2021-09-10, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejsanhoppsans1
Frågan man måste ställa sig är..

HUR JÄVLA DUM I HUVUDET är HB om det är han?
En politiker i den positionen som har journalister som bara väntar på att han ska trampa snett.

Att som vuxen man be småtjejer om nakenbilder är INTE normalt..
Jag är 30+, mina vänner likaså..

INGEN av oss skulle någonsin gå efter småtjejer, det visar vilket SMUTS man är som person.

Håller med. Vem fan går runt och raggar på gymnasietjejer när man är över trettio.
Det brukar ju vara efterblivna äckel som ingen vuxen kvinna vill gå i närheten av.

Jag hade t.o.m reagerat om en polare när jag var 25 hade kommit och berätta att han raggat upp nån som går i gymnasiet.
Citera
2021-09-10, 21:32
Medlem
Hanif, som nyligen gick ut med att han förlovat sig med Linnea Lundgren. Om det är han så måste hon ha reagerat.
Citera
2021-09-10, 21:33
Medlem
AlphaHannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Olämpligt sexuellt beteende lär vara dickpic eller något liknande.
Lär väl vara samma typ av setup som mot Assange, obeskrivligt klantigt om HB gått på det.

Det går inte att heta vad som helst i Sverige. Det borde dom utländska männen lärt sig vid det här laget. Bli svensk FÖRST, sedan kan du bli kändis/politiker eller offentlig person i största allmänhet.

Enligt svensk sed är han därmed skyldig till sexbrott. Men det får ju avgöras i rätten.
Senast redigerad av AlphaHannen 2021-09-10 kl. 21:37.
Citera
2021-09-10, 21:34
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Alltså det är inte enbart en tjej.
Det är flera.

Enligt SVT:s uppgifter ska ledamoten ha haft flera digitala kontakter med flickor mellan 15 och 18 år inom MUF. Den interna utredningen handlar i nuläget om ett fall av sexuellt olämpligt beteende, enligt partiets presschef Niklas Gillström.

Men Inge olagligt som inträffat? Hade velat veta exakt ålder på de inblandade och när det hände för att döma personens beteende.
Citera
2021-09-10, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spader-Horan
Exakt ålder är lurigt. Men mellan 20 till 24 år. Ett par skäl:

15-19-åringar finns i en gymnasiemiljö som är en typisk plats för ungdomskultur. Hur killar och tjejer uttrycker status i gymnasieåldern kan enkelt exploateras av äldre.

15-19-åringar har väldigt svårt att bedöma konsekvenser av sitt handlande. De kan tillåtas göra misstag så klart och lära sig av erfarenhet, men det är en annan sak än att låta dem utnyttjas av kåtbockar. Kvinnors sexuella integritet är viktig för deras självuppfattning och självvärdering. Dumt att snuskgubbar som Hanif Bali besudla den innan de är mogna nog att fatta beslut (och värdera konsekvenserna av dem).

Haha, sen när blev 17-åriga svenska tjejer oskyldiga oskulder? News flash; they aren’t.

Sen så har jag svårt att bry mig om någon tjej blir ”utnyttjad” av en 25-årig Hanif Bali eller sin klasskamrat. Vem bryr sig? Bara de lögnaktiga vänsterextremisterna.
Citera
2021-09-10, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freddesnubben
Håller med. Vem fan går runt och raggar på gymnasietjejer när man är över trettio.
Det brukar ju vara efterblivna äckel som ingen vuxen kvinna vill gå i närheten av.

Jag hade t.o.m reagerat om en polare när jag var 25 hade kommit och berätta att han raggat upp nån som går i gymnasiet.

HB är ju förlovad med en vuxen kvinna så din teori verkar ej stämma i detta fall.
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Här är hela brottsbalken kapitel 6
Gå ner till paragraf 8

http://www.grooming.n.nu/brottsbalken-kap.-6

Läs hela lagtexten:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Sexuellt_%C3%B6vergrepp_(Sverige)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
Både HB och Moderaterna har en förbaskat dålig krishantering.
Det kommer inte gå att tysta ihjäl det här.

Bara att gå ut med öppna kort.

Sen får man se vad som hänt.

Eller så får de starta krig mot Albanien som diversion.
Wag the dog!
Citera
2021-09-10, 21:39
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av secretupgrade
HB är ju förlovad med en vuxen kvinna så din teori verkar ej stämma i detta fall.

Det hade varit svårare PR-mässigt om han förlovat sig med en 17 åring.

Just saying.
Citera
2021-09-10, 21:39
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Nej det har hon inte
Jag kan då inte hitta henne bland hans följare. Vilket användarnamn söker du på?
Citera
2021-09-10, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Snicksnack… tummen och klapp på skuldran.

Ja alla kan ju inte vara efterblivna 35åriga fjortisar som raggar på andra tonåringar.

De flesta över vuxna har mognat när de fyller 30.
Citera
2021-09-10, 21:42
Medlem
Om det är Hanif så lär ju Linnea dumpa honom och sen måste han ut och ragga igen. Gör om och gör rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in