2021-09-11, 12:42
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hormods
Svenska folket är inte dumma. Hade de belönat L så hade de gjort det för länge sedan. Ni har varit utanför JÖK nu i 3 månader. Beslutet togs för 6 månader internt i partiet.

Det tror jag också. Förändringar i opinionen borde ha visat sig redan. Någon annan kommentator uttryckte att L var i den unika situationen att de har tappat på att lämna JÖK samtidigt som de hade tappat på att stanna kvar. De satte sig i en riktig rävsax och har svårt att ta sig ut. Situationen är inte Sabunis fel men jag tror inte hon kan rädda upp sitt parti.
Citera
2021-09-11, 12:45
Medlem
flipflaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Du får gärna exemplifiera och komma med detaljer.

Politikerna ser det hela som ett spel. De vill köpa röster för andras pengar. Sen kanske de "tycker" något privat. Vanliga människor är naiva och går på skådespelet. S är ju i princip en sekt, de kan kovända utan att skämmas.
Jag vill inte gå närmare in på det här för att inte bli "outad", men jag tror att du kanske beskriver det jag misstänker med mitt inlägg.
Tack för definitionen.
Citera
2021-09-11, 12:53
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Tja, min intressanta iakttagelse idag är att den tidigare välspekulerade klimatångesten, antagligen är större än vi tror. Och det skulle i så fall vara extremt egendomligt, milt uttryckt, om MP sumpade möjligheten att kapitalisera på detta utbredda sentiment.

Därmed inte sagt att ämnet alltid lyckas leta sig fram genom människors filter eller ekokammare. Men är man inte en foliehatt av rang idag, då är det nog snudd på omöjligt att inte känna av angelägenheten som klimatnyheterna är behäftade med.
Citera
2021-09-11, 13:44
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Tja, min intressanta iakttagelse idag är att den tidigare välspekulerade klimatångesten, antagligen är större än vi tror. Och det skulle i så fall vara extremt egendomligt, milt uttryckt, om MP sumpade möjligheten att kapitalisera på detta utbredda sentiment.

Därmed inte sagt att ämnet alltid lyckas leta sig fram genom människors filter eller ekokammare. Men är man inte en foliehatt av rang idag, då är det nog snudd på omöjligt att inte känna av angelägenheten som klimatnyheterna är behäftade med.

Det handlar inte om att vara foliehatt eller inte, det handlar om vilka nyheter man följer och vilket narrativ.

Det finns många saker som tyder på att det inte är så allvarligt som man tror. Är även väldigt intressant hur eliten och politiker inte lever som man lär, och de är ju dessa som ska ha mest koll på hur allvarligt hotet verkligen är.

Ändå fortsätter man att flyga privatjet, köpa strandtomter och säger att vi ska fortsätta konsumera för att göra deras fickor djupare.

Det är ett väldigt stort hyckleri och tänkare i allmänhet bör reagera på detta.

https://youtu.be/r5t1wcoy8lM

if climate change were really a threat

Tycker Styx analyserar detta helt korrekt, så jag tänker med. Sen kan jag förstå hur allmänheten sväljer skrämselpropagandan för det är ingen som vågar säga ifrån. Förutom kanske Elsa Widding.
Citera
2021-09-11, 14:11
Medlem
Eoppoyzs avatar
Häromdagen svarade jag på Novus undersökning, så vi får se när den kommer.
Citera
2021-09-11, 14:17
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hormods
Ehh... det blev ju första nyheterna i hela landet när Nyamko tog sitt beslut. Svenska folket har matats tillräckligt om liberalernas vägval.

Tveksamt om det stämmer. Jag skulle snarare säga att löpsedlarna i våras handlade mest om regeringskrisen och vänsterpartiet. Att L samtidigt lyckades ta sig ur Jöken fick inte den uppmärksamhet det förtjänade.
Citera
2021-09-11, 14:24
Medlem
Reguluss avatar
Citat:

Det är inte säkert att Mp tjänar på ökad klimathysteri (om det stämmer). Om all partier kör klimatfrågan i valet kan de hamna i bakvattnet. Dessutom kan det komma obehagliga frågor om varför vi ska lägga ner fungerande kärnkraft som producerar billig och ren energi och i stället öka beroendet av fossila bränslen.
Citera
2021-09-11, 14:34
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det är inte säkert att Mp tjänar på ökad klimathysteri (om det stämmer). Om all partier kör klimatfrågan i valet kan de hamna i bakvattnet. Dessutom kan det komma obehagliga frågor om varför vi ska lägga ner fungerande kärnkraft som producerar billig och ren energi och i stället öka beroendet av fossila bränslen.
Vad gäller MP så är det någon ynka procentenhet som ska till, inte mer. Får man dessutom draghjälp av alla partier, då har man nog sitt på det torra. Vilket lämnar L och KD som lågoddsare till att åka ut...med allt vad det sen innebär.
Citera
2021-09-11, 14:36
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Vad gäller MP så är det någon ynka procentenhet som ska till, inte mer. Får man dessutom draghjälp av alla partier, då har man nog sitt på det torra. Vilket lämnar L och KD som lågoddsare till att åka ut...med allt vad det sen innebär.

Fyra år till med en rödgrön regering.
Citera
2021-09-11, 15:48
Bannlyst
Citat:
Tveksamt om det stämmer. Jag skulle snarare säga att löpsedlarna i våras handlade mest om regeringskrisen och vänsterpartiet. Att L samtidigt lyckades ta sig ur Jöken fick inte den uppmärksamhet det förtjänade.
Men snälla gör dig inte dummare. Folk vet att liberalerna tagit ett beslut.
Citera
2021-09-11, 15:48
Bannlyst
Citat:
Fyra år till med en rödgrön regering.
Hellre det än att SD ska utgöra passivt stöd åt L M KD
Citera
2021-09-11, 15:58
Medlem
flipflaps avatar
Citat: