2021-09-10, 22:37
Medlem
Tjenare FB, eftersom jag inte har någon annan att fråga så vänder jag mig till er.

Jag är ute på tinder/badoo och lite såna sidor men behöver hjälp generellt egentligen,

Det är så att frugan har lämnat mig efter 6 års gifta,
Jag sitter nu med barnen ett som är mindre än 1 år och ett som är äldre än 5år, och har dem i princip 96% av tiden.

Jag undrar när ska man säga det här? ska man skylta med det i sin profil? eller klämma in det snyggt lite längre in i en konversation?

Likadant är det med arbete m,m jag arbetar egentligen inte längre, då jag jobbat med att exploatera min egna mark och fått igenom en större affär därigenom la dock många år på detta och är relativt insatt i det, så jag brukar skriva att jag är "Fastighetsutvecklare"

Nå, ge mig era tips vad ska man göra? Jag är egentligen ute efter vad som helst engångsgrejj eller seriöst.
Citera
2021-09-10, 22:41
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niclas123456
Tjenare FB, eftersom jag inte har någon annan att fråga så vänder jag mig till er.

Jag är ute på tinder/badoo och lite såna sidor men behöver hjälp generellt egentligen,

Jag sitter nu med barnen ett som är mindre än 1 år och ett som är äldre än 5år, och har dem i princip 96% av tiden.

Jag undrar när ska man säga det här? ska man skylta med det i sin profil? eller klämma in det snyggt lite längre in i en konversation?

Likadant är det med arbete m,m jag arbetar egentligen inte längre, då jag jobbat med att exploatera min egna mark och fått igenom en större affär därigenom la dock många år på detta och är relativt insatt i det, så jag brukar skriva att jag är "Fastighetsutvecklare"

Nå, ge mig era tips vad ska man göra? Jag är egentligen ute efter vad som helst engångsgrejj eller seriöst.

börja med att skriva om vad som är intressant med dig. fokusera på intressen och personlighetsdrag?
Citera
2021-09-10, 22:44
Medlem
lakritcs avatar
Vad som helst som inte är en komplimang. Du har alltid minst lika stort värde. Visa det!
Citera
2021-09-10, 22:45
Medlem
Att skriva det i profilen leder nog till att många svepar vänster utan att ge dig en chans, däremot är det viktigt att berätta det tidigt i konversationen om det verkar leda till något långvarigare en kort konversation eller engångsligg annars känner nog personen sig ganska lurad och bryter kontakten även fast den kanske inte har något emot att vara i en relation med någon som har barn från tidigare relation (eller det andra du pratade om).

Lycka till med jakten på kärleken
Citera
2021-09-10, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippipipparpippin
börja med att skriva om vad som är intressant med dig. fokusera på intressen och personlighetsdrag?

Det där är väldigt svårt för hela mitt liv är väldigt unikt och 100x mer intressant än gemene person i min ålder.
Skulle kunna skriva en hel bok om det egentligen.

"duktig på mat"
"världsvan" osv
"Räddat människo liv" det

Alltså listan kan göras hur lång som helst, jag är intresserad utav en enorm stor mängd saker, och innan jag började med exploatera marken så har jag haft 25+ arbeten alla i olika typer av arbeten,

Kan skriva att jag är en Riktigt intressant och smart person men känns som det bara framstår som lamt?

+ 99.9% av alla jag kommer matcha med kommer inte vara på samma nivå kanske studerar de eller precis fått sitt första jobb, sin första bostad osv. vilket jag givitvis inte har något emot men.
Senast redigerad av niclas123456 2021-09-10 kl. 22:54.
Citera
2021-09-10, 22:50
Medlem
-Ines-s avatar
Citat:

Jag tycker du ska ta upp att du har barnen i din profil, de är ju hos dig så mycket. Då vet du ju att dom som visar intresse för dig inte har några problem med att du har barn En man som har barn och verkar vara en ansvarsfull far väger högt hos många kvinnor (inte hos alla, men som sagt, dom tjejerna behöver du inte).
Citera
2021-09-10, 22:54
Medlem
Kanske lika bra att vara ärlig och se om någon nappar ändå? Jag skall hjälpa dig med en presentation.

Tjena! Jag är en man på ??år. Relativt nyligen dumpade min fru mig vilket gjort mig deprimerad men jag är förjäkla kåt ändå. Har två småbarn på heltid, så hoppas de somnar under ditt besök så vi kan ha sex. Sex förresten, senast jag hade det var ett jäkla tag sedan så risken finns att jag inte är så jäkla bra men det får du ta. Kåt är jag vilket kanske kompenserar.

