2021-09-10, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Intressant att det är en fd Miljöpartist.

Som hittat hem till sist?
Citera
2021-09-10, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Det stod väl att han hyrde något ställe om jag inte missminner mig. I så fall står han inte som ägare till någon gård.

Precis, Nej, jag skrev inte att han äger/ägde gården, utan jobbar (jobbade) som bonde.

Fråga från tidigare var också om jag kunde beskriva dem udda, njae. Utåt sett en familj som alla andra egentligen. Frugan kan jag inte riktigt minnas, men Patrik har ju av förklarliga skäl starka åsikter.
Så det är väl främst att man kanske inte håller med om alla åsikterna samt liksom klädsel, utseende, beteende. Kan egentligen inte sätta fingret på vad eller varför de va konstiga. Va för länge sedan man stötte på honom i sammanhang där man reflektera
Över knäppaste.
Vill inte dra in barnen i detta så fortsätter inte mer med risk för att de blir nämna.
Men outsiders eller kufar skulle jag betrakta dem som.
Senast redigerad av Juulieen 2021-09-10 kl. 21:35.
Citera
2021-09-10, 21:38
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dufel
Roligt är dock att SVT lägger upp hans bild. Undra om det skulle gått så fort med en sosse politiker.
Vart är den bilden upplagd av SVT publicerad?

Så mycket roligt kan inte jag se men du verkar ju kunna upplysa om mycket...
Citera
2021-09-10, 21:48
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Har inte hört någon trovärdig teori ännu, men med tanke på tiden mellan den påstådda incidenten och gripandet med den lägre graden känns lite märkligt.

Det kan förstås vara så att det egentligen handlar om ett självmord eller en olycka men att det finns frågetecken och därför även misstankar mot mannen. Allt sådant lär väl visa sig när utredningen fortskrider. Sen kan det förstås även vara så att det helt enkelt handlar om ett familjebråk som gått överstyr. Även tidigare ostraffade personer kan förstås ha ihjäl folk och det är inte alltid uppenbart för utomstående vad som sker inom hemmets fyra väggar.

Noterade någon kommentar från frun på mannens Facebook från juni (om jag inte minns fel) där de glatt skämtar om den gemensamma sonen, men bara för att allt är "bra och kul" ibland i ett förhållande behöver det inte vara det hela tiden.

Edit: Sedan vet vi ju faktiskt heller inte om det är frun som är avliden, även om det är mest sannolikt.
Senast redigerad av Vintergrisen 2021-09-10 kl. 21:51.
Citera
2021-09-10, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Han var nog aldrig någon miljömupp annars skulle han inte hänga på lallarna i SD!

https://www.bt.se/kind/patrik-thoren-sd-vi-har-alltid-jobbat-for-vad-som-ar-bast-for-kommunen-59899f7b/

Citat:
Patrik Thorén (SD) läser just nu boken ”Tesla Motors” som handlar om Elon Musk och elbilsföretaget Tesla. ”Jag har alltid varit en miljövän och är lite av en elbilsfantast.

Patrik Thorén (SD) blev politiskt intresserad runt sekelskiftet och ville göra en insats för miljön. Han blev aktiv i Miljöpartiet men hoppade av 2014 då han inte längre delade partiets åsikter angående migrationsfrågor, bensinskatt och landsbygdsfrågor. Efter förra valet drogs han till Sverigedemokraterna i Svenljunga istället.

”Miljöfrågor är något vi måste mer jobba med. SD har som mål att man måste byta ut bilflottan mot supermiljöbilar. Jag är mycket för solenergi och vi vill att fler personer bygger egna solceller på sina hus. Jag tycker det är bra att man inte längre behöver bygglov för att sätta upp dem”, säger Patrik Thorén (SD).

Nog verkar han vara en miljömupp...
Citera
2021-09-10, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snorkherren
Om man orkar googla och kolla Allabolag så är den utpekade inte ägare till någon gård eller bolag.
Tja bränna lador kan man naturligtvis göra utan att äga dem. När ladan man jobbar i brinner ena veckan och en närstående verkar vara mördad inte långt därefter skulle det kunna vara tecken på mental härdsmälta.

Citat:
Ursprungligen postat av Juulieen
Precis, Nej, jag skrev inte att han äger/ägde gården, utan jobbar (jobbade) som bonde.

Fråga från tidigare var också om jag kunde beskriva dem udda, njae. Utåt sett en familj som alla andra egentligen. Frugan kan jag inte riktigt minnas, men Patrik har ju av förklarliga skäl starka åsikter.
Så det är väl främst att man kanske inte håller med om alla åsikterna samt liksom klädsel, utseende, beteende. Kan egentligen inte sätta fingret på vad eller varför de va konstiga. Va för länge sedan man stötte på honom i sammanhang där man reflektera
Över knäppaste.
Vill inte dra in barnen i detta så fortsätter inte mer med risk för att de blir nämna.
Men outsiders eller kufar skulle jag betrakta dem som.
Jag förstår, tack.
Och nej barnen vill vi såklart låta vara ifred.
Citera
2021-09-10, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tech_85
Nog verkar han vara en miljömupp...
Verkligen! Sveriges miljö är ju inget SD bryr sig det minsta om. Det gör dem inget om hela landet blir svart av olja och sot, bara invånarna är vita.
Citera
2021-09-10, 22:02
Medlem
Tintinikongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medelkass
Oj, en högt uppsatt nasse som mördar. Vem hade kunnat tro det?

SD är ju sååå annorlunda än vad NSDAP var 1933, och vi är så mycket mer moderna och förståndiga nu. Not.

Två socialdemokratiska politiker, har under loppet av ett år, fällts för mord. Vad säger det om dina fina sossar. Är de ultranassar?
Citera
2021-09-10, 22:06
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medelkass
Oj, en högt uppsatt nasse som mördar. Vem hade kunnat tro det?

SD är ju sååå annorlunda än vad NSDAP var 1933, och vi är så mycket mer moderna och förståndiga nu. Not.
Sossarna är också bra på att mörda. Som i gårdagens "Svenska fall" i TV3. En tvättäkta socialdemokrat som dräpte sin kollega. Sossar kan.
Citera
2021-09-10, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Som i gårdagens "Svenska fall" i TV3. En tvättäkta socialdemokrat som dräpte sin kollega. Sossar kan.

Men du har ju skrikit hela dagen om att media tystade ner det???
Citera
2021-09-10, 22:20
Medlem
Megaforces avatar
Undrar om han är släkt med den framlidne centerriksdagsmannen Rune Thorén?
Citera
2021-09-10, 22:28
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Undrar om han är släkt med den framlidne centerriksdagsmannen Rune Thorén?
Eller Cornelis Wreesvijks gamle polare Ulf Thorén? De är faktiskt lite lika till utseendet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in