2021-09-10, 22:23
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViscaCatalunya69
Äldre män, lmfao. När blir man en ”äldre man”?

Det är högst relativt. Om det är som det spekuleras i den här tråden så är personen i fråga att betrakta som en äldre man relativt till en 17 åring.
Citera
2021-09-10, 22:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av huggormenstid
Mmmmm precis. Men om det hade varit två rågblonda ariska pojkar, nyss fyllda 15, då hade du inte sett nyhetsvärdet? För det var det som det hängde på eller?

Jo om gifte Jimmy som partiledare i typ Sveriges största parti visat sig ha bögat med två män så är det självklart ett stort nyhetsvärde. Men det hade det varit oavsett ålder.

Men jag tycker inte det är fel om han vill göra det.
Citera
2021-09-10, 22:24
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chuckprince
Den anklagade är HB enl min källa med insyn. Denne varnade mig starkt för att döma HB på förhand, tydligen väldigt speciell tjej. Kan tyvärr inte delge mer.

Kanske är på det sättet men om vi nu leker med tanken att det här handlar om meddelanden fram och tillbaka på någon plattform borde de väl finnas sparade eller loggade någonstans och även om tjejen i fråga är "väldigt speciell" kanske det inte är helt lämpligt att be henne om nakenbilder, om det nu är vad som skett.

Om det enbart skulle handla om en anklagelse utan några som helst bevis i övrigt är det väl lite tveksamt att diverse medier skulle våga hoppa på tåget, så att säga.
Citera
2021-09-10, 22:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Det är högst relativt. Om det är som det spekuleras i den här tråden så är personen i fråga att betrakta som en äldre man relativt till en 17 åring.

Oscar Enestad och Macron då? Det är riktiga tanter dom hade ihop det med i samma eller tidigare ålder än så. Intressant hur det gullas och försvaras ständigt i media däremot. Det är skillnad på folk och folk uppenbarligen.
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Antagligen många, men det finns ju vissa andra saker som pekar åt det hållet. Avsaknaden nya inlägg på twitter är lite suspekt, plus att det väl är mer sannolikhet att det rör sig om en yngre ledamot än någon riktig "farbror" och då finns det inte sådär jättemånga att välja mellan.
Det tycker inte jag. Sedan han blev sambo och flyttade så har inläggen blivit färre. Han var betydligt mer aktiv innan. Nu brukar det ofta råda total twittertystnad under helgerna för att ta ett exempel.
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
HB är utåtagerande, då får man räkna med att få på tafsen, men igen, vi vet nästan ingenting ännu
Ja, men det är väl en sak att få på tafsen för specifika utspel något annat att få på tafsen för något man inte är skyldig till.

Sedan kan han vara skyldig, det vet inte jag. Som sagt, vi vet ingenting.
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Vem vet. Flera av dem som pekat ut honom i tråden påstår sig dock vara moderater själva, FWIW.
Sådana påståenden väger ju rätt lätt om man inte har något av substans att komma med.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Vem vet. Flera av dem som pekat ut honom i tråden påstår sig dock vara moderater själva, FWIW.

Det finns betydligt fler indicier än så.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ViscaCatalunya69
Jag är iaf ingen sinnessjuk feminazi som går full Adolf Hitler och vill bestämma över vilka byxmyndiga tjejer ligger med.

Fint att se hur lite respekt och tilltro du har till tjejers förmåga att fatta egna beslut. Lustigt att du inte verkar ha något problem med att tjejer blir rejält uppknullade av killar i sin egen ålder. Då är det okej om de utnyttjas LMFAO!

Allt jag kan säga är att jag inte kunde bry mig mindre om en 17-årig tjej blir knullad av Hanif 30 bast eller någon kaozblatte som är 17. Jag tror inte att det spelar någon större roll för henne heller.
Ditt sätt att uttrycka dig stinker verkligen. Är du 15, svagbegåvad eller blatte?
Nej, jag har ingen som helst tilltro till 15-åriga tjejers förmåga att fatta egna beslut.
Senast redigerad av Natalz2 2021-09-10 kl. 22:28.
Citera
2021-09-10, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes

Återigen, när blir man en äldre man?
Citera
2021-09-10, 22:26
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paleon
Det finns betydligt fler indicier än så.
Vilka då mer än det svaga indiciet "han har inte twittrat på 48 h"?
Citera
2021-09-10, 22:27
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Det tycker inte jag. Sedan han blev sambo och flyttade så har inläggen blivit färre. Han var betydligt mer aktiv innan. Nu brukar det ofta råda total twittertystnad under helgerna för att ta ett exempel.

...

Så kan det vara. Jag skyr twitter som pesten så jag är allt annat än någon expert på folks "twittervanor". Noterade bara när jag skummade igenom HB:s flöde tidigare idag att åtminstone de senaste veckorna såg det ut att vara några inlägg per dag, men kanske är några dagars tystnad fullt normalt.
Citera
2021-09-10, 22:28
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Vad är din poäng? Att Hanif Bali ska hyllas och försvaras tills vi alla tar del av konversationen?

Gå och lägg dig istället din dumma jävla horunge och snälla, försök hitta andra idoler än blattesnuskgubbar...

Det är ganska roligt att du försvarar varenda muhammedan in i sista ögonblicket, trots att de är dömda och sitter i förvar.

Men samtidigt skiter du fullständigt i belägg, bevis eller källor i ett totalt fjantigt fall som inte ens kommer gå till åtal. Du vet inte ens vem den anklagade personen är eller vem offret är.
Citera
2021-09-10, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Oscar Enestad och Macron då? Det är riktiga tanter dom hade ihop det med i samma eller tidigare ålder än så. Intressant hur det gullas och försvaras ständigt i media däremot. Det är skillnad på folk och folk uppenbarligen.

Macrons fru bad inte om dickpics. Oavsett så är HB gravt komprometterad karriärmässigt om det finns substans i detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in