2021-09-10, 17:01
Avslutad
Ja, när bilden från Familjeliv dök upp stärktes misstankarna om ett par med så kallat struligt förflutet. Narkotika, slöddergener, fattigdom etc. Jag får inte känslan av att han slagit ihjäl henne, snarare att det finns psykisk ohälsa med i gröten av andra diagnoser. Självmord?

Han kommer nog att släppas vad det lider men nu blir det stortrumman för media under några dagar. Synd om barnen.
Citera
2021-09-10, 17:01
Medlem
Koyaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Statistiken säger att i denna typ av fall är det dock vanligare att mord sker av en make/maka/sambo.
Det har du rätt i.
Citera
2021-09-10, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hormods
Han delade tydligen inte MP:s syn på migration, landsbygd och bensin i valet 2014.

Ja eller så fanns det inte platser för honom eller så kom han inte in så det blev enklare med SD så han fick ha en kommunalpolitikers lön. Oavsett är det extremt stor skillnad rent politiskt.
Citera
2021-09-10, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koyak
Vad får dig att tro det är han?

Jag tror inget jag vet vem som är häktad eftersom jag ringt Borås Tingsrätt.
Citera
2021-09-10, 17:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Ja eller så fanns det inte platser för honom eller så kom han inte in så det blev enklare med SD så han fick ha en kommunalpolitikers lön. Oavsett är det extremt stor skillnad rent politiskt.
Men herregud det är inte konstigt att folk byter parti. Jag röstade V 2014 och röstade SD 2018.
Citera
2021-09-10, 17:06
Medlem
Marielysts avatar
På sin Facebookprofil har denne PT en kopi af en avisartikel (fra 2018 ?), hvoraf det fremgår, at han var medlem af Miljöpartiet i 14 år, hoppede af før valget i 2014 og gik med i SD i 2015. Endvidere oplyses det, at han er gift og har 3 børn.

Jeg håber virkelig ikke, at disse børn nu har mistet deres mor!
Citera
2021-09-10, 17:08
Medlem
TheJackets avatar
Då blir ju den viktigaste frågan: Är det miljöpartisten eller sverigedemokraten i honom som är mördaren?

ELLER Nightwish-fanet?
Citera
2021-09-10, 17:08
Medlem
Borde inte vara så svårt att lista vem han är, då dom berättar var han är ifrån.
Nu är han misstänkt så det kan ju vara en olycka eller att han är helt oskyldig. Tydligen ostraffad. Men media kommer utnyttja detta för fullt och vissa människor kommer älska detta.
Citera
2021-09-10, 17:10
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Ja, när bilden från Familjeliv dök upp stärktes misstankarna om ett par med så kallat struligt förflutet. Narkotika, slöddergener, fattigdom etc. Jag får inte känslan av att han slagit ihjäl henne, snarare att det finns psykisk ohälsa med i gröten av andra diagnoser. Självmord?

Han kommer nog att släppas vad det lider men nu blir det stortrumman för media under några dagar. Synd om barnen.

Typisk miljöpartist som lånade Sd;s partisymboler ett tag. Men han behöver inte var skyldig för att han är mupp.

Tror mer på att snutet väjer den breda vägens utredningsmetodik och gör det enkelt för sig.
Citera
2021-09-10, 17:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MordarOlof
Klart det är av stort allmänintresse när en politiker misstänks för mord. Eller tycker du det är fel?

Två sossepolitiker har DÖMTS för mord i år. Visste du ens det?

Han här är inte dömd för något och kan lika gärna släppas inom kort, vi kan inte veta något om det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Någon skickade just den här artikeln

https://www.bt.se/boras/bt-avslojar-just-nu-sd-politiker-i-sjuharad-anhallen-for-mord-ea432906/

Vad är det för mord? Vem är politikern?

3e september? Hur har dom lyckats mörka detta i hela 7 dagar?
Citera
Medlem
blagyltas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MordarOlof
Jag är personligen inte särskilt bevandrad i juridikens värld, men det där låter inte som ett möjligt åtal. Men jag fattar. Du har inga riktiga argument varför det här fallet inte skulle vara av allmänintresse. Vi kan lämna det där.
Han är inte dömd för något än. Så ni asylaktivister kanske skall vänta lite med skumpan. Eller vad ni muselmaner nu firar med...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in