2021-09-11, 04:45
Medlem
Självklart menade kg 1992, är lite trött av all siffror bara. Inte samma efternamn som CL.
Denna killen gick nog även på Vadsboskolan, inte säker dock.
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Menar du egentligen juli 1992 när du skriver avliden 1972? Och jag antar att efternamnet som börjar på L är detsamma som på den nu aktuelle C L?
Citera
2021-09-11, 05:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bendi
Skulle också förklara varför polisen numera så kategoriskt talar om att de tror att de har ”Helenas mördare”, dvs att de har något som får dem mer säkra
På att hon faktiskt är död. Vet inte om man uttalat sig så tidigare, när de haft andra misstänkta?

Det=ju för tunt iaf------i annat fall skulle han aldr bliv släppt. Den närmsta tiden skulle ju avgöra
detta fall--------ju längre tid som går utan att ngt händ, dess mindre chans att detta ngnsin blir löst !

Vet själv givetv inte om snut har bev att H.A=död ?
Citera
2021-09-11, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adenise
En man född 1972 med initialerna M K-E L avliden i Juli 1992 som kommer från Mariestad och där hans mamma och eventuellt syskon ännu bor kvar, samt även har koppling till Töreboda. Kan de va något?
På vilket sätt tänker du att just denna avlidna mannen skall ha en koppling till Helenafallet?
Citera
2021-09-11, 10:23
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bendi
Skulle också förklara varför polisen numera så kategoriskt talar om att de tror att de har ”Helenas mördare”, dvs att de har något som får dem mer säkra
På att hon faktiskt är död. Vet inte om man uttalat sig så tidigare, när de haft andra misstänkta?

Kanske en trofe`,som i Wilma-fallet. Något som kan sparas utan att det ruttnar, som man ej kan leva utan.
Citera
2021-09-11, 11:06
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Fälls eller inte ? Jag tror familjen och många andra vill veta vad som hände och var Helena ligger gömd ? Att fälla någon för ett 30 årigt mord förstår de flesta är svårt . Gärningsmannen kanske inte blir dömd men han får leva resten av sitt liv med att vara den som mördade Helena och nu är han inte ensam om att veta utan var han än befinner sig så är han ett svin och en kvinno mördare . Han kanske hellre önskar då att han blivit inlåst bakom lås och bom .
Jag utgår från att du avser CL när du skriver ”han skall veta…”. Då är det på sin plats att påminna om att för 4 år sedan var ’pilot’ den som många var övertygade om var rätt man. Jag tror du var en av dem? Han har också fått leva med att folk i hans omgivning tror att han ändå var rätt man.

När jag läser vad du skriver blir jag än mer bekymrad över polisens agerande med vad som tycks vara mycket svag bevisning. De skall givetvis syna enstöringen CL i sömmarna när de får uppgifter om hans beteende och tillgång till en passande bil. Men de kunde ha inväntat DNA-provsvar innan de anhöll och begärde häktning, för utan träff där blir det inget åtal* och de vet de givetvis. Om nu DNA-svaret kommer tillbaka negativt så är det troliga framtidsscenariot att utredningen rinner ut i sanden och kvar står CL, stämplad som kvinnomördare.

*) för föllande dom räcker det knappast.
Citera
2021-09-11, 11:54
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fighter83
Är det ingen som undrar var speciellt Ugglan men även Judaland , Xeitum , ThordOlavsson tog vägen ? Dom har aldrig lämnat diskussionen tidigare .

Så länge diskussionen fortfarande gällde CL så var dom med en kort tid efter . Men när PL började nämnas allt mer frekvent så klev alla dessa Alias av diskussionen Är det märkligt ?

Som i alla slags brottsutredningar gällande droghandel, sexhandel, skjutningar ,mord , våldsbrott osv osv .

Så kan man med säkerhet räkna med att både Polis , Spanare , Utredare från Kalla Fall följer tråden med jämna mellanrum , och just nu mer än tidigare .

Och jag hoppas dom kollar upp varenda Ip adress här inne . Jag har själv tipsat dom i dagarna .

Tja, jag kan bara tala för mig själv och jag tror inte på CL, verkar liksom inte finnas så mycket på honom så jag avvaktar. Ett psykiskt och fysiskt vrak som är halvvägs ner i graven (enligt uppgifter i tråden) har ingen anledning att ljuga tycker jag.

