2021-09-11, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Jag var införstådd redan i våras om att en 3:e dos skulle kunna komma ifråga så det måste ha förmedlats någon gång före dess. Varför är detta en intressant fråga för dig?
Om det blir en 3:e dos måste det väl bli en 4:de dos också? Och en 5:e och en 6:e, osv. om inte ett nytt mer potent vaccin hinner tas fram tills dess.
Citera
2021-09-11, 17:16
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Sverige har nu lägst smittspridning i Norden och bland de lägsta i EU. Sverige har klättrat till plats 7 över länder som hanterat pandemin bäst och naturligtvis kommer Sverige att även gå förbi skitländer såsom Nya Zeeland och Australien som harvar på med lockdowns utan slut. Som jag sagt från början så kommer statyer att resas i Tegnells ära och ni domedagsprofeter och tegnellhatare kan helt enkelt dra åt h-te!
Var har du listan att vi är sjua? Är nyfiken på den.
Citera
2021-09-11, 17:32
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Var har du listan att vi är sjua? Är nyfiken på den.
Här är länderna som hanterat pandemin bäst
1. Tyskland
2. Kanada

3. Schweiz

4. Nya Zeeland

5. Australien

6. Norge

7. Sverige

8. Finland

9. Island

10. Nederländerna

Studien gjordes av Anholt Ipsos under juli och augusti 2021.
https://tt.omni.se/sveriges-varumarke-starkt-av-pandemin/a/47L1ma
Senast redigerad av virvelbagg 2021-09-11 kl. 17:35.
Citera
2021-09-11, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liander
Om det blir en 3:e dos måste det väl bli en 4:de dos också? Och en 5:e och en 6:e, osv. om inte ett nytt mer potent vaccin hinner tas fram tills dess.

Möjligen, det får tiden utvisa. Antalet doser är dock inget att gnälla över tycker jag.
Citera
2021-09-11, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Du påstår enligt egenpåhittad definition av flockimmunitet att Stockholm har flockimmunitet.

Jag länkade till att Stockholm ej uppnått flockimmunitet o möjligen inte kommer göra det heller
Det verkar vara svårt för dig att förstå att flockimmunitet inte är av eller på. Så jag får väl ge upp men du kanske fattar till slut.

Angående Stockholm så har Stockholm givetvis nått en hög nivå av flockimmunitet Men 100 procentig immunitet mot corona eller något annat virus kommer givetvis aldrig inträffa.
Citera
2021-09-11, 18:21
Medlem
Jag tror för varje dos vaccin kommer mer och mer biverkningar. 3:e dosen till yngre personer som har bättre immunförsvar kommer få det riktigt jobbigt. Oavsett när 2:e dosen togs.
Citera
2021-09-11, 18:21
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Dom verkar ta lockdownanhängarna sist i utfrågningen. I dag var det Lena Einhorn som besservissade skämskudden åker fram.

https://youtu.be/4T6-8pb22ro?t=3139

Vid 40:20 kom frågan om en tredje dos vaccin. Anders Tegnell svarade att det ännu inte behövs en tredje dos, och hänvisade till organisationer med större resurser och större möjligheter att göra den bedömningen. Bland dessa tunga organisationer finns WHO.

WHO är starkt negativa till att börja ge fler doser. Det Anders Tegnell inte nämner, är att WHO's fientlighet mot påfyllnadsdoser inte har att göra med att påfyllnadsdoser inte skulle göra nytta. WHO's fientlighet mot påfyllnadsdoser bygger på att WHO vill ta västländernas vaccindoser, och skicka dessa doser till länder som inte har hunnit lika långt i vaccineringen. Anders Tegnell använder WHO till att ge tyngd åt uppfattningen att det ännu inte är dags för påfyllnadsdoser, utan att upplysa om WHO's baktankar.
Citera
2021-09-11, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Här är länderna som hanterat pandemin bäst
1. Tyskland
2. Kanada

