2021-09-08, 22:00
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Jag hoppas verkligen att socialtjänsten griper in i detta fallet.
Det ruskiga är också att de har väldigt många unga prenumeranter och det vore ju mycket , mycket olyckligt och allvarligt om alla dessa skulle ta till sig Lundells oetiska och kärlekslösa ”nattningsmetod” dvs. att ställa ned en klarvaken , förtvivlad bebis ståendes i en spjälsäng, släcka lampan och gå därifrån.
Det är ingen nattning. Det är tortyr.
Barnen kommer att ha nattskräck, ångest och koncentrationssvårigheter i hela sitt liv.
Stackars , stackars barn!

Med tanke på hur Jocke är i sina förhållanden med vuxna så kan det inte vara kul att ha han som far.
Han hängde ut samarbetspartnern Joz efter ett långt samarbete, han hängde ut sitt ex eller vad hon nu är, som fick massa lögner skrivna om sig i hans bok. Han hängde ut porrfilm med sin egna fru. Han hängde ut sin egna mamma. Han hängde ut sin egna bror också en gång i tiden då han var ett sexistiskt svin som trackasserade Jockes kvinnliga anställda och tvingade folk att snorta kokain tills Jocke satt ner foten genom en exposevideo mot Chrille.

Det verkar som att dom som går iN i ett förhållande med Jocke blir rädda för honom och det galenskap som har för med sig i form av hämdbegäret och det totala avsaknades av empati.. i kombination med ett enormt begär efter uppmärksamhet till varje pris.

Han ska nog hämnas på tittaren genom att använda sina barn så mycket som möjligt medans tittarna blir helt galna över det som dom ser.

Daddy 5-0 var ju en kanal där föräldrarna visade tittarna hur dom grovt mobbade sina barn tills dom grät och skrek. Myndigheterna tog barnen dock men inte innan dom hade blivit rika på att mentalt tortera sina barn framför miljontals förskräckta tittare.
Citera
2021-09-09, 13:24
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Råkade se en vlogg när Jocke och Jonna skulle natta sina barn.
Det börjar med att Jocke talar med JÄTTEHÖG röst.
Först ska det ätas kvällsmål.
Hela tiden stressar Jocke de stackars barnen.
Istället för att låta de själva äta i egen takt i lugn och ro och i halvtystnad så babblar Jocke och stör barnen precis hela tiden.
De få absolut ingen tid att tänka och göra själva.
Dessutom skojar han med barnen på ett ironiskt sätt som barnen absolut inte är mogna för.
Istället för att skapa lugn och ro så trissar han upp dom.
Till sist det värsta:
När badning är klar och pyjamas är på så lägger man den yngste skrikandes i en spjälsäng i ett eget rum OCH SLÄCKER LAMPAN OCH LÄMNAR BEBISEN OCH STÄNGER DÖRREN OCH GÅR!!!
Hur kan man bara lämna ett barn som är ledsen??
Är det meningen att barnet ska gråta sig tills sömns?? I så fall så sätter det djupa sår i själen på de stackars barnen…
Varför ligger inte föräldrarna bredvid sitt barn och läser en godnattsaga och låter barnet få kroppskontakt och höra förälderns hjärtslag och känna värme och trygghet?
Varför pratar föräldrarna så högt och är så stressade när barnen ska nattas?
Varför har de inte spjälsängen i sitt sovrum så att barnet kan få känna närhet och trygghet?
Själv har jag alltid läst kvällssaga och låtit mina barn somna i dubbelsängen för att sedan lyfta ned de i sin säng när de somnat och sover tryggt.
De har aldrig, inte en enda gång i hela sitt liv behövt somna ledsna eller otrygga.
Att lämna ett gråtande barn som ska sova är ren och skär barnmisshandel.
Ett barn som gråter ska tröstas!!

Förövrigt så tvivlar jag inte en sekund på att Jocke och Jonna är mycket kärleksfulla föräldrar.
De har nog bara fått ett uruselt råd av någon som inte vill deras barn särskilt väl.

