2021-09-11, 15:29
Medlem
Grotewohl64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanUC
Sexförsäljning, Svenska kvinnor som säljer sex i exempelvis Dubai är tillåtet. Är feministvänstern plötsligt för prostitution?

Stora delar, ja. Finns en stark sådan trend bland woke-”vänstern” i USA. Delvis född och gödd av en stark trend av prostitution för att finansiera universitetsstudier i synnerhet i sociologi och humaniora.
Citera
2021-09-11, 16:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Grotewohl64
Stora delar, ja. Finns en stark sådan trend bland woke-”vänstern” i USA. Delvis född och gödd av en stark trend av prostitution för att finansiera universitetsstudier i synnerhet i sociologi och humaniora.

Intressant. Har du källor på detta eller tips om vart jag kan läsa mer om detta? Har detta påverkat svensk feminism ännu?
Citera
2021-09-11, 17:47
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Antar att du gjorde en felskrivning där.

Sveriges sexköpslag är en vänsteruppfinning, så de är ju självklart FÖR lagen. I deras ögon så är sexköpslagen lika helig som t.ex massinvandringen, genusvetenskap, klimathysteri och prideparader. En naturlig del av den vänsterblivna identitetspolitiken.

Måtte lagen rivas upp tillsammans med förbudet mot cannabis. Weed och hoes für alle!

Min fråga var om som precis jag skrev, om det endast var vänster som var emot sexköpslagen?
För jag menar även om högern kom på RUT behöver inte betyda att vänstern inte använder sig utav den.

Vilka partier idag som inte är vänstern är emot Sveriges sexköpslag?
Citera
2021-09-11, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanUC
Sexförsäljning, Svenska kvinnor som säljer sex i exempelvis Dubai är tillåtet. Är feministvänstern plötsligt för prostitution?

Svenska kvinnor som säljer sex i Sverige är också tillåtet. Förstår inte riktigt din poäng.
Citera
2021-09-11, 17:54
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Svenska kvinnor som säljer sex i Sverige är också tillåtet. Förstår inte riktigt din poäng.

Spela inte dum nu. Om din lokala frisörs kunder vore kriminaliserade, skulle det då vara fritt fram med lagligt hårklippande? Så fort det satt kunder i salongen så blev den raidad av polisen. Skulle frisörens rättigheter att utöva sitt yrke utan repressalier vara hotade och hans mänskliga rättigheter vara kränkta, även om han själv inte betraktas som kriminell? Svar ja!
Senast redigerad av WordWarrior 2021-09-11 kl. 17:58.
Citera
2021-09-11, 18:39
Medlem
Haha, ja! Otroligt underhållande faktiskt. Även om jag tycker sexköpslagen ska bli kvar. Då ska du se att det blir en debatt om swexit på allvar.
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
När kommer domen ifrån europadomstolen?

Fy fan vad jag hade blivit glad om det blev så. Inte för jag själv köper horor utan för att det hade gjort dom vänsterblivna så upprörda.
Citera
2021-09-11, 19:41
Avslutad
Jag är för ett avskaffande. Tycker inte det går att förbjuda, det kommer alltid finnas både gällande okända kontakter men även mellan personer som känner varandra. Det går inte att kontrollera och det är motsägelsefullt med ett förbud att köpa, men inte att erbjuda en lockvara.

Det handlar inte om att jag eller andra skulle köpa sex själva, utan om en princip. Det behöver varken uppmuntras eller förkastas, men principiellt bör det släppas fritt. Dels är det märkligt att staten ska bestämma vad enskilda vill göra, vad enskilda vill handla med pengar och tjänster mellan sig, dels är det konstigt att man kan få något gratis men inte om man vill betala för sig om så önskas vilket i sig är en märklig princip.
Citera
2021-09-11, 20:50
Medlem
Grotewohl64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Spela inte dum nu. Om din lokala frisörs kunder vore kriminaliserade, skulle det då vara fritt fram med lagligt hårklippande? Så fort det satt kunder i salongen så blev den raidad av polisen. Skulle frisörens rättigheter att utöva sitt yrke utan repressalier vara hotade och hans mänskliga rättigheter vara kränkta, även om han själv inte betraktas som kriminell? Svar ja!

Glöm då inte heller att det är brottsligt att tjäna pengar på andras hårklippande, och att de flesta frisörer delar lokal med och på olika plan gynnas av andra frisörer
Citera
2021-09-11, 21:04
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kejsarsnittet
Kommer sexköp avkriminaliseras/legaliseras även i Sverige om Europadomstolen fäller Frankrike? Vad tycker och tror ni om detta? Hur kommer det gå?

Rent juridiskt så står EU-lag över svensk lag, så det är ju bara att anpassa lagstiftningen.

Sverige kan förvisso vägra ändra lagen, så det kan ju skjuta upp förfarandet några år tills Sverige står inför samma domstol. Men även ett direkt domslut mot Sverige i en sån här fråga kan Sverige vägra att följa, skulle inte tro att det blir några märkbara konsekvenser av det – annat än att möjligen HD slår till med ett prejudikat som följer EUs domstol och skiter i nationell lagstiftning.
Citera
2021-09-11, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Rent juridiskt så står EU-lag över svensk lag, så det är ju bara att anpassa lagstiftningen.

Sverige kan förvisso vägra ändra lagen, så det kan ju skjuta upp förfarandet några år tills Sverige står inför samma domstol. Men även ett direkt domslut mot Sverige i en sån här fråga kan Sverige vägra att följa, skulle inte tro att det blir några märkbara konsekvenser av det – annat än att möjligen HD slår till med ett prejudikat som följer EUs domstol och skiter i nationell lagstiftning.

Fast det här har ingenting med EU-direktiv eller -rätt att göra. Det handlar om ECHR. Som Sverige förvisso också förbundit sig att följa, men inte av den orsaken du säger.
Citera
2021-09-11, 21:21
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
Fast det här har ingenting med EU-direktiv eller -rätt att göra. Det handlar om ECHR. Som Sverige förvisso också förbundit sig att följa, men inte av den orsaken du säger.

Sant, jag blandade ihop domstolarna.
Citera
2021-09-11, 21:51
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hormods
Fanns eskortannonser på nätet 1999?
Ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera