2021-09-10, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adyring
Lokalpolitiker är ju inte vad man tänker på med tunga uppdrag men men, brukar ju överdrivas.

Men ingen som hittar om vad för dödsfall det skulle vara?

Som du säger brukar det överdrivas rejält. Antagligen har han något uppdrag i regionen bara.
Citera
2021-09-10, 16:03
Medlem
Patrik Thorén född Svensson SD Svenljunga handlar det om i detta fallet.
Frågan är om det är hans fru som är mordoffret?
Senast redigerad av Browser 2021-09-10 kl. 16:05.
Citera
2021-09-10, 16:03
Medlem
NukeTheWhaless avatar
En man har anhållits misstänkt för ett mord på en kvinna i södra Västergötland i förra veckan. Den misstänkte är en SD-politiker med flera förtroendeuppdrag.

– Han är anhållen som skäligen misstänkt, säger chefsåklagare Per-Erik Rinsell, till SVT.

Mordet ska ha skett den 3 september, men har inte uppmärksammats i media förrän nu. Mannen hämtades av polis i tisdags kväll och anhölls efter ett första förhör.

– Mannen häktades för tio minuter sedan som skäligen misstänkt för mord. Mannen förnekar brott.
Ett område runt mannens bostad har spärrats av, skriver Borås Tidning.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/man-anhallen-for-mord-i-vastergotland

Enligt uppgifter till GT har politikern tunga uppdrag i den aktuella kommunen.

– Det är en kvinna som är död, säger åklagare Per-Erik Rinsell.
Under fredagen hölls häktningsförhandlingar mot en man misstänkt för ett mord som skedde i förra veckan i Sjuhärad.

– Det är ett mord begånget den 3 september. I övrigt så kommer jag inte uttala mig om brottet och dess karaktär...
https://www.expressen.se/gt/sd-politiker-misstankt-for-mord/
Citera
2021-09-10, 16:04
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zombieguy
Som du säger brukar det överdrivas rejält. Antagligen har han något uppdrag i regionen bara.

Gruppledare och ordförande i partiförening i kommunen. Är väl halvtungt. Tyngre än ersättare i nån nämnd, väsentligt lägre än riksdagsman eller kommunalråd.
Citera
2021-09-10, 16:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det rör sig sannolikt om ett självmord men eftersom det inte går att enkelt se om det är frågan mord så tar man ofta in den närmaste anhörige för förhör och delger misstanke om mord. Men han lär snart bli frisläppt och avskriven från utredningen.
Dock kommer vänstern sin vana trogen att för evigt benämna personen som ”han som var misstänkt för mord”.
Citera
2021-09-10, 16:08
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Om det stämmer är det alltså en helt okänd person. Jag som varit intresserad Sverigedemokrat i många år har ingen aning om vem det är. Intagen flera dagar efteråt och bara skäligen misstänkt nu, lutar åt att man bara utreder det för säkerhets skull då och att han kan släppas fri lika gärna inom kort.

Det är väl rätt sannolikt att det är så. Möjligen att åklagaren då inte brukar yrka på sannolika skäl.
Citera
2021-09-10, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Det här kommer bli stort när det nu dessutom är en politiker från SD.

Tror det blir ganska lite ståhej runt det. Inte direkt något nytt att en SD politiker råkar vara "ett enstaka dåligt äpple"
Citera
2021-09-10, 16:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Han är häktad men vilken misstankegrad fick jag inte reda på eftersom protokollet inte landat ännu.
Men här är han ordf Svenljunga
https://svenljunga.sd.se/
När jag ser bilden får jag känslan av att han har en bakgrund som missbrukare, främst av amfetamin. Det är lite den vibben över honom. Ringen i örat och den slarvigt knutna grälla slipsen gör inget för att lindra känslan av en man med brokigt förflutet.
Citera
2021-09-10, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det är väl rätt sannolikt att det är så. Möjligen att åklagaren då inte brukar yrka på sannolika skäl.

I häktningsframställan yrkade åklagaren på sannolika skäl misstänkt för mord.
Domstolen ansåg dock inte det och nu får åklagaren en vecka att komma in med mer bevisning eller släppa personen. Men något fanns ju annars skulle han gått loss i förhandlingen.
Citera
2021-09-10, 16:12
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Det är väl hans kvinna som dött, antar jag? "Skäligen misstänkt" är lite lurigt, kan hon ha trillat eller fått en halspulsåder-blödning, månntro?
Citera
2021-09-10, 16:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Troian

Åklagaren ser ut att ångra sig delvis vad det verkar, för i artikeln jag läser säger han att tingsrätten gjort rätt bedömning av bevisläget. Därmed var hans egna inledande bedömning felaktig rimligtvis kanske efter nya omständigheter blivit kända.
Senast redigerad av Krimkoll 2021-09-10 kl. 16:17.
Citera
2021-09-10, 16:15
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Patrik Thorén född Svensson SD Svenljunga handlar det om i detta fallet.
Frågan är om det är hans fru som är mordoffret?

Frun står inte registrerad som avliden på ratsit. Har PT vänstrat och sedan haft livet av prasslet när det varit på vag att uppdagas, månne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in