Citat:
Ursprungligen postat av
Signalspaning
Beror på vilka handlingar. Den mänskliga faktorn säger väl att de även kollar varandra och att de flesta drivs av egna ekonomiska intressen, ibland gränsande till det kriminella eller kanske bara sätta på varandras flickvänner eller ställa till jävelskap för nån man ändå inte gillat.
Deras kommunikatiomssystem måste ändå vara en guldgruva för hallickar som söker svaga individer, lägga skambud på folks hem, ta över företag, utpressning eller beskyddarpengar.
Tror du samtliga i gruppen ser ens privata meddelanden och vad man surfar på?
Det är vad de ville man skulle tro i alla fall - för att försöka stressa upp en.
Dock tror jag det är extremt osannolikt att det är så då det ju i dylika fall tyder på en fullständig kränkning av integriteten som inte är utav denna värld. Skandalen om något sådant uppdagas är gigantisk; det skulle innebära en världsnyhet och sannolikt hårda domar mot ett rätt stort antal (bevisen finns ju i dylika fall på ett närmast oräkneligt antal ställen). Svenska myndigheter (om det verkligen är de som ligger bakom) skulle i dylika fall få dåligt rykte i hela världen (men även extremister, om det är sådana av något slag, som ligger bakom, skulle få ett dåligt rykte).
Att operationen är global kan jag alltför väl skriva under på. Tyvärr.
Förutom att det skulle vara en alltför stor kränkning att släppa ens privata mess till samtliga i gruppen så tror jag att det i dylika fall att de inte skulle lyckas samköra operationen då heller.
Affärsinnehavaren i New-age byn som var min main handler lovade mig att jag skulle få betalt för det hela (att jag skulle få pengar för det hela) då de eskalerade där, var det bara skitsnack tror du? När jag pratade med min mor (som verkar veta vad som försiggår) och jag sade att jag ville ha minst 200M SEK för detta så sade hon att jag högst kunde få 1M, vilket tyder på att man bör få någon slags kompensation i alla fall, bra det om så är fallet, men operationen var ingenting jag önskade ifrån första början heller och det tycks omöjligt att förstå varför de satte igång den. Dock har de inte varit på mig speciellt mycket alls sedan i vintras (förutom ett fåtal tjejer som de skickat på mig, vilket är bra).
Tror de att man är någon slags politiskt extremist eller vill de tvärtom göra en till en sådan? Min tes är att operationen är global för att CIA ligger bakom och de allierade till CIA måste följa deras order för samarbetet. I Sverige är det sannolikt vår lokala säkerhetstjänst som håller i trådarna.
Det enda jag inte fattar riktigt är att de hållit på så länge, långt efter att måste insett att man inte är något hot mot något eller en fiende till staten (eller vad de nu är rädda för). Min teori är att det gått prestige i det hela. De måste helt enkelt sammanföra en med en passande partner nu, annars riskerar hela operationen i deras ögon leda till en katastrof (de har kränkt objektet helt i onödan under flera år, riskerar olika slags radikalisering ev, samt ett antal höga chefer + och många i gruppen riskerar att få sina huvuden att rulla)
Intressant ändå att SÄPO-chefen avgick precis dagen efter då jag började skriva om att jag trodde det hade gått prestige i hela operationen här. Kan självklart berott på annat, men ändå intressant. Även intressant att jag möte en viss topp-politiker dagen efter på morgonen då jag skulle köpa frukost (precis efter de hade skickat två tjejer emot mig).... En topp-politiker jag verkligen gillar, skall sägas. Detta tyder i mitt tycke på att det verkligen är, precis som du säger, myndigheterna som ligger bakom. (ofta vill de dock att man skall tro att det är någon sekt, extremister eller liknande). Men det är ju olika grupper som samordnas av säkerhetstjänsten.
Det var också det min main handler på ön sade: "att det är olika grupper". Det sade också en annan kvinna som kände till vad som försiggick här i Sverige: "det är olika grupper som är med på det", sade hon.
Vad säger du om jag berättar att alla dessa grupper som varit med i det hela för mig är (kan ha glömt någon):
New-age folk (hippies)
Autonom vänster (Wåg mfl)
Annan vänster
Högerextrema (ett fåtal)
Hare krishna
Restaurangpersonal och restaurangägare
Småbrudar
Queerbrudar
Svenska kyrkan
Samhallstyper
Folk som utom rimligt tvivel förefaller vara förståndshandikappade
Fysiskt handikappade
Veganer
Folk som verkar vara narkomaner
Folk ifrån gröna rörelsen
Vanliga polisen
Säpo (eller annan svensk underrättelsetjänst)
Grab-chaufförer (asiatisk Uber)
CIA (inte i Sverige dock)
Motorcykelgäng
Har funderat på att det som de sysslat med är s k "påträngande närvaro" - men det finns ett stort problem här: Jag är INTE kriminell. Jag är INTE religiös. Jag är INTE politiskt extrem. Jag avskyr absolut INTE staten, polisen eller psykiatrin. (Jag tycker snarare om: Staten, polisen och säkert också psykiatrin).
Min main handler på ön sade när det hela startade just där att hon "var dömande" och att hon "var vegan". Hon sade också senare att samtliga restauranger och hotell på ön låg bakom. Det har dock ingen större betydelse hävdar jag vilka grupper det är; de använder alla grupper som de kan, hävdar jag, eller hur?
I riktig TI:s fall så verkar de försökt få honom att tro att det hela handlar om religion, men jag tror de drar i alla trådar de kan för att försöka nå sina mål (vilket sannolikt är olika för alla).