2021-09-09, 12:16
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldIsBack
Tjafsa? Jag citerar socialtjänsten själva. Kan du inte argumentera och backa dina påståenden att socialtjänsten själva har alltså felaktiga uppgifter på deras sida?

Ordet ligger såväl framme, där vi var, från början tills du motbevisar. Jävla kacklande kyckling

Du påstår att Socialtjänsten ser ALLT och du insinuerar att TS kan bli dömd till fängelse för några tusenlappar.

Bevisa det!
Citera
2021-09-09, 12:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Du påstår att Socialtjänsten ser ALLT och du insinuerar att TS kan bli dömd till fängelse för några tusenlappar.

Bevisa det!
Jag hänvisar till föregående inlägg som du missade

Om du lämnat felaktiga uppgifter eller undanhållit uppgifter om inkomster eller tillgångar så att du fått mer försörjningsstöd än du haft rätt till blir du skyldig att återbetala försörjningsstödet. I sådana fall riskerar du också en polisanmälan enligt bidragsbrottslagen.

Normalbrottet som benämns bidragsbrott kan rendera fängelse i högst två år [1]

Motbevisa nu!
Citera
2021-09-09, 12:27
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Jag hänvisar till föregående inlägg som du missade

Om du lämnat felaktiga uppgifter eller undanhållit uppgifter om inkomster eller tillgångar så att du fått mer försörjningsstöd än du haft rätt till blir du skyldig att återbetala försörjningsstödet. I sådana fall riskerar du också en polisanmälan enligt bidragsbrottslagen.

Normalbrottet som benämns bidragsbrott kan rendera fängelse i högst två år [1]

Motbevisa nu!

Jag behöver inte motbevisa något.

Du har inte bevisat ditt påstående, du har inte visat att Socialtjänsten ser ALLT och du har inte visat att TS kan bli dömd till fängelse FÖR NÅGRA TUSENLAPPAR, som du själv insinuerar.
Senast redigerad av trottwell 2021-09-09 kl. 12:30.
Citera
2021-09-09, 12:31
Bannlyst
Citat:
Jag behöver inte motbevisa något.

Du har inte bevisat ditt påstående.
Jag förstår inte varför du fortsätter flamsa men jag försöker igen, om du är läskunnig. Nu citerar jag direkt från deras sida
Du kan bli tvungen att betala tillbaka ekonomiskt bistånd som du fått felaktigt. Om du medvetet har lämnat felaktiga uppgifter kan det betraktas som ett misstänkt bidragsbrott och leda till polisanmälan.

Jag kommer även länka Socialstyrelsen så att du själv kan klicka dig vidare och ta del av informationen.

Nu kan du motbevisa!

Bidragsbrott kan du läsa mer om här och dess påföljd.

Lycka till!
Citera
2021-09-09, 12:40
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Jag förstår inte varför du fortsätter flamsa men jag försöker igen, om du är läskunnig. Nu citerar jag direkt från deras sida
Du kan bli tvungen att betala tillbaka ekonomiskt bistånd som du fått felaktigt. Om du medvetet har lämnat felaktiga uppgifter kan det betraktas som ett misstänkt bidragsbrott och leda till polisanmälan.

Jag kommer även länka Socialstyrelsen så att du själv kan klicka dig vidare och ta del av informationen.

Nu kan du motbevisa!

Bidragsbrott kan du läsa mer om här och dess påföljd.

Lycka till!

Jag kan konstatera att du inte har några som helst belägg för att Socialtjänsten ser ALLT och du har heller inte några belägg för att TS riskerar att "sitta i fängelse för några tusenlappar".
Citera
2021-09-09, 13:00
Bannlyst
Citat:
Jag kan konstatera att du inte har några som helst belägg för att Socialtjänsten ser ALLT och du har heller inte några belägg för att TS riskerar att "sitta i fängelse för några tusenlappar".
Ok vi kan tillsammans gå igenom detta steg för steg så du hänger med.
Vi börjar med bidragsbrott, för det är de brottet gäller. Använd gärna Google och återkom med aktuell påföljd för bidragsbrott. Kanske du har något bättre än mina länkar från bla Riksdagen inte duger.
Citera
2021-09-09, 13:17
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ok vi kan tillsammans gå igenom detta steg för steg så du hänger med.
Vi börjar med bidragsbrott, för det är de brottet gäller. Använd gärna Google och återkom med aktuell påföljd för bidragsbrott. Kanske du har något bättre än mina länkar från bla Riksdagen inte duger.

Vi behöver inte gå igenom det stegvis, alla som läser tråden ser att du inte kan styrka det som du påstår nedan.

Citat:
Ja dom ser allt. Vill du sitta i fängelse för några tusenlappar?
Citera
2021-09-09, 13:33
Bannlyst
Citat:
Vi behöver inte gå igenom det stegvis, alla som läser tråden ser att du inte kan styrka det som du påstår nedan.
Gick det för snabbt? Själva brottet utgörs ju när du lämnar felaktiga uppgifter till soc, exempel felaktiga inkomster. Nu när du lämnat felaktig inkomst så är ju steg två polisanmälan för bidragsbrott, sen är steg 3 påföljd, då har vi fängelse upp till 2 år. Tydligare än såhär blir det inte min vän. Alltså summering så har vi fängelsestraff för att lämna felaktiga inkomstuppgifter. Kändes som jag knöt ihop säcken nu, kan bli svårt att knyta upp för dig, som inte helt oväntat, inte backat ett enda påstående från din sida. Men här har du min vän, ett jävla lexikon hehehehe

Frågor?
Tack för ordet
Citera
2021-09-09, 13:35
Avslutad
Citat:
Deklarationen varje år, räcker den? Sen att straffet ligger inom fängelse för bedrägeri är faktum. Frågor på det?

Brukar du få frågor på det?
Citera
2021-09-09, 13:37
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Gick det för snabbt? Själva brottet utgörs ju när du lämnar felaktiga uppgifter till soc, exempel felaktiga inkomster. Nu när du lämnat felaktig inkomst så är ju steg två polisanmälan för bidragsbrott, sen är steg 3 påföljd, då har vi fängelse upp till 2 år. Tydligare än såhär blir det inte min vän. Alltså summering så har vi fängelsestraff för att lämna felaktiga inkomstuppgifter. Kändes som jag knöt ihop säcken nu, kan bli svårt att knyta upp för dig, som inte helt oväntat, inte backat ett enda påstående från din sida. Men här har du min vän, ett jävla lexikon hehehehe

Frågor?
Tack för ordet

Då återstår det bara för dig att styrka nedanstående inlägg.

Citat:
Ja dom ser allt. Vill du sitta i fängelse för några tusenlappar?

Du kan börja med "ja dom ser allt".
Senast redigerad av trottwell 2021-09-09 kl. 13:41.
Citera
2021-09-09, 13:45
Medlem
Citat:
Gick det för snabbt? Själva brottet utgörs ju när d...........................

Idioten önskar tidigare domar, prejudikat, praxis.
Citera
2021-09-09, 14:13
Bannlyst
Citat:
Då återstår det bara för dig att styrka nedanstående inlägg.

Du kan börja med "ja dom ser allt".
Jaha, det nämnde jag nog i första inlägget. Det finns något som kallas deklaration där bla dina inkomster visas, som du har skyldighet att lämna till soc och stämmer inte dom med dom uppgifter du lämnat till soc ja då är vi där då brottet begås. Nu har jag stryk det, också. Haha!

Ska du fortfarande försöka motbevisa? Kör hårt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in