2021-09-10, 17:15
Medlem
Hmm... vore intressant med fler detaljer men oddsen att han är helt oskyldig är väl ändå ganska låga?

Låter som ett fall där han till exempel ringt ambulans och sagt att frugan fått en hjärtattack eller nåt men när ambulanspersonal kommer till platsen kan de konstatera att hon varit död i flera timmar. Under utredning kommer många skumma indicier fram som mgm hela tiden uppfinner nya förklaringar till och i slutändan döms han mot sitt nekande till vållande till annans död eller något annat tramsigt.

Han såg ut som en sådan i alla fall. Känns som ett sådant fall, men vi vet ju ingenting ännu så vi får vänta och se!
Citera
2021-09-10, 17:16
Medlem
Koyaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Jag tror inget jag vet vem som är häktad eftersom jag ringt Borås Tingsrätt.

Hmm okej, har svårt att ta ditt ord för det, behöver något mer konkret än "jag ringde tingsrätten".
Citera
2021-09-10, 17:17
Medlem
Skaraborg2s avatar
Vem skall den anhållne mannen ha mördat?

Vem är det som han skall ha mördat den nu anhållne mannen?

Kanske har jag missat den uppgiften?
Citera
2021-09-10, 17:20
Medlem
Resplendents avatar
Den givna frågan är om mannens partitillhörighet hade outats om han hade tillhört något av sjuklöverpartierna?
Citera
2021-09-10, 17:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Resplendent
Den givna frågan är om mannens partitillhörighet hade outats om han hade tillhört något av sjuklöverpartierna?

Inte på samma sätt, nej. Det vet alla. Även om idioter påstår motsatsen.
Citera
2021-09-10, 17:24
Medlem
Enbolots avatar
Om han efter 14 år i MP eller 7 år i SD ska räknas till det ena eller det andra är ganska ointressant. I botten kanske det döljer sig en tragisk familjekonflikt som gått överstyr. Sådant kan hända inom alla partier, men MSM är glada för att hänga ut SD när något sådant händer.
Citera
2021-09-10, 17:26
Medlem
Det verkar finnas en misstänkt GM men vem är mördad ? när skedde det ? finns det en ytterligare tråd om att en person blivit mördad som förklarar vad det är som hänt ?
Citera
2021-09-10, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Två sossepolitiker har DÖMTS för mord i år. Visste du ens det?

Han här är inte dömd för något och kan lika gärna släppas inom kort, vi kan inte veta något om det.

Det visste jag. Jag följer väldigt många fall. Varför skulle jag inte göra det?

Menar du att du inte följer fall innan dom fallit?
Citera
2021-09-10, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blagylta
Han är inte dömd för något än. Så ni asylaktivister kanske skall vänta lite med skumpan. Eller vad ni muselmaner nu firar med...

Vet inte hur du fick mig till asylaktivist eller muslim, eller vart jag påstått att dom fallit, men det får stå för dig. Vet inte ens vad jag ska svara på här riktigt.
Citera
2021-09-10, 17:30
Medlem
TaxenSixtens avatar
Kom väl fram något vid obduktionen kanske.
Citera
2021-09-10, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Borde inte vara så svårt att lista vem han är, då dom berättar var han är ifrån.
Nu är han misstänkt så det kan ju vara en olycka eller att han är helt oskyldig. Tydligen ostraffad. Men media kommer utnyttja detta för fullt och vissa människor kommer älska detta.
Du syftar förstås på Samhällsnytt och andra media och människor som brukar göra en stor grej av brott när det är någon från MENA som är misstänkt.
Citera
2021-09-10, 17:35
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resplendent

Det är klart att det är din givna fråga.

Expressen skrev så här om en (mindre ledande) S-politiker som häktades för mord:

https://www.expressen.se/nyheter/krim/s-politiker-haktad-for-hustrumord-misstag/

Aftonbladet skrev kopplingen till S när han dömdes. Hittar ingen artikel från när han häktades.

I TT-notisen om mordet i Svenljunga nämns inte partitillhörighet (men att han är politiker).

Så lite olika bedömningar, men inte något som pekar på att den stackars SD-politikern förfördelats.
Senast redigerad av Troian 2021-09-10 kl. 17:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in