Blev väldigt ledsen när jag såg hur de "nattar" sin lilla. Lämnar en liten plutt pigg och klarvaken ensam i kolsvart rum. Det var ofattbart. Legat bredvid mina barn minst 1 h varje kväll till iaf 6årsåldern från nyfödd. De har aldrig somnat ensamma! Och i den åldern behöver barn inte ens eget rum. Usch så sorgligt att se.
Citera
2021-09-11, 10:35
Avstängd
KungPungPats avatar
OM jag skrattade när Dialogiskt snubben sa i intervjun med Jocke att Jocke är påväg in i vuxenvärlden nu.

Jocke berättade i intervjun om hur hans mamma trodde att hon visste att han var djävulens son.
Hon försökte driva ondskan ur honom med misslyckades totalt så han hängde ut henne såfort han skaffat sig offentlig uppmärksamhet.
Citera
2021-09-14, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Blev väldigt ledsen när jag såg hur de "nattar" sin lilla. Lämnar en liten plutt pigg och klarvaken ensam i kolsvart rum. Det var ofattbart. Legat bredvid mina barn minst 1 h varje kväll till iaf 6årsåldern från nyfödd. De har aldrig somnat ensamma! Och i den åldern behöver barn inte ens eget rum. Usch så sorgligt att se.
Jag tycker att det borde finnas en stor varningsskylt på videon:
DON”T TRY THIS AT HOME!
Vore förskräckligt om blåsta unga föräldrar tar efter och tror att nattning innebär att man bara kan lämna ett stackars barn ensam i ett nedsläckt rum på kvällen och gå därifrån utan att förstå vilka psykiska problem det ger barnet i resten av dess liv.
Tyvärr har alla kritiska kommentarer tagits bort på youtube.
Det är synd för det är viktigt att detta inte fortgår.
För mig är det helt obegripligt att man inte vill trösta sitt barn och ge den närhet och trygghet och lugn och ro när den ska sova.
Senast redigerad av karanan 2021-09-14 kl. 19:28.
Citera
2021-09-14, 20:36
Avstängd
KungPungPats avatar
Barnen kommer att växa upp och förstå att deras föräldrar har valt att ett helt lands befolkning ska få lära känna henne innan hon blivit tillräckligt medveten för att ta beslutet själv att låta 10 miljoner främlingar ha tillgång till hennes "barndomsfilmer" och lära känna henne.

Då kommer barnen undra vart samhället var, och varför barn inte skyddades från psykopatiska föräldrar som missbrukade sociala medier för pengar.

Jocke ba -vi som föräldrar har valt vissa saker åt dig innan du kunde ta egna val.. vi har valt att alla ska veta vem du är.. och att vissa har velat våldta dig men vi vann över han i domstol så bry dig inte om just det. Vi har även valt att du ska få massa hot från främlingar eftersom Jockejag är en väldigt klippsk människa som gjorde karriär av att göra folk arga på att jag beter mig som en äcklig psykopat framför kameran. Vi har valt att du är en del av mitt offerskomplex och mitt hat som jag har spridit över internet genom mina brott. Så.. gå nu ut i världen Luna och säljs reklam genom sociala medier så att pappa får nån pension.. för du Luna.. du är pappas pension som ska se till att pappa mår bra eftersom pappa fick dig att må bra när du var barn med kamera i ansiktet.. och du borde villa ge tillbaka istället för att visa otacksamhet mot dina skapare.
Citera
2021-09-17, 01:02
Medlem
Tycker synd om Danjal. Han har hamnat i renoveringen från helvetet som aldrig tar slut Bara en tidsfråga innan han säger upp sig. Har ju redan varit nära.
Citera
2021-09-17, 05:25
Medlem
Harry_s avatar
har inte hon några kompisar?
Citera
2021-09-18, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Ja och nu har hon (Jonna) gjort inlägg på instagram och beklagar sig för att många tycker de gör fel. Hon försvarar deras beteende -han somnar inte 🤮 jag har suttit med mina barn och barnbarn ca 1 timme många gånger längre, sjungit hållit hand ser det som helt naturlig att vara hos dom tills dom somnar och när de blivit äldre har man bit för bit flyttat sig ut från rummet nu sover de själva och tryggt. Förstår inte hur man tänker när man låter sitt barn gråta och går därifrån. Å så lägger hon ut en nattning som är klippt ( undra hur mycket gråt som är bortklippt) så har hon fått svar att det är fler som gör som dom, visar upp svaren. Precis som att är det fler som nattar så då är det ok (gör någon något som inte är ok och någon annan gör det så är det ok 🥴 snacka om bortförklaring) 🤮. För mig är det självklart att barn har rätt till en nattning utan att behöva vara ledsen och ensam 😭
Citera
2021-09-18, 17:32
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julina456
Ja och nu har hon (Jonna) gjort inlägg på instagram och beklagar sig för att många tycker de gör fel. Hon försvarar deras beteende -han somnar inte 🤮 jag har suttit med mina barn och barnbarn ca 1 timme många gånger längre, sjungit hållit hand ser det som helt naturlig att vara hos dom tills dom somnar och när de blivit äldre har man bit för bit flyttat sig ut från rummet nu sover de själva och tryggt. Förstår inte hur man tänker när man låter sitt barn gråta och går därifrån. Å så lägger hon ut en nattning som är klippt ( undra hur mycket gråt som är bortklippt) så har hon fått svar att det är fler som gör som dom, visar upp svaren. Precis som att är det fler som nattar så då är det ok (gör någon något som inte är ok och någon annan gör det så är det ok 🥴 snacka om bortförklaring) 🤮. För mig är det självklart att barn har rätt till en nattning utan att behöva vara ledsen och ensam 😭