3. Schweiz

4. Nya Zeeland

5. Australien

6. Norge

7. Sverige

8. Finland

9. Island

10. Nederländerna

Studien gjordes av Anholt Ipsos under juli och augusti 2021.
https://tt.omni.se/sveriges-varumarke-starkt-av-pandemin/a/47L1ma

Frågan är hur mycket Sverige betalat för att hamna på den listan.
Citera
2021-09-11, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Sverige har nu lägst smittspridning i Norden och bland de lägsta i EU. Sverige har klättrat till plats 7 över länder som hanterat pandemin bäst och naturligtvis kommer Sverige att även gå förbi skitländer såsom Nya Zeeland och Australien som harvar på med lockdowns utan slut. Som jag sagt från början så kommer statyer att resas i Tegnells ära och ni domedagsprofeter och tegnellhatare kan helt enkelt dra åt h-te!
Nope..
https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&time=2020-03-01..latest&facet=none&pickerSort=desc&pickerMetric =new_cases_smoothed_per_million&Metric=Confirmed+c ases&Interval=7-day+rolling+average&Relative+to+Population=true&Al ign+outbreaks=false&country=SWE~DNK~NOR~FIN~ISL
Citera
2021-09-11, 18:39
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esrum
Nope..
https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&time=2020-03-01..latest&facet=none&pickerSort=desc&pickerMetric =new_cases_smoothed_per_million&Metric=Confirmed+c ases&Interval=7-day+rolling+average&Relative+to+Population=true&Al ign+outbreaks=false&country=SWE~DNK~NOR~FIN~ISL

Jag usch och fy för Sverige!

Tacka vet jag Australien! Verkar vara en drömplats precis som många i tråden berättat tidigare.. Dock verkar befolkningen inte hålla med..

”Rekordmånga australienare vill lämna landet. Särskilt många vill stanna utomlands en längre period.
Under sommaren har ansökningarna om att få lämna landet ökat, och i augusti inkom nästan 40 000, vilket är det högsta sedan mars 2020.
Nästan 14 900 uppger att de vill vara borta i minst tre månader – en tredjedel har godkänts av myndigheterna för gränskontroll.
I Australien måste medborgare ansöka om att få resa utomlands. En ansökan kan göras för flera personer.
Landet har haft relativt låg smittspridning under coronapandemin, men mycket hårda restriktioner.
– Det är helt fruktansvärt. Det har blivit som en polisstat, säger en svenska till Aftonbladet som bor i landet.
Politiker har även jämfört nedstängningarna med naziststyret under andra världskriget.”
Citera
2021-09-11, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Jag usch och fy för Sverige!

Tacka vet jag Australien! Verkar vara en drömplats precis som många i tråden berättat tidigare.. Dock verkar befolkningen inte hålla med..

”Rekordmånga australienare vill lämna landet. Särskilt många vill stanna utomlands en längre period.
Under sommaren har ansökningarna om att få lämna landet ökat, och i augusti inkom nästan 40 000, vilket är det högsta sedan mars 2020.
Nästan 14 900 uppger att de vill vara borta i minst tre månader – en tredjedel har godkänts av myndigheterna för gränskontroll.
I Australien måste medborgare ansöka om att få resa utomlands. En ansökan kan göras för flera personer.
Landet har haft relativt låg smittspridning under coronapandemin, men mycket hårda restriktioner.
– Det är helt fruktansvärt. Det har blivit som en polisstat, säger en svenska till Aftonbladet som bor i landet.
Politiker har även jämfört nedstängningarna med naziststyret under andra världskriget.”

Du kan ju annars jämföra Sverige med Norge. Sveriges hantering av pandemin är katastrofal jämfört med Norge.
Citera
2021-09-11, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Frågan är hur mycket Sverige betalat för att hamna på den listan.
En mer berättigad fråga är hur i hellsicke Tyskland kunnat hamnat etta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in