2021-09-12, 00:38
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Om det nu INTE är HB följer han väl bara tropp och håller käften liksom alla andra i partiet fått besked på att göra, vilket väl i sig ville vara "a first" för HBs del

Vad menar du? Lars Beckman, Richard Herrey, Jan Ericson & Rebecca Weidmo Uvell har ju varit aktiva på twitter? Det måste ha varit något dessa Moderater har missat då?
Citera
2021-09-12, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Det är inte bagateller sett ur ett politiskt perspektiv. Det gör att han aldrig mer kan verka politiskt.

Men att efterfråga en nakenbild från en 17 åring är inte brottsligt.

Att inneha sexuella nakenbilder av en 16-åring hade dock klassats som barnporrnografi. Hanif ska nog vara jävligt glad om inget skickades
Citera
2021-09-12, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Ett mess (på någon plattform) från HB.
Till en 16-åring Muffare:
"Visa din fitta när du tillfredsställer dig och jag ha nu det nu!"

Hände detta bara en gång och pga stress, olycka i familjen, eller annat?

Eller kommer flera fall?

Källa?
Citera
2021-09-12, 01:05
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
Hen börjar tvivla på sanningen i anklagelsen då inget nytt tillkommit.
Det hedrar hen. Önskar resten av hennarna i tråden kunde tänka likadant.
Citera
2021-09-12, 01:07
Medlem
Citat:
Jag ser just nu två kriser:

En personlig för HB som verkar om vad ryktet säger är sant verkar vara väldigt allvarlig.

Och sen en för moderaterna och dess krishantering, det här kan inte dra ut allt för länge, för om anklagelserna stämmer kommer det slå hårt tillbaka på M-ledningen.
Man kan anklagas att ha sett mellan fingrarna.

Dessutom kan bevis förstöras nu under helgen.

Sosse-spinn-doktorer kommer älska att använda den här krisen ända in till valdagen. Partiledningen MÅSTE riva av plåstret fort!

Du har sen tråden startade spammat att det är Hanif det gäller. Vad som dock varit genomgående är den totala avsaknaden av bevis. Allt det här är väldigt uppenbart och samtidigt skumt.

Det som är svårare att lista ut är vad din agenda är. För endast en människa med en agenda beter sig frivilligt som en idiot på internet och återupprepar sig likt dig utan belägg för sina påståenden.

Så var så snäll och berätta nu - vad är din agenda? Vem eller vad driver dig?
Citera
2021-09-12, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Om det nu är Bali så är han noga tillräckligt slug för att hålla tyst. Media kan inte gå ut med hans namn och inte heller partiet så till vida att de inte utesluter honom. Det lär väl dock spridas bland medlemmar som ska rösta i provvalet och det återstår att se hur påverkade dessa blir.

Hade han varit smart hade han fortsatt twittra som vanligt. Det faktum att han är helt tyst gör det ju ganska tydligt att det antagligen är han.
Citera
2021-09-12, 01:12
Medlem
Citat:
Som jag skrivit tidigare så känner jag en som jobbar för ett av sthlms stora mediehus som bekräftat att det gäller HB, hen hade själv jobbat med nyheten under torsdagen.

Och återigen är det bara dimridåer från din sida. Kring en nyhet som denna där medierna själva inte ens vågar antyda vem det gäller är det inte många som får informationen på vem det gäller. Det är ett fåtal personer som vet vem källan är och vad det gäller tills de fått mer information. Och jag har väldigt svårt att se att någon av de fåtal personerna har kontakt med ett troll med en agenda likt dig.

Snälla sluta skämma ut dig.
Citera
2021-09-12, 01:14
Medlem
Oavsett om det är Bali eller någon annan har storyn tappat fart och på så sätt följer den inte det sedvanliga mönstret när skandaler brukar rullas upp. Än mer märkligt är det om det är Bali det handlar då det finns en uppsjö inom M som har allt att tjäna på att läcka till media. Det ligger nära till hands att tro att det har framkommit mer information i internutredningen som visar på att anklagelserna är gjorda på mycket lösa grunder, kanske så lösa att den anklagade går helt fri och kanske har det till och med visat sig att uppgifterna har varit helt falska i ett försök att sänka HB. I så fall kan internutredningen ha tagit en helt annan vändning vilket också skulle vara skäl nog för HB att ligga lågt.
Citera
2021-09-12, 01:31
Medlem
Baisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjurskan
Du har sen tråden startade spammat att det är Hanif det gäller. Vad som dock varit genomgående är den totala avsaknaden av bevis. Allt det här är väldigt uppenbart och samtidigt skumt.

Det som är svårare att lista ut är vad din agenda är. För endast en människa med en agenda beter sig frivilligt som en idiot på internet och återupprepar sig likt dig utan belägg för sina påståenden.

Så var så snäll och berätta nu - vad är din agenda? Vem eller vad driver dig?

Min agenda?

Har du svårt med läsförståelsen?

Jag har fått veta vem det gäller, 100% , jag har ingen agenda förutom möjligen att slippa se en sliskig spekulation där varenda moderat riksdagsman dras ner i smutsen. Jag har ingen aning om HB skuld men konstaterar att tystnaden är märklig och endast liknar det beteende Fredrik Virtanen visade vid metoo.
Citera
2021-09-12, 01:32
Medlem
Baisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjurskan
Och återigen är det bara dimridåer från din sida. Kring en nyhet som denna där medierna själva inte ens vågar antyda vem det gäller är det inte många som får informationen på vem det gäller. Det är ett fåtal personer som vet vem källan är och vad det gäller tills de fått mer information. Och jag har väldigt svårt att se att någon av de fåtal personerna har kontakt med ett troll med en agenda likt dig.

Snälla sluta skämma ut dig.

Jag lägger det här inlägget på minnet.
Citera
2021-09-12, 01:35
Medlem
Citat:
Min agenda?

Har du svårt med läsförståelsen?

Jag har fått veta vem det gäller, 100% , jag har ingen agenda förutom möjligen att slippa se en sliskig spekulation där varenda moderat riksdagsman dras ner i smutsen. Jag har ingen aning om HB skuld men konstaterar att tystnaden är märklig och endast liknar det beteende Fredrik Virtanen visade vid metoo.

Du har svårt med enkla saker som fakta och bevis, saker som du inte har en tillstymmelse till. Du ändrar åsikter hela tiden och nu vill du helt plötsligt alltså påstå att du försöker skydda andra riksdagsmän inom moderaterna? Kom igen nu förfan det är genomskinligt, ingen går på dina lögner.

Att du ens drar en jämförelse mot Virtanen där anklagelserna var av en helt annan dignitet, där det dessutom låg en nedlagd polisutredning i bakgrunden till någonting som faktiskt var brottsligt. Att du dessutom gör det så här fort efter att nyheten kommit ut är bara patetiskt.
Citera
2021-09-12, 01:44
Medlem
kaktjuvens avatar
Ni som fått tråden att peka ut HB. Vad för bevis har ni för detta?
Verkligen försökt att fånga upp detta men bara fått vaga hinter om att HB inte twittrat på tre dagar eller att Magnus betner varit "kryptisk" i nån tweet.

Kan nån lägga upp vattentäta bevis?
För annars är det helt galet att påstå HB utifrån ovan när moderaterna har 70 andra ledamöter i riksdagen som kan vara misstänkt (varav kanske 50% ska räknas bort som kvinnliga ledamöter).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in