Det blir nog som en tävling för Jonna och även ungen. Mamman vill inte vara där för hon har viktigare saker att göra så ungen försöker vinna uppmärksamhet genom att "tävla" genom gråt och sånnt.. medans Jonna då eftersom hon är en sån enorm vinnare precis som Jocke som tävlar om allt för att bevisa sig som de vinnare de alltid har varit.. då måste ju Jonna vinna genom att inte ge den där uppmärksamheten som ungen "tävlar" om. Det är väl så man blir en vinnare i livet.. genom att skapa tävlingar där det egentligen inte finns tävlingar, och sen satsar man på att vinna.. även om det bara är en "liten tävling" som en unge som vill ha uppmärksamhet och inte somna ensam.

Bra föräldrar startar aldrig nånsin tävlingar mot sina barn även om förhållandet med fadern kanske krashade för att dom vuxna tävlade tills dom började hata varandra för att vinna lol..

MEN dåliga föräldrar dock dom gör det alltid till en miljon tävlingar mot sina barn för att få ungjäveln att vilja bevisa sig mer och mer medans föräldern skriker högre att -du duger inte din jävel!! hur mycket du än försöker gråta och bevisa dig!

I tävlingsbaserade familjemedlemmar så brukar dem bryta upp familjer över bråk om pengar eftersom alla tävlade vinner ju så och hur skulle det inte kunna bli bråk om pengar i slutändan om det ultimata priset att vinna är pengar och inte familjemedlemmar som inte tävlar om pengar på andra familjemedlemmars bekostnad.

I familjer där folk inte är galna av att bevisa sig som trälar som är duktigare än andra så finns det inga sånna bråk om pengar eller ungar som somnar gråtandes för att mamman har viktigare saker för sig.. som pengar.. än att ta hand om ungen som endå bara ska blåsas på pengar i tävlingarnas namn.
Citera
2021-09-18, 17:54
Avstängd
KungPungPats avatar
Man kan väl fundera över det här med att Jocke laddade upp en snoppvideo framför en miljon ungar lixom.. och om det kanske kan ses lite som en blottare som springer runt fast på nätet där en miljon ungar fick se hans snopp för att han gjorde ett så kallat "misstag" eftersom Jocke är ju ingen professionell blottare som kommer undan lagen efter att ha visat snabeln framför en miljon ungar lol.

Nån unge borde väl ha fått mentala problem och ha rätt till skadestånd för blottarens beteende på nätet.

Jag läser att han hade fått cirka 10 000 i böter om han sprang ut och blottade sig för två småtjejer utomhus så hur mycket böter blir det då om han blottar sig för en miljon ungar.. hmmm.
Citera
2021-09-19, 22:04
Medlem
R33GTRs avatar
https://twitter.com/olof_gustafsson/status/1439671680692072448

Olof K påstår jockiboi haft trekant
Citera
2021-09-19, 22:05
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R33GTR
https://twitter.com/olof_gustafsson/status/1439671680692072448

Olof K påstår jockiboi haft trekant
Det är väl känt sedan tidigare att Vlad, Jocke och Jonna haft trekant? Äckligt men känt sen tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in