2021-09-11, 08:00
Medlem
Episkexperts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tampis
Jag ställer mig mer frågande till att vuxna män har idoler. En normal människa hade sagt ”Jaja, vi får väl se vad det här mynnar ut i”, men många män i den här tråden ylar just nu som yngre tonårsflickor.
Idolen ska försvaras oavsett vad, för man har byggt hela sina identitet på den här idolen. Skulle idolen visa sig vara en röv, så har man ingen personlighet eller identitet kvar.

Det är givetvis också galet att folk vill hänga HB trots att vi ännu inte fått någon konkret information… men vuxna män som idoliserar människor är mer galet i min bok.
Fan boys med selektiv bias är normen i de här situationerna kan noteras. Från båda håll av åsiktskorridoren. Själv var jag lite lätt road när Hanif Bali dök upp som rumptrollet i finsalongen utan att för den saks skull tycka att han tillförde något av värde. Trots allt talar vi om en adopterad iranier så att han skulle lida av diverse psykiska åkommor och växa upp i förvirring är givet. Hans ohälsosamma fascination kring invandrares brottslighet är en simpel psykologisk spegling av det egna tillståndet.
Citera
2021-09-11, 08:11
Medlem
Har sett många här som har påstår att HB fästmö har avfölt honom på IG. Detta alltså inte sant och är heller inte särskilt svårt att dubbelkolla.

https://imgur.com/gallery/XfvdIfe
Citera
2021-09-11, 08:13
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradamus72
Jag tror du är lite selektiv. Medierna har i år varit moralister och hängt ut politiker som betett sig moraliskt klandervärt. 2004 fick Laila Freivalds avgå för en lägenhetsaffär. Hon hade inte gjort något olagligt men uppfattades ha utnyttjat systemet. Allt som kan generera en avgång hos en hög politiker är mumma för medier, det blir en trofé som journalister kan använda i sin karriär. Dessutom är förmodligen den här typen av journalistik enkel, billig och klickvänlig, till skillnad från mer grävande journalistik.

Sen är det säkert så att just HB är extra kul att fälla med tanke på att han är så högprofilerad men jag är ganska övertygad om att medierna inte lagt fingrarna emellanåt om det handlat om Ibrahim Baylan, Carl Schlyter eller Ali Esbati som hade skickat till eller begärt bilder av en omyndig flicka.

Det är snart val och medierna är vänster även om de påstår något annat. De kan hålla på nyheter i flera år och det kan vara sånt som inte hade något nyhetsvärde då men som passar nu och de kan också förminska/förvärra en nyhet genom att vara extra luddig eller använda vissa ord i texten. Ex om en SD politiker gjort något så kan de som de gjorde för någon dag sen måla upp det som att personen mördad någon trots att det kanske inte är säkert att det ligger ett brott bakom. Polisen/åklagare kan misstänka brott för att utreda men ibland så kan det vara ex självmord eller olycka.
Citera
2021-09-11, 08:20
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
"Nedan är en text jag aldrig hade vågat diskutera med andra eller publicera i eget namn...."
Jag håller också med om den analysen.

Ett viktigt tillägg: om den unga kvinnan (eller lovliga flickan, dvs byxmyndig) tar initiativ och är drivande till den sexuella akten så ser jag själv inget moraliskt klandervärt till att låta sig väl smaka.

Sedan ska man givetvis ta ansvar för alla följder som kan komma ut av den sexuella relationen, men att säga nej till en 17-årig nymfoman kan inte betraktas som pedofili.
Citera
2021-09-11, 08:21
Medlem
Här skämtar han själv om att han raggat på en tjej med låg ålder. Tjejens skratt på slutet... Ser inte helt bekvämt ut.

https://twitter.com/AGENTEdiCAMBlO/status/1436326201539366918?s=19
Citera
2021-09-11, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Bara att ge sig till tåls..snart får vi veta när time outen kommer.

Ja, jag säger givetvis att det inte inte är han. Men bara intressant att det blivit en bekräftad trådsanning 1 sida in.

Det finns nog andra kandidater.

Obs har inget till övers för Bali men ändå obs
Citera
2021-09-11, 08:23
Medlem
Nostradamus72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Det är snart val och medierna är vänster även om de påstår något annat. De kan hålla på nyheter i flera år och det kan vara sånt som inte hade något nyhetsvärde då men som passar nu och de kan också förminska/förvärra en nyhet genom att vara extra luddig eller använda vissa ord i texten. Ex om en SD politiker gjort något så kan de som de gjorde för någon dag sen måla upp det som att personen mördad någon trots att det kanske inte är säkert att det ligger ett brott bakom. Polisen/åklagare kan misstänka brott för att utreda men ibland så kan det vara ex självmord eller olycka.

För oss som är vänster så är inte media vänster. De är oftast i mitten, tjänare av makten, eftersom de har en ägarstruktur som tjänar grova pengar på nuvarande system. Att det sedan finns journalister som identifierar sig som vänster spelar inte så stor roll eftersom de i själva verket är vänsterliberaler, oftast mp, sossar eller långt åt höger inom vänstern.
Citera
2021-09-11, 08:29
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus

Menar du SD politikern där polisen tog in han som skäligen misstänkt? Det gör du inte så ofta om det inte finns starka skäl att göra det.
Citera
2021-09-11, 08:32
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Bara att ge sig till tåls..snart får vi veta när time outen kommer.

Nää timeout för flera år gamla påståenden som ska styrkas av, en eller flera, MUF tjejer. Som därmed har ändat sitt politiska liv. Nä nä nä det kommer inte att hända!!

Röda media och röda aktivister må hoppas, tigga och be men locket är på.

För övrig har det som hänt bara varit småttigheter för de flesta tjejer som alla upplevt mycket grövre sexuella närmanden i sina liv. Skulle någon vilja dra upp lite mild grooming för flera år sedan då måste det vara någon som hatar HB för att de ska vilja det.
Citera
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Jag håller också med om den analysen.

Ett viktigt tillägg: om den unga kvinnan (eller lovliga flickan, dvs byxmyndig) tar initiativ och är drivande till den sexuella akten så ser jag själv inget moraliskt klandervärt till att låta sig väl smaka.

Sedan ska man givetvis ta ansvar för alla följder som kan komma ut av den sexuella relationen, men att säga nej till en 17-årig nymfoman kan inte betraktas som pedofili.
En till kommentar om ålder: Lyssnade på morgonekot i bilen i förrgår, av någon anledning tog de upp den för oss väldigt intressanta nyheten att Frankrike övervägde gratis preventivmedel för kvinnor upp till 26, nu var det gratis för kvinnor upp till 18. Inga barn/flickor i den rapporteringen från statsradion inte.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Menar du SD politikern där polisen tog in han som skäligen misstänkt? Det gör du inte så ofta om det inte finns starka skäl att göra det.

Det händer oftare än vad man tror. Säger inte att personen inte är inblandad i ett brott men när det gäller SD så är det oerhört viktig för media att få det att låta som att det är klappat och klart och att personen är skyldig. Du vet väl själv hur media försöker förklara bort olika andra händelser där de är oerhört försiktiga med anonymitet för att "personen inte är fälld"
Citera
2021-09-11, 08:37
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2

Jo det gör så alltid om de inte har någon annan misstänkt! Anhörigmisstänkt är standardförfarande i Sverige. De stöder sig på statistisk sannolikhet. OT i denna tråd men du började.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in