Btw! En kille i 30-årsåldern -92 som raggar på tjejer är liksom snarare ett friskhetstecken än tecken på psykisk sjukdom.

Men, men? Jag vet inte vad polisen har på honom? Måhända dom tog en chansning för att knäcka honom i syfte att få fram sanningen?

https://www.youtube.com/watch?v=rLpnHPlMaXA
Citera
2021-09-11, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Tja, jag kan bara tala för mig själv och jag tror inte på CL, verkar liksom inte finnas så mycket på honom så jag avvaktar. Ett psykiskt och fysiskt vrak som är halvvägs ner i graven (enligt uppgifter i tråden) har ingen anledning att ljuga tycker jag.

Btw! En kille i 30-årsåldern -92 som raggar på tjejer är liksom snarare ett friskhetstecken än tecken på psykisk sjukdom.

Men, men? Jag vet inte vad polisen har på honom? Måhända dom tog en chansning för att knäcka honom i syfte att få fram sanningen?

Dom har ju som sagt gått igenom 29 år av utredningar , och hittat mer om CL än vad dom såklart går ut med . Och dom hittade nåt som alla andra gick bet på . Och det räcker inte med en ljus bil den kvällen .

Kalla Fall skulle inte dra detta ärende så långt , och fortsätta jobba med honom som han forfarande vore häktad , i oförminskad fart el styrka om dom inte har mer .

Kalla Fall är inga amatörer som vi på tråden . Vad har 15 års spekulationer på Flashback lett till ? Inget förutom att 99% procent av alla som nämnts som delaktiga i Helenas försvinnande hängts ut med namn adresser arbeten och deras liv har fläkts ut för offentligheten.
Och för dom som levt sina liv här i tråden under snart 15 år så svider det så klart när man inte längre kan fortsätta sprida sina spekulationer och lögner om dessa tidigare nämnda .

Vi får bara vänta och se vad Kalla Fall nästa steg blir , har dom haft helt fel om CL så är det bara att forska vidare , men jag har stark tilltro för denna myndighet och Önskar dom lycka till
Senast redigerad av Fighter83 2021-09-11 kl. 12:24.
Citera
2021-09-11, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Brukar säga att man ska ha TID, MÖJLIGHET, ORK o MOTIVATION för att skriva i tråden. Inte alltid alla dessa kriterier uppfylls. I bland kan det dessutom vara bättre att ligga lite lågt o läsa vad andra skriver o försöka analysera. I mitt fall har det iaf definitivt inget med PL att göra.

Jag tror tyvärr att det är många som eventuellt skulle kunna bidra med lite info i fallet aldrig lyckas ha alla fyra kriterier uppfyllda. Studier, jobb, familj, barn barnbarn, hundar, hobby ditt o hobby datt, tv, socialt umgänge, idrott mm mm.

Alla väntar väl nu o hoppas på att det ska komma fram något mer intressant om CL från det ena eller andra hållet.
Ok jag förstår dig 👍
Citera
2021-09-11, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Jag utgår från att du avser CL när du skriver ”han skall veta…”. Då är det på sin plats att påminna om att för 4 år sedan var ’pilot’ den som många var övertygade om var rätt man. Jag tror du var en av dem? Han har också fått leva med att folk i hans omgivning tror att han ändå var rätt man.

När jag läser vad du skriver blir jag än mer bekymrad över polisens agerande med vad som tycks vara mycket svag bevisning. De skall givetvis syna enstöringen CL i sömmarna när de får uppgifter om hans beteende och tillgång till en passande bil. Men de kunde ha inväntat DNA-provsvar innan de anhöll och begärde häktning, för utan träff där blir det inget åtal* och de vet de givetvis. Om nu DNA-svaret kommer tillbaka negativt så är det troliga framtidsscenariot att utredningen rinner ut i sanden och kvar står CL, stämplad som kvinnomördare.

*) för föllande dom räcker det knappast.

