade lust att gå med i deras "hippie-gemenskap" - hur skulle jag kunna gå med i en gemenskap som plågat mig i flera år med total eskalering där på ön - som jag inte vet vad de står för heller eller vad jag får ut av det. Kränkt ens integritet i flera år. Helt ofattbart och galet.
( Dosen är egen erfarenhet med smärta, täta andningsvägar och väckniningra natt fter natt )