Har jag nämnt att jag är deppig och kåt? Har inget direkt jobb men ekonomin är god eftersom jag säljer av min mark bit för bit tills ekonomin inte är god längre, då går det åt helvete men den dagen den sorgen. I övrigt gillar jag mina barn, game of thrones och att ha sex. Det var nog allt. Är inte direkt suicidal, mer som att dör jag så dör jag. Lätt livsleda kan man nog beskriva det som. Den kliniska termen är Dystymi.

Söker en snäll och kåt tjej mellan 18-35 (OK om du egentligen är 17 jag skvallrar inte). Inga tjockisar, inga singelmammor, utan du skall vara barnlös men ändå barnkär (Jag har ju två själv, därför), max två olika psykdiagnoser och ingen som lider av svårartad feminism. Puss, kram och rövtafsande, ser fram emot att höra från dig.
Citera
2021-09-10, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Kanske lika bra att vara ärlig och se om någon nappar ändå? Jag skall hjälpa dig med en presentation.

Tjena! Jag är en man på ??år. Relativt nyligen dumpade min fru mig vilket gjort mig deprimerad men jag är förjäkla kåt ändå. Har två småbarn på heltid, så hoppas de somnar under ditt besök så vi kan ha sex. Sex förresten, senast jag hade det var ett jäkla tag sedan så risken finns att jag inte är så jäkla bra men det får du ta. Kåt är jag vilket kanske kompenserar.

Har jag nämnt att jag är deppig och kåt? Har inget direkt jobb men ekonomin är god eftersom jag säljer av min mark bit för bit tills ekonomin inte är god längre, då går det åt helvete men den dagen den sorgen. I övrigt gillar jag mina barn, game of thrones och att ha sex. Det var nog allt. Är inte direkt suicidal, mer som att dör jag så dör jag. Lätt livsleda kan man nog beskriva det som. Den kliniska termen är Dystymi.

Söker en snäll och kåt tjej mellan 18-35 (OK om du egentligen är 17 jag skvallrar inte). Inga tjockisar, inga singelmammor, utan du skall vara barnlös men ändå barnkär (Jag har ju två själv, därför), max två olika psykdiagnoser och ingen som lider av svårartad feminism. Puss, kram och rövtafsande, ser fram emot att höra från dig.

Nästan fullträff där,
Är inte efter någon egentligen för att ha sex, och om det vore så smidigt att sälja bit för bit av mark, det funkade inte så det blev en stor affär istället.
Jag är väl deprimerad men det var jag redan innan.
Att kunna kolla på en serien har jag inte kunnat göra på 10år.

Men jag ska använda bitar av din presentation givetvis.
Citera
2021-09-10, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Ines-
Jag tycker du ska ta upp att du har barnen i din profil, de är ju hos dig så mycket. Då vet du ju att dom som visar intresse för dig inte har några problem med att du har barn En man som har barn och verkar vara en ansvarsfull far väger högt hos många kvinnor (inte hos alla, men som sagt, dom tjejerna behöver du inte).

Det är lite så jag känner med, att har man det ur världen så har man liksom redan grovsorterat bort en del.

Samtidigt är jag i den åldern där majoriteten av dem jag kommer matcha med förmodligen inte har barn eller ens hunnit tänka tanken ännu.
Citera
2021-09-10, 23:08
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Det där är väldigt svårt för hela mitt liv är väldigt unikt och 100x mer intressant än gemene person i min ålder.
Skulle kunna skriva en hel bok om det egentligen.

"duktig på mat"
"världsvan" osv
"Räddat människo liv" det

Alltså listan kan göras hur lång som helst, jag är intresserad utav en enorm stor mängd saker, och innan jag började med exploatera marken så har jag haft 25+ arbeten alla i olika typer av arbeten,

Kan skriva att jag är en Riktigt intressant och smart person men känns som det bara framstår som lamt?

+ 99.9% av alla jag kommer matcha med kommer inte vara på samma nivå kanske studerar de eller precis fått sitt första jobb, sin första bostad osv. vilket jag givitvis inte har något emot men.

Ok. Var kortfattad och beskriv ett axplock som varken är för skrytigt eller för tamt. Använd din humor om du har någon och latja lite med dig själv. "Jag kanske snarare föredrar ett maraton än lugna skogspromenader" eller likande.
Citera
2021-09-10, 23:39
Medlem
AlphaHannens avatar
Citat:

I mina öron låter det där som ett fruntimmer som beskriver sitt nuläge. Dom snyggaste brudarna avskyr feminina män, så jobba med självförtroendet.
Citera
2021-09-10, 23:48
Medlem
Citat:
Nå, ge mig era tips vad ska man göra?

Jag tycker du ska skriva det i profilen, alternativt berätta det ganska direkt så man kan välja bort dig tidigt, och fortsätta leta någon annan som passar bättre.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in