2021-09-11, 19:57
Medlem
luripompas avatar
Har en liten galen idé som jag inte kan släppa. Har som många andra min tvättstuga i källaren, och tycker det är träligt att kånka tvättunnan upp och ner när den blir full i ett kör. Slogs av tanken att borra ett stort hål i golvet, montera någon slags rör och placera ett stort kar nedanför detta rör. Som en slags mathiss (från typ Drömkåken om någon inte vet vad jag menar) fast för tvätt. På så vis skulle all tvätt hamna direkt i tvättstugan. Haha. (För er som tänker att jag är en latmask så tänker jag inte bestrida detta utan bara tillägga att det är lathet som driver mänskligheten framåt. Utan lathet hade vi inte haft varken bilar eller diskmaskiner.)

Vad tror ni? Genomförbart? Tänker i så fall att man även bygger någon slags lock över röret. Ev inuti en vanlig tvätttunna, så röret liksom sticker upp i tvättunnan. Bra idé eller ej så undrar jag om ni tror det går att lösa? Kan man borra genom golv hur som helst eller riskerar jag att ha sönder något? Finns ingen golvvärme eller så i rummet och det ligger inte i närheten av kök eller badrum.
Citera
2021-09-11, 20:04
Medlem
VoktorDodkas avatar
Du menar ett tvättnedkast?
Citera
2021-09-11, 20:06
Moderator
Maviels avatar
Det finns äldre hus där det är byggt så... mina föräldrar bodde i ett hus där det fanns en lucka i badrummet uppe, och en tunnel som sedan mynnade ut i tvättstugan i källaren. Så det är fullt möjligt. Den byggnadstekniska aspekten vet jag dock inte ett dugg om.
Citera
2021-09-11, 20:17
Medlem
Vad är det för material golvet är byggt av?Om det är betong så ring bara det närmaste diamantborrningsfirma och kööör..borra hålet så pass stor att du kan montera ett stång från bottenvåning till andra våning som på amerikanska brandstationer och glida ner till tvättstugan så kan du spara ännu mera tid på tvättandet.
Citera
2021-09-11, 20:18
Medlem
Fuck tvättnedkast.
Det du vill ha är rörpost fast för tvätt.
Industridammsugare delux som transporterar din tvätt i 280/km i timmen dit den skall.
Dessutom är det en imponator utan dess like.
Citera
2021-09-11, 20:30
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luripompa
Har en liten galen idé som jag inte kan släppa. Har som många andra min tvättstuga i källaren, och tycker det är träligt att kånka tvättunnan upp och ner när den blir full i ett kör. Slogs av tanken att borra ett stort hål i golvet, montera någon slags rör och placera ett stort kar nedanför detta rör. Som en slags mathiss (från typ Drömkåken om någon inte vet vad jag menar) fast för tvätt. På så vis skulle all tvätt hamna direkt i tvättstugan. Haha. (För er som tänker att jag är en latmask så tänker jag inte bestrida detta utan bara tillägga att det är lathet som driver mänskligheten framåt. Utan lathet hade vi inte haft varken bilar eller diskmaskiner.)

Vad tror ni? Genomförbart? Tänker i så fall att man även bygger någon slags lock över röret. Ev inuti en vanlig tvätttunna, så röret liksom sticker upp i tvättunnan. Bra idé eller ej så undrar jag om ni tror det går att lösa? Kan man borra genom golv hur som helst eller riskerar jag att ha sönder något? Finns ingen golvvärme eller så i rummet och det ligger inte i närheten av kök eller badrum.

Självklart är det genomförbart. Vet flera som har ett sådant nedkast.
Citera
2021-09-11, 23:13
Medlem
luripompas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Du menar ett tvättnedkast?

Tydligen! Otroligt, jag som trodde jag skulle bli hånad för detta och så finns det redan.
Citera
2021-09-11, 23:14
Medlem
luripompas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raikkonen
Vad är det för material golvet är byggt av?Om det är betong så ring bara det närmaste diamantborrningsfirma och kööör..borra hålet så pass stor att du kan montera ett stång från bottenvåning till andra våning som på amerikanska brandstationer och glida ner till tvättstugan så kan du spara ännu mera tid på tvättandet.

Gillar hur du tänker!
Citera
2021-09-11, 23:15
Medlem
luripompas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Fuck tvättnedkast.
Det du vill ha är rörpost fast för tvätt.
Industridammsugare delux som transporterar din tvätt i 280/km i timmen dit den skall.
Dessutom är det en imponator utan dess like.

Haha! Självklart är det rörpost man ska ha. Det är ju tydligt.
Citera
2021-09-12, 00:34
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luripompa

Jag har haft exakt samma idé, just fucking do it! Nu reparerade jag mina badrum vid olika tidpunkter så idéen blev inte genomförd. Uppfyll min dröm är du snäll! Nu har mina barn flyttat ut så nu kvittar det för mig.
Citera
2021-09-12, 00:56
Medlem
Redan uppfunnen. Andra har kvinna. Men hur ska du få upp tvätten sen igen?
Citera
2021-09-12, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Men hur ska du få upp tvätten sen igen?

Fiskespö.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera