2021-09-10, 12:29
Medlem
Läst igenom hela tråden nu - jag förstår att människor vill att det ska vara Hanif Bali. Men det finns alltså ingenting som tyder på det, förutom att han inte twittrat på 2 dagar?
Citera
2021-09-10, 12:30
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsanhoppsans1
Eller så kanske han vill driva på det, sedan droppa bomben och kunna outa ett flertal kändisar som sysslar med förtal mot Hanif. Jag menar om han vet att han är oskyldig finns ju inget krav på att han måste gå ut och förneka det.
Ja, fast det vore oerhört kyligt. Skulle han verkligen ha det tålamod i ett läge där även vänner kanske börjar tro att det är han.

Fast det vore ju ett effektivt sätt att skämma ut hans belackare.
Citera
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweden-is-Racist
Tragiskt. En förvirrad och självhatande man som gjort allt för att passa in och bli omtyckt av den "svenska eliten" genom att som hund skälla åt folk av hans sort. Och så kommer detta som brev på posten. Det är över nu kan man lugnt säga.

Även Moderaterna som parti har tappat en hel del legitimitet genom att ingå i samarbete med rasister.
Jag säger varken bu eller bä, men vad finns det som tyder på att det rör sig om Hanif Bali? Utöver att han inte twittrat på två dagar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Du får nog presentera något underlag för det påståendet. Det finns ett antal olika åldrar där olika saker händer juridiskt.
Visa gärna på någon lagtext som beskriver när man upphör att vara barn.

På jobbet och på telefonen så är lite knepigt att kopiera in hel lagtext.
Men några ganska tydliga exempel är ju LVU, Föräldrabalken och inte minst barnkonventionen (som numera är svensk lag) där det tydligt framgår att alla under 18 år är barn.
Citera
2021-09-10, 12:31
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjurskan
Läst igenom hela tråden nu - jag förstår att människor vill att det ska vara Hanif Bali. Men det finns alltså ingenting som tyder på det, förutom att han inte twittrat på 2 dagar?

Ja det känns lite tidigt att peka ut någon, men flashbackare är som dom är.
Citera
2021-09-10, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Byxmyndighetsåldern går vid 15. Är du någon sorts högerextremistisk taliban?

Hade jag kommit på en mer än dubbelt så gammal vuxen man med att ragga på min minderåriga dotter, byxmyndig eller ej, så hade iaf inte jag reagerat med en axelryckning. Jag skulle tagit ett allvarligt snack med både henne och mannen. Men jag kanske är extrem på det sättet.
Citera
2021-09-10, 12:34
Medlem
Citat:

Verkar som att det är de enda folk har att gå på. Har länge följt Hanif och vore synd om det nu är han, vi får vänta och se.
Citera
2021-09-10, 12:35
Medlem
Citat:

Det var även någon som nämnde gamla rykten om att han hållit på att ragga på tjejer i det yngre spannet tidigare.

Om det är sant eller inte kan jag inte avgöra
Citera
2021-09-10, 12:38
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
På jobbet och på telefonen så är lite knepigt att kopiera in hel lagtext.
Men några ganska tydliga exempel är ju LVU, Föräldrabalken och inte minst barnkonventionen (som numera är svensk lag) där det tydligt framgår att alla under 18 år är barn.
"Konventionen gäller barn och unga fram till den dag då du fyller 18 år"
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Utan att ha någon aning om vad som hänt, om nu något har hänt, eller vilka de inblandade är, låter i min mening "olämpligt sexuellt beteende" lite som att det kan röra sig om mindre lämpliga textmeddelanden eller liknande. Skulle det vara allvarligare än så torde det istället benämnas "ofredande" eller något ännu grövre.

En ren spekulation är att någon riksdagsledamot för M skrivit något till en ung tjej på nätet som hon eller någon annan som läst det sedan sett som olämpligt men att det inte är så pass allvarligt att det skulle kunna ses som något ofredande.
Citera
Medlem
Zlatan.s avatar
Tänk på att HB även har figurerat på MUF fester som DJ. Känns som en riktig lågoddsare att den är han. Som sagt, vet att han legat med brudar därifrån innan hans förlovning. Riktigt grisigt att dunka på 16-17åringar som är halva ens egna ålder.
Citera
2021-09-10, 12:39
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Det var även någon som nämnde gamla rykten om att han hållit på att ragga på tjejer i det yngre spannet tidigare.

Om det är sant eller inte kan jag inte avgöra
Fast hur ung var han själv då? Om han raggade på 17-åringar när han var 20, så är det inte så konstigt. Mer sliskigt om han var 30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in