2021-09-10, 15:51
Medlem
Skit nu i politik hit eller dit. Det finns andra forum för det.
Vem är GM och vem är BO???
Citera
2021-09-10, 15:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AssarChristian
"Naturligtvis händer det att det nämns" Ja som i båda fallen där du hävdade att det inte hade gjorts.

Inte lika ofta och på samma sätt, nej. När det är SD skriker man ut SD i rubrikerna i princip alltid. Annars är det sällan man vill göra sensation av att andra begår brott och vilken partitillhörighet dessa har, ofta skrivs det inte alls. Jag skrev inte alls att det inte gjorts i dessa fall, utan att det var VANLIGT att det inte omnämndes. Jag tror inte ens ni som gnäller nu visste att två sossar DÖMTS för mord i år, det blundar ni såklart för. Skrattretande.

Enligt pressetiska regler ska parti inte nämnas om det inte har en klar koppling mellan parti och brott därtill kan sägas.
Citera
2021-09-10, 15:52
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Har du svårt med läsförståelsen? Jag behöver inte fråga, för det är tydligt. Jag skrev att det naturligtvis förekommer att det nämns. Jag visste såklart att en massa små vänsternollor skulle skriva detta och visa exempel, jag är inte dum bara för att du är det. Företeelsen att man är illvilliga mot SD och nämner partiet mer ofta när det är negativa sammanhang och inte gör så med andra partier är fakta, det spelar ingen roll vad du säger för jag vet exakt hur det fungerar och har sett det i många år i väldigt många fall.

Skäligen misstänkt nu. Från sannolika skäl.

Drogöverdos kanske?
Citera
2021-09-10, 15:53
Medlem
Han är häktad men vilken misstankegrad fick jag inte reda på eftersom protokollet inte landat ännu.
Men här är han ordf Svenljunga
https://svenljunga.sd.se/
Citera
2021-09-10, 15:54
Medlem
Megaforces avatar
Det rör sig sannolikt om ett självmord men eftersom det inte går att enkelt se om det är frågan mord så tar man ofta in den närmaste anhörige för förhör och delger misstanke om mord. Men han lär snart bli frisläppt och avskriven från utredningen.
Citera
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Det här kommer bli stort när det nu dessutom är en politiker från SD.

Ja, det märks att valrörelsen har dragit igång. Aftonbladet basunerar förtjust ut denna misstanke med krigsrubriker. Ovanpå detta har vi metoomisstankarna mot HB och den förtjusta ryktesspridningen om Magdalenas elakhet.

Dessa tendenser kommer att eskalera - var så säker.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Skäligen misstänkt nu. Från sannolika skäl.

Drogöverdos kanske?

Skulle inte förvåna mig. Misstankarna har alltså försvagats redan?

Man vet alltså inte ens om ett mord har begåtts
Citera
2021-09-10, 15:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det rör sig sannolikt om ett självmord men eftersom det inte går att enkelt se om det är frågan mord så tar man ofta in den närmaste anhörige för förhör och delger misstanke om mord. Men han lär snart bli frisläppt och avskriven från utredningen.

Tror du medierna kommer be om ursäkt då och publicera överst att det inte stämde?

Knappast va?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Skulle inte förvåna mig. Misstankarna har alltså försvagats?

Åklagaren har en vecka på sig att utreda och då får vi mer svar hur allvarligt det här är.
Kallas för utredningsvecka i häktningssammanhang.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Han är häktad men vilken misstankegrad fick jag inte reda på eftersom protokollet inte landat ännu.

De borde anställa en svensk webredaktör.
Citera
2021-09-10, 15:57
Medlem
Lokalpolitiker är ju inte vad man tänker på med tunga uppdrag men men, brukar ju överdrivas.

Men ingen som hittar om vad för dödsfall det skulle vara?
Citera
2021-09-10, 15:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Browser

Om det stämmer är det alltså en helt okänd person. Jag som varit intresserad Sverigedemokrat i många år har ingen aning om vem det är. Intagen flera dagar efteråt och bara skäligen misstänkt nu, lutar åt att man bara utreder det för säkerhets skull då och att han kan släppas fri lika gärna inom kort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in