Nej har aldrig trodd att pilot var gärningsmannen ? Och varför jag inte har haft honom eller överhuvudtaget någon annan gärningsman är för att i just detta försvinnande finns det i princip inte något att gå på förutom vittnen som t.o.m. polisen inte riktigt satt som 100% tillförlitliga . Bro vittnet är denna som påstås ha sett Helena el pekat ut hennes byxor . Hon ska ha haft sällskap med en man med pilotglasögon vanliga el solglasögon … detta vittne har varken polisen eller GW satt som ett säkert vittne . Så nej pilot som vi överhuvudtaget inte vet vem det är utan det är spekulationer vem det kan vara . En ljus bil m osäkert märke , Helenas tillhörigheter och ett vittne som hört 2 män och en förtvivlad kvinna . Att polisen för 30 år sedan och framåt misstänkt pilot har säkert sina skäl , men nu 30 år senare och med helt andra förutsättningar inom brottsutredning så ser jag chansen som större att hitta rätt person . Alla vet som följt detta fall vet att polis , anhöriga , GW sa att denna utredning var en av de sämsta som gjorts mycket beroende på oerfarna poliser som aldrig jobbat med ett mord . I princip gjordes allt fel och många viktiga spår kanske försvann . Pilot har nog själv ställt till saker genom att ljuga , skylla på minnesförlust och det är lite som … som man sår får man skörda . Och ännu en gång om det är rätt man nu men han går fri pga bevis så är det så , då får man ändå se det som mördare är funnen och andra misstänkta är avskriven . Jag tror ändå att få någon fälld är det som anhöriga hoppas på men deras önskan är nog att de får veta vad som hände och var hon legat i alla år . Om GM vet att han inte kan dömas kanske han vill lätta på sitt hjärta och berätta
Citera
2021-09-11, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Kan orsaken till dessa användares frånvaro vara hårda polisförhör om vad som egentligen hände efter det att bartendern vägrade servera vatten? *ironi*

Jag tycker att det är utmärkt att de inte är med längre. Det blir så tydligt vad som händer när Pudelfrillan får härska i eget majestät. Fria fantasier om bröder på besök och hundar gör att hon isolerar sig själv.

De som opponerar sig eller kommer med faktaupplysningar får sig en lavett, anklagas för att vara paranodi, inblandad i fallet osv. Pudelfrillan isoleras än mer... Själv kom jag med en ren sakupplysning och fick veta att jag är en lögnare...

Faktum är att den läxa Ugglan borde lära sig av detta är att när han själv försöker rättat till Pudelfrillans tokerier så kommer andra henne till försvar. Rätt metod är att ignorera henne till 100%. Om Ugglan m.fl. ignorerar henne så får hon ingen publik.

Det är bra att folk spekulerar fritt, att de inte låser sig vid en viss tanke, men att spekulera med obefintlig kontakt med den värld vi andra lever i gör bara tråden svårläst och när det dessutom föder konflikter så blir hon ett problem. Tig henne ur tråden!
Oavsett vad du tycker om detta nu så anser jag att Pudelfrillan kanske är helt rätt ute i mycket av det Pudelfrillan drar upp i sitt scenario .

För att det följer vittnesmålen på statt och Hannas vittnesmål bägge gällande 2 män , dessa har även Kalla Fall tagit till sig åtminstone Hannas vittnesmål och killarnas observation om en vit bil . Vilken uppfattning om bartenderns vittnesmål Kalla Fall har vet jag ej . Men tror inte dom ser den som oviktig just nu IOM med att det nämnts om och om igen

Däremellan har faktiskt Kalla Fall gått ut med att dom har rätt man och försökte t.o.m. få honom häktad för Mord och det gör man inte utan att dom har något på fötterna . Man måste ändå så vad som finns och utgå därifrån och det har Pudelfrillan gjort. ,

Jag är själv inne på samma spår tills nån motbevisar mig med fakta, alltså att man helt kan bortse vad Kalla Fall idag har på CL
Senast redigerad av Fighter83 2021-09-11 kl. 12:48.
Citera
2021-09-11, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Kanske en trofe`,som i Wilma-fallet. Något som kan sparas utan att det ruttnar, som man ej kan leva utan.

Ja inte omöjligt för hennes skinn ryggsäck är ju borta . Problemet är ju även då att C kan ha hittat den ? Det är nog det som polis jobbar med att bygga upp en indiciekedja ..
som Lisa Holm, där hittades kroppen m starka DNA bevis . Men Nerjius kunde ha bara flyttat kroppen . Det va en otrolig utredning där de kartlagde allt i princip och än idag får jag inte in hur han hann allt detta på så kort tid🤔
Citera
2021-09-11, 12:45
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky

CL var nog betydligt friskare -92 än vad han är idag.
Vidare så är det knappast ett "friskhetstecken" att ragga på tjejer på det sättet han gjorde, dvs köra runt kvällar och nätter i jakt på tjejer att stalka och ta kontakt med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in