2021-09-10, 15:15
Medlem
En yngre John saknas på Moderathemsidan
Citera
2021-09-10, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IndividualAgent1
Tycker det är tveksamt att det är HB, han har nyss förlovat sig och med en vuxen kvinna som har barn dessutom.
Men MUF är rätt känd för trakasserier och binge drinking kultur ändå. Vilka andra 30-nånting killar i M sitter i riksdagen? Några fd MUF ordföranden?

Tveksamt därför att han nyss har förlovat sig? Oj den var tung.
Citera
2021-09-10, 15:18
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azonto
Jag har kollat lite grann och ett namn som försvann var Richard Herrey bland annat och några kvinnliga ledamöter, men varför skulle den misstänkta plockas bort som ledamöt?
Om det är riksdagslista för M du talar om så är inte Herrey det ännu.
Citera
2021-09-10, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
HB har inte twittrat sedan i onsdags, vilket är rätt ovanligt när det gäller honom.

Han har haft perioder tidigare när han gjort några dagars uppehåll, så är inget bevis. Dessutom började uppehållet dagen innan denna nyhet ens kom ut.
Citera
2021-09-10, 15:21
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av secretupgrade
Han har haft perioder tidigare när han gjort några dagars uppehåll, så är inget bevis. Dessutom började uppehållet dagen innan denna nyhet ens kom ut.

Ingen har använt ordet bevis. Det är på sin höjd ett indicium. Fast nyheten kom ut igår. Samma dag som han slutade twittra.
Citera
2021-09-10, 15:21
Medlem
Baisers avatar
Citat:

Troligtvis för att Media började ringa runt och kontrollera äktheten på tipset igår.
Citera
2021-09-10, 15:22
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Har du bra koll på Hanif personligen borde du väl veta att han är extremt bevandrad när det gäller allt som rör "teknik", tror du verkligen att om någon utger sig för att vara honom på internet, så kan han inte motbevisa detta på typ en kvart genom att visa att det inte är hans riktiga email/discord/iPhone/skype/steam/whatsapp/telegram/wickr som skickat de här meddelandena?

Jag köper att alla 60-plussare som ertappas med att skicka olämpliga saker över internet chansar på "min dator blev hackad"-försvaret, eftersom ingen riktigt räknar med att dom har en aning om hur man använder någonting som är nyare än 1980, men kom igen. Hanif Bali är 34 år gammal och har levt hela livet online.

Hade det funnits minsta lilla tvivel på att meddelandena verkligen skickats från ett konto som tillhör honom hade moderaterna självklart sagt det när Aftonbladet ringer och frågar. Vidare hade det väl varit extremt lätt för Hanif att meddela Sverige detta, t ex genom sitt twitterkonto som han en vanlig dag skriver ungefär 200 inlägg från, men som nu har varit helt nersläckt i över ett dygn.

Eller?
Det där att "moderaterna utreder" kan väl lika gärna betyda att Expressen ringde nyligen & frågade efter "kommentar" på de anklagelser man tänkte publicera. Då säger moderaten "vi får utreda detta". Därefter blir rubriken "Moderaterna utreder", utan att man hunnit utreda ett skit än.
Citera
Medlem
DrXenonBlooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunomattei
En yngre John saknas på Moderathemsidan

Wienerhall, men jag tror inte han var med från början.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
QARevenges redogörelse känns ju som något som Hanif faktiskt skulle kunna göra. Med det sagt så saknas ju fortfarande bevis och det är ju inte få som gärna gör sig märkvärdiga genom att framställa sina egna gissningar som uppgifter från "säkra källor".

Vad var det för "snuskprat" då? Det är rätt relevant för att man ska kunna avgöra huruvida det här är illa eller ej.

Snuskprat överhuvudtaget kan ses som besvärande om flickan är under 18.

Ej olagligt (om samtycke fanns), men ses av många som olämpligt.

Och formuleringarna i media hittills är att den icke-namngivne riksdagsledamoten gjort något olämpligt snarare än olagligt.
Citera
2021-09-10, 15:23
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Har du bra koll på Hanif personligen borde du väl veta att han är extremt bevandrad när det gäller allt som rör "teknik", tror du verkligen att om någon utger sig för att vara honom på internet, så kan han inte motbevisa detta på typ en kvart genom att visa att det inte är hans riktiga email/discord/iPhone/skype/steam/whatsapp/telegram/wickr som skickat de här meddelandena?

Jag köper att alla 60-plussare som ertappas med att skicka olämpliga saker över internet chansar på "min dator blev hackad"-försvaret, eftersom ingen riktigt räknar med att dom har en aning om hur man använder någonting som är nyare än 1980, men kom igen. Hanif Bali är 34 år gammal och har levt hela livet online.

Hade det funnits minsta lilla tvivel på att meddelandena verkligen skickats från ett konto som tillhör honom hade moderaterna självklart sagt det när Aftonbladet ringer och frågar. Vidare hade det väl varit extremt lätt för Hanif att meddela Sverige detta, t ex genom sitt twitterkonto som han en vanlig dag skriver ungefär 200 inlägg från, men som nu har varit helt nersläckt i över ett dygn.

Eller?

Oavsett vem det är så pågår det nog damage control just nu. Man pratar med de inblandade och bedömer vilken story och eventuell åtgärd som blir aktuell.
Citera
Medlem
Citat:

Eller?

Absolut, men allt detta baseras ju också på att han 1 sett anklagelserna 2 hunnit försvara sig
Jag har ingen koll på hur tidigt media snappade upp detta eller om strömmer har reagerat reflexmässigt med att säga att en utredning påbörjats innan den har det på riktigt
Strömmer själv sa ju i förmiddags att han inte pratat med ledamoten.

Allt jag säger är att min bild inte är att han skulle göra något så opassande.
Att han kan ha gjort det som singelman för några år sedan, kanske men inte i nuvarande situation.

Tror detta är en klassisk höna av fjäder
Citera
Medlem
Citat:

Moderaternas fick uppgift om olämpligt beteende i "närtid". Det kan ha varit just dagen innan denna nyhet kom ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in