2021-09-10, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Men va? Det finns flera vänsterpolitiker och vänsterdebattörer som brukar köra med devisen om att SD-politiker är kriminella, medans de själva är dömda.
Om du inte har exempel kan jag inte bemöta ditt påstående.
Citera
2021-09-10, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Helvete vad han ser ut; lös slipsknut, keps, billiga solbrillor etc. Han försöker se ut som en viktig person, men har noll koll. Trist för SD att han valde deras parti.

Han är nog nervöst lagd och har flippat på fyllan/benso-racet...
Får jag lov att bjuda på en liten syrlig konspirationskaramell att suga på utan att det medför straffansvar för trams/offT?

Åklagaren i målet, chefsåklagare Per-Erik Rinsell, är ju en infernalisk MP:are, så kanske vill han nu genom häktning för mord straffa PT för att han lämnade MP och gick till SD?
Citera
2021-09-10, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Då kan vi betacka oss alla vänsterblivna som ska göra sig lustiga över att högermedia inte skriver om det och att det pågår någon mörkläggning.

Är han skyldig ska han hängas.

Det blir säkert ett långt fängelsestraff, kanske livstid, men jag får intrycket av att det ligger något tragiskt bakom vad det nu kan bara, eller helt enkelt svartsjuka. Frun kanske ville skiljas.
Citera
2021-09-10, 21:04
Medlem
Vem är Brottsoffret? Hans fru?
Citera
2021-09-10, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juulieen
‐-----------

Man blir något trött på pajkastning som inte ens berör fallet.

Väldigt oklart, hela familjen verkar lite skum liksom sticker ut och beter sig inte riktigt efter samhällets normer.. Vet vilka dem är flyktigt!

Huruvida de har/hade ekonomiska bekymmer vågar jag inte uttala mig om. Men man funderar ju med tanke på branden. Tänker också spontant att väldigt många svenskar sitter med ofantliga skulder idag så inte omöjligt. Men förstås det är bara gissningar/funderingar från min sida.
Detta är fb så beskriv gärna lite hur du tycker de verkar skumma, hur de sticker ut och vilka slags normer som bryts.

Bra att du påpekar om ladan, så inte polisen missar att kolla upp den detaljen, som ju mycket väl kan vara av intresse.
Citera
2021-09-10, 21:09
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skin2018
Det blir säkert ett långt fängelsestraff, kanske livstid, men jag får intrycket av att det ligger något tragiskt bakom vad det nu kan bara, eller helt enkelt svartsjuka. Frun kanske ville skiljas.

Har inte hört någon trovärdig teori ännu, men med tanke på tiden mellan den påstådda incidenten och gripandet med den lägre graden känns lite märkligt.
Citera
2021-09-10, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjärnsläppet
Detta är fb så beskriv gärna lite hur du tycker de verkar skumma, hur de sticker ut och vilka slags normer som bryts.

Bra att du påpekar om ladan, så inte polisen missar att kolla upp den detaljen, som ju mycket väl kan vara av intresse.
Om man orkar googla och kolla Allabolag så är den utpekade inte ägare till någon gård eller bolag.
Citera
2021-09-10, 21:12
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorkherren
Om man orkar googla och kolla Allabolag så är den utpekade inte ägare till någon gård eller bolag.
Det stod väl att han hyrde något ställe om jag inte missminner mig. I så fall står han inte som ägare till någon gård.
Citera
2021-09-10, 21:13
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tatoomike
Han var miljöpartist 2010, en gång miljömupp alltid miljömupp.

Han var nog aldrig någon miljömupp annars skulle han inte hänga på lallarna i SD!
Citera
2021-09-10, 21:17
Medlem
Grontarskonts avatar
Riktigt kul med alla SD kommentaren! Han var ju aldrig någon riktig SDare! Hur kunde han då bli gruppledare?Men det klart utbudet mer än lovligt svagt bland SD politiker! Fanns kanske inte ens nått alternativ!
Citera
2021-09-10, 21:22
Medlem
Larasofts avatar
Har han grävt ner kvinnan?
Citera
2021-09-10, 21:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Riktigt kul med alla SD kommentaren! Han var ju aldrig någon riktig SDare! Hur kunde han då bli gruppledare?Men det klart utbudet mer än lovligt svagt bland SD politiker! Fanns kanske inte ens nått alternativ!
Han var den enda som kunde stava sitt eget namn på omröstningen, så därför fick han posten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in