2021-09-11, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Hur kom Israel in i bilden plötsligt?

Det jag skrev från början är fortfarande mitt svar.
[indent]Det har ju hela tiden varit helt klart att man kommer att vara tvungen att ta boosterdoser framöver för att behålla skyddet. Den som missat det är, ja vad ska man säga???

Stortruten!

Här skriver du själv att det hela tiden varit heeeeeeelt klart att framöver behöva ta boosterdooserför att behålla skyddet.

Sedan ändrar du dig till detta:

Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Det enda jag sagt är att det sedan i januari 2021 talats om att fler än två sprutor kommer att behövas

Det enda du sagt, haha. Nej det var inte det enda du sa!

Busted!
Citera
2021-09-11, 23:30
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Det bästa verkar vara naturlig infektion då är det snarare bra att inte kväsa smittspridnig. Fast total immunitet mot förkylningsvirus kommer troligen aldrig att existera. Snart kanske ovetenskapliga förstår det också?

Varför pratar du om förkylningsvirus? Det är väl viruset bakom Covid som är det intressanta?
Citera
2021-09-11, 23:31
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Jag tror att det kommer att bli så här att under hösten så kommer smittan att öka. Då blir det pressparty igen. Och då är manus. Det är allvar nu. Alla som inte har vaccinerat sig, gör det nu! För ert samhälles skull. Sen drar vaccinpassen igång på allvar
Kommer aldrig bli några vaccinpass i Sverige. Sent på bollen som vanligt.
Jo vi kommer nog ha en intensiv höst där ovaccinerade befolkar IVA ihop med äldre där vaccinet minskat i effekt samt en del som ändå hade hamnat där för minsta infektion.

Antivaxxers, jag skiter fullkomligt i om ni dör av covid. Ni har fått er chans men inte tagit den.
Bye bye ni som förnekar skyddet som erbjuds alla vuxna. Saknade av ingen.
Citera
2021-09-11, 23:31
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Det var du som specifikt påstod att inte mer än 30 procent av Sveriges befolkning har fått i sig nygamla coronaviruset på dessa år. Så bevisningen är upp till dig. Att det är betydligt fler än så i verkligheten är inte svårt att förstå om man kan biologi och matematik.

Att du inte begriper dig på biologi och matte må så vara. Men om du är läskunnig så kan du ta del av dom antikroppstest som FoHM gjort längs resans gång. Där finns inget stöd för att fler än 30% av den totala populationen skulle ha genomgått infektionen.
Citera
2021-09-11, 23:38
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Det bästa verkar vara naturlig infektion då är det snarare bra att inte kväsa smittspridnig.

Naturlig immunitet ger förvisso bra skydd. Men det innebär inte att det är en bra strategi att förlita sig på naturlig immunitet. Att sträva efter naturlig immunitet, är att elda på smittspridningen ännu mer. En sådan strategi ger viruset fler möjligheter att mutera.

Att vara anhängare till naturlig immunitet, är att vara anhängare till viruset.

Citat:
Fast total immunitet mot förkylningsvirus kommer troligen aldrig att existera.

Vad menas med "total immunitet"? Handlar det om immunitet på individ-nivå eller populations-nivå?

För att uppnå flockimmunitet så krävs inte att 100 % av individerna har 100 % skydd.

Citat:
Snart kanske ovetenskapliga förstår det också?

Jag medger att jag inte tillhör kategorin som är vetenskapligt utbildad. Och jag har starka tvivel på att du skulle vara vetenskapligt utbildad.
Citera
2021-09-11, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
Varför pratar du om förkylningsvirus? Det är väl viruset bakom Covid som är det intressanta?
Nja, Covid19 är lite av en hittepåsjukdom eller rättare en eller flera nygamla sådana som kan orsakas av nästan vilket virus som helst.
Citera
2021-09-11, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Att du inte begriper dig på biologi och matte må så vara. Men om du är läskunnig så kan du ta del av dom antikroppstest som FoHM gjort längs resans gång. Där finns inget stöd för att fler än 30% av den totala populationen skulle ha genomgått infektionen.
Fakta är att vi varje dag får i oss miljontals virus av många olika varianter oavsett om vi har munskydd eller inte och oavsett om vi håller 50 cm eller 5 meter avstånd. Kombinera det med faktumet att de flesta i Sverige träffar minst tre personer om dagen som i sin tur träffar tre personer etc. Då är det svårt att blunda för att de flesta redan har fått i sig nygamla corona viruset. Att sen inte alla har blivit sjuka är en annan sak.
Citera
2021-09-11, 23:44
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Nja, Covid19 är lite av en hittepåsjukdom eller rättare en eller flera nygamla sådana som kan orsakas av nästan vilket virus som helst.

Men nu är ju viruset bakom sjukdomen inte direkt ett förkylningsvirus, influensavirus eller ebolavirus.
Citera
2021-09-11, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Naturlig immunitet ger förvisso bra skydd. Men det innebär inte att det är en bra strategi att förlita sig på naturlig immunitet. Att sträva efter naturlig immunitet, är att elda på smittspridningen ännu mer. En sådan strategi ger viruset fler möjligheter att mutera.
Virus muterar hela tiden så det behöver du inte oroa dig för. För inte brukar du väl oroa dig för influensor och förkylningar som återkommer årligen? Men just detta virus oroar du dig ordentligt för eftersom det hypats så enormt.
Citera
2021-09-11, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
Men nu är ju viruset bakom sjukdomen inte direkt ett förkylningsvirus, influensavirus eller ebolavirus.
Jo det är ett förkylningsvirus.
Citera
2021-09-11, 23:50
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Virus muterar hela tiden så det behöver du inte oroa dig för. För inte brukar du väl oroa dig för influensor och förkylningar som återkommer årligen? Men just detta virus oroar du dig ordentligt för eftersom det hypats så enormt.

Det brukar dö ganska få i influensa varje år och inte särskilt många får varaktiga men i Sverige.

Så nog finns det en stor skillnad.
Citera
2021-09-11, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia

Jag medger att jag inte tillhör kategorin som är vetenskapligt utbildad. Och jag har starka tvivel på att du skulle vara vetenskapligt utbildad.

Jo det är ju ganska uppenbart efter alla dina många ovetenskapliga inlägg.jag är självklart vetenskapligt utbildad och så klart utbildad i vetenskap både teoretiskt och praktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in