2021-09-11, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Välkommen till tråden. Vi diskuterade just Liberalernas ökning i den senaste Demoskopmätningen:

Varför ens diskutera en slumpmässig ökning på 0,2% ?

Det är klart inom felmarginalen och det finns ingen politisk förklaring här och ingenting att diskutera egentligen. Man får avvakta kommande opinionsundersökningar och sedan valet 2022 innan det finns något att diskutera utifrån om de har 2, 3 eller t.o.m 4%

Som läget är nu så är L hopplöst borta från riksdagen efter 2022 om inte ett mirakel händer.
Citera
2021-09-11, 00:29
Bannlyst
Citat:
En tillfällig nedgång som kommer att justeras i nästa mätning.
Så har du sagt i flera månader nu bagdad bob.
Citera
2021-09-11, 00:40
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hormods
Så har du sagt i flera månader nu bagdad bob.

Det tar tid att vända opinionen. Just därför argumenterade jag för att L borde ha dumpat Jöken långt tidigare. Tyvärr gjorde de inte det, men bättre sent än aldrig.
Citera
2021-09-11, 00:42
Bannlyst
Citat:
Det tar tid att vända opinionen. Just därför argumenterade jag för att L borde ha dumpat Jöken långt tidigare. Tyvärr gjorde de inte det, men bättre sent än aldrig.
Svenska folket är inte dumma. Hade de belönat L så hade de gjort det för länge sedan. Ni har varit utanför JÖK nu i 3 månader. Beslutet togs för 6 månader internt i partiet.
Citera
2021-09-11, 00:49
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Svenska folket är inte dumma. Hade de belönat L så hade de gjort det för länge sedan. Ni har varit utanför JÖK nu i 3 månader. Beslutet togs för 6 månader internt i partiet.

Svenska folket är inte dumma, men de har haft mycket annat att tänka på det senaste året. Partipolitiken har gått på sparlåga under pandemin. Om det inte varit för Nooshi Dadgostar hade den helt somnat in.
Citera
2021-09-11, 00:54
Bannlyst
Citat:
Svenska folket är inte dumma, men de har haft mycket annat att tänka på det senaste året. Partipolitiken har gått på sparlåga under pandemin. Om det inte varit för Nooshi Dadgostar hade den helt somnat in.
Ehh... det blev ju första nyheterna i hela landet när Nyamko tog sitt beslut. Svenska folket har matats tillräckligt om liberalernas vägval.
Citera
2021-09-11, 01:36
Medlem
Citat:
Nej. Vad några AfS-runkare tycker på flashback speglar inte allmänhetens val.

Nu är jag för sig inte en afs:are men hardcore-sd:arna börjar nog tröttna på SD låter sig köras med. Kan nog kosta mer än vad du tror.
Citera
2021-09-11, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
Nu är jag för sig inte en afs:are men hardcore-sd:arna börjar nog tröttna på SD låter sig köras med. Kan nog kosta mer än vad du tror.

Kanske på sikt. Tror att det hela uppvägs av att det nu finns möjlighet att få bort det hatade S på riktigt.
Citera
2021-09-11, 12:06
Medlem
flipflaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Kanske på sikt. Tror att det hela uppvägs av att det nu finns möjlighet att få bort det hatade S på riktigt.
Har ett par dagar suttit och haft möten med bla. inbitna S-sympatisörer/politiker. Det som slår mig är att dessa uttrycker sig grövre om "de nypåstigna" än de vilka sympatiserar med SD, men vägrar samtidigt ta dessa två bokstäver i sin mun.

Det verkar inte finnas någon logik i partisympati i den breda massan.

"Alla" vill inleda repatriering samtidigt som man fortsätter att "heja" på sitt lag (parti).
Det här måste vara en mer primitiv reflex vilken jag inte riktigt har förstått. Jag trodde att det låg ett visst mått av logik bakom sympatier för partier.

En intressant upplevelse jag vill dela med er.
Citera
2021-09-11, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flipflap
Har ett par dagar suttit och haft möten med bla. inbitna S-sympatisörer/politiker. Det som slår mig är att dessa uttrycker sig grövre om "de nypåstigna" än de vilka sympatiserar med SD, men vägrar samtidigt ta dessa två bokstäver i sin mun.

Det verkar inte finnas någon logik i partisympati i den breda massan.

"Alla" vill inleda repatriering samtidigt som man fortsätter att "heja" på sitt lag (parti).
Det här måste vara en mer primitiv reflex vilken jag inte riktigt har förstått. Jag trodde att det låg ett visst mått av logik bakom sympatier för partier.

En intressant upplevelse jag vill dela med er.

Du får gärna exemplifiera och komma med detaljer.

Politikerna ser det hela som ett spel. De vill köpa röster för andras pengar. Sen kanske de "tycker" något privat. Vanliga människor är naiva och går på skådespelet. S är ju i princip en sekt, de kan kovända utan att skämmas.
Citera
2021-09-11, 12:30
Medlem
Haddock93s avatar
https://samnytt.se/okad-politisk-polarisering-mellan-unga-man-och-kvinnor/

Unga män har SD högt, positivt! Många dock som luras av Kristerssons med Bali som knähund och deras förändrade retorik.

Problemet är SD och unga kvinnor. Men inget vi bör diskutera i tråden längre..
Senast redigerad av Haddock93 2021-09-11 kl. 12:35.
Citera
2021-09-11, 12:36
Avslutad
Folkpartiet predikade för ett antal år sedan att det Svenska folket inte existerar med argumentet att alla kommer från Afrika.
(Logiskt underförstått så kan ju då inget folk existera).
Efter det så blev det namnbyte till Liberalerna och en partiledare från ursprungskontinenten.
Det är nu intressant att följa opinionen och det kommande valet för att se hur ovan nämnda strategi spelar ut sig.
Det borde ju bli 0.1% i valresultat.
En tiondel för att ta höjd för utvecklingsstörda som inte förstår något.
Mvh.
Senast redigerad av Vikingaman 2021-09-11 kl. 12:37. Anledning: Felstavning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in