Citat:
Ursprungligen postat av
luripompa
Har en liten galen idé som jag inte kan släppa. Har som många andra min tvättstuga i källaren, och tycker det är träligt att kånka tvättunnan upp och ner när den blir full i ett kör. Slogs av tanken att borra ett stort hål i golvet, montera någon slags rör och placera ett stort kar nedanför detta rör. Som en slags mathiss (från typ Drömkåken om någon inte vet vad jag menar) fast för tvätt. På så vis skulle all tvätt hamna direkt i tvättstugan. Haha. (För er som tänker att jag är en latmask så tänker jag inte bestrida detta utan bara tillägga att det är lathet som driver mänskligheten framåt. Utan lathet hade vi inte haft varken bilar eller diskmaskiner.)
Vad tror ni? Genomförbart? Tänker i så fall att man även bygger någon slags lock över röret. Ev inuti en vanlig tvätttunna, så röret liksom sticker upp i tvättunnan. Bra idé eller ej så undrar jag om ni tror det går att lösa? Kan man borra genom golv hur som helst eller riskerar jag att ha sönder något? Finns ingen golvvärme eller så i rummet och det ligger inte i närheten av kök eller badrum.
Jag har haft exakt samma idé, just fucking do it! Nu reparerade jag mina badrum vid olika tidpunkter så idéen blev inte genomförd. Uppfyll min dröm är du snäll! Nu har mina barn flyttat ut så nu kvittar det för mig.