2021-09-11, 16:00
Medlem
Raglefants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Han var miljöpartist längre än han har varit sverigedemokrat

Helt meningslös diskussion eftersom det eventuella brottet så vitt vi vet har noll koppling till politiken. Ifall det funnits uppgifter om att han haft ihjäl någon (vilket han gissningsvis inte har, låg misstankegrad etc) av rasistiska eller antirasistiska skäl, för att rädda klimatet eller för folkdansens bevarande, då hade det varit relevant. Men det gör det ju inte.
Citera
2021-09-11, 16:01
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raglefant
Helt meningslös diskussion eftersom det eventuella brottet så vitt vi vet har noll koppling till politiken. Ifall det funnits uppgifter om att han haft ihjäl någon (vilket han gissningsvis inte har, låg misstankegrad etc) av rasistiska eller antirasistiska skäl, för att rädda klimatet eller för folkdansens bevarande, då hade det varit relevant. Men det gör det ju inte.

Jag är fullt medveten om detta, kan vara så att jag driver med de som är besatta av vilket parti han tillhör
Citera
2021-09-11, 16:35
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Kan vara så. Minsta graden av misstanke. Msn pockar in honom för man är inte säkra. Kvinnan dog alltså 3/9 så det tog en vecka innan häktning. Troligt då att rättsläkare fått upp en misstanke att det kanske inte var ett naturligt dödsfall. Eller ja onaturligt sett till droger eller annat men då självförvållat i första anblicken.

Förklarar varför det saknas mediauppgifter om själva dödsfallet den 3. Annars skulle det varit rapportering om att tex kvinna hittad död i bostad polis kan inte utesluta brott.

Ofta brukar det annars vara tvärtom. Alltså att kvinnan hittas död under besynnerliga omständigheter. Polisen tar det säkra före det osäkra och anhåller mannen. Möjligen (oftast inte, tror jag) häktas han med. Efter att rättsläkaren gjort sin undersökning konstateras att brott inte ligger bakom, eller att det åtminstone inte kan styrkas. Misstankarna avskrivs och mannen släpps fri.

I det här fallet har han anhållits först efter några dagar. Rimligen efter det att någon typ av obduktion eller rättsmedicinsk undersökning gjorts. Vad det innebär vet jag inte, men spontant skulle jag säga att det om något talar till mannens nackdel.
Citera
2021-09-11, 17:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Han liknar den inavlade banjospelaren i Den sista färden.
https://www.youtube.com/watch?v=NFutge4xn3w
Jag vet vad du menar. Amfetaminister brukar dessutom ha ett säreget utseende. Jag vet inte om det är tjacket som påverkar men tjackare brukar få vissa ansiktsdrag med tiden. Svårt att förklara. Det här är inte första gången jag tänkt på just det.
Citera
2021-09-11, 17:17
Medlem
LegoLazzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raglefant
Okej, då får väl jag klistra in länken då.
https://www.svd.se/sd-toppar-lista-over-andel-atalade-kandidater

"Verifieras styrelseordförande, Magnus Gröndal, påpekar samtidigt att statistiken som Verifiera tagit fram är trubbig eftersom den inte visar vilka brott som kandidaterna har blivit åtalade och dömda för."

Hur som helst och som sagt: Vem bryr sig? Hade som sagt röstat på HA om vi blev av med blattarna på det sättet.

Har jag pekat ut några särskilda brott menar du? Du tycker inte själv att du bör rycka ut huvudet ur rasistarslet nu eller?
Citera
2021-09-11, 17:22
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LegoLazze
Har jag pekat ut några särskilda brott menar du? Du tycker inte själv att du bör rycka ut huvudet ur rasistarslet nu eller?
Du måste nog medge att siffrorna vore mer rättvisande, och imho intressantare, om dom viktats mot hur grovt brottet är?
För mig hade de också varit intressantare om de faktiskt bara innehöll domar och inte åtal. Och personer som de facto inte bara kandiderat utan faktiskt innehar befattningar…
Citera
2021-09-11, 17:28
Medlem
SenaSvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Han var miljöpartist längre än han har varit sverigedemokrat

Men nu är är den misstänkte mördaren Sverigedemokrat.
Citera
2021-09-11, 17:30
Medlem
LegoLazzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Du måste nog medge att siffrorna vore mer rättvisande, och imho intressantare, om dom viktats mot hur grovt brottet är?
För mig hade de också varit intressantare om de faktiskt bara innehöll domar och inte åtal. Och personer som de facto inte bara kandiderat utan faktiskt innehar befattningar…

Nej, i sammanhanget är det irrelevant fakta.
Citera
2021-09-11, 17:31
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rovsmor-bredbart
Nej, bara taskig fotograf som fotar när båda närvarande paren ser ut att vara "trötta i mössan"...
Tragisk händelse i vilket fall, om det visar sig att mgm dödat sambon.

Är det alltså sd:aren P*trik Tho*én som är den mordmisstänkte? Om det var hans fru som var BO tillika gravid vilket framskymtat här och där blir det väl "misstänkt för dubbelmord"?

Eller hann hon nedkomma först?
Citera
2021-09-11, 17:36
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LegoLazze
Nej, i sammanhanget är det irrelevant fakta.
Basen för Verifiera säger själv att det är "trubbigt", det är milt uttryckt. Tendentiöst beställningsjobb, lagom till valrörelsen är nog min beskrivning.

Men du kanske är duktig på statistik... Fem myror är fler än fyra elefanter
Citera
2021-09-11, 17:44
Medlem
LegoLazzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Basen för Verifiera säger själv att det är "trubbigt", det är milt uttryckt. Tendentiöst beställningsjobb, lagom till valrörelsen är nog min beskrivning.

Men du kanske är duktig på statistik... Fem myror är fler än fyra elefanter

Statistiken är tydlig. Om du inte vore ideologiskt förblindad så hade du kanske också blivit duktig på statistik.
Citera
2021-09-11, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Är det alltså sd:aren P*trik Tho*én som är den mordmisstänkte? Om det var hans fru som var BO tillika gravid vilket framskymtat här och där blir det väl "misstänkt för dubbelmord"?

Eller hann hon nedkomma först?
Det står i artikeln att de efter intervjun fick ett barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in