2021-09-09, 09:28
Medlem
Larasofts avatar
Om man tittar på Maggans mimik så är leendet påklistrat när hon tvingas till utgifter med undantag för stöden till företag under pandemin, där var hon grundad i besluten.
Citera
2021-09-09, 09:32
Medlem
Jag tror att det stämmer och det innebär ju i sin tur att det blir svårare för S att göra uppgörelser med andra partier och därmed får dom svårt att behålla makten.
Det låter ju jättebra !
Citera
2021-09-09, 09:38
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Sossarna lär ångra sig om ovanstående stämmer...

Funkade ju med Göran Persson
Citera
2021-09-09, 09:40
Medlem
Samarbetet i den breda mitten tillsammans med Annie Lööv, kommer att bli trevlig underhållning på hög nivå
Citera
2021-09-09, 09:45
Medlem
Skulle jag också vara om jag var omringad av inkompetenta. Inte utan anledning att Baylan flaggat för att säga upp sig. Hoppas det rensas bra i toppen och det blir bättre kvalite
Citera
2021-09-09, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Hon om någon kommer ju driva just såna frågor om mer invandring och att saker ska dra ut på tiden för att gå igenom över tid, precis som S-regeringarna gjort och gör om invandringen och afghanerna sedan många år och fortsatt. Det är precis en sådan person hon själv är. Hon står ju nära Löfven, hon är precis likadan. Hon lägger ju budgeten med dom tidsramar som skjuter fram beslut och fular igenom sådana beslut och har skött detta i en rad år nu, så hon är på inga sätt bättre själv.

Att vara stark, uthållig osv kan vara bra egenskaper. Att däremot vara elak, besserwisser, kärv, en person som inte kan samtala och samarbeta med andra. Det är definitivt inga som helst bra egenskaper utan tvärtom och det kommer naturligtvis visa sig framöver genom ännu en totalt misslyckad S-partiledare.

jag tror hon kommer att bromsa invandringen om hon kan?
en finansminister vet vad saker och ting kostar och vad vi har råd med

däremot tror jag det kommer att bli problem att komma överens med miljöpartiet
för att inte tala om vpk och c

"Magdalena Andersson: Sök er till annat land"

" Det tar för lång tid för människor som flyttat till Sverige att komma i arbete. Vi socialdemokrater bör idka självkritik för att vi inte tagit de problemen på allvar, säger finansminister Magdalena Andersson (S) till SVT Nyheter."

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/magdalena-andersson-sok-er-till-annat-land
Senast redigerad av klinkerhofen 2021-09-09 kl. 10:02.
Citera
2021-09-09, 09:55
Medlem
HEDP502s avatar
• På flera sätt har hon drag av Carl Bildt: Hon kan utstråla 'Stör mig inte. Jag har viktigare grejor att sköta än att prata med er.' Bildt är dock begåvad med en ganska rejäl dos torr humor. Magdalena äger inte den begåvningen.

• Hon är, eventuellt av fiskala skäl, negativ till att ta emot många människor från andra länder. Detta från rimligt närstående källor.

• Det är tveksamt om miljöpartiet överlever nästa valrörelse (tror inte att tillräckligt många (s)-sympatisörer kommer att kunna övertalas att taktikrösta), men OM så sker, så kommer hon att göra pulled pork av dem i diskussioner. Hon har ett extremt kort tålamod med amatörism.

• Hon får Anna Kinberg-Batra att framstå som karismatisk. Magdalena blir troligen respekterad - på ungefär samma sätt som Göran Persson med tiden blev det - men hon blir inte omtyckt. Inga framträdanden i Hellenius Hörna för att outta att man gillar falukorv och att stryka sin egen tvätt.

• Vad som sker med de internationella relationerna, är oklart. Där kan street smartness och smidighet löna sig. Reinfeldt fick i sådana sammanhang höga betyg av andra europeiska ledare. Magdalena framstår lite som en surkartsversion av Merkel.
(I en ny (s)-regering, så vore Eliasson det självklara valet som utrikesminister. Inga andra är i närheten. Ann Linde är en plastkon, ditställd för att markera plats.)

• Drabbas vi av en (s)-regering, vilket vore dåligt för Sverige, så blir Magdalena knappast en dålig statsminister. Hon är en kompetent ekonom och har hårdheten som krävs. Omvänt gäller att förmågan att utstråla empati i kris inte finns där. Åtminstone inte naturligt. Dock är hon inte bli en älskad statsminister. Om mina källor är att lita på, så kommer hon inte att jobba för den sortens myspoäng heller.

Tillägg: Allt ovan gäller ju hennes kvaliteter/brist på kvaliteter som statsminister. Tror att hon, åtminstone initialt, kommer att bidra till att (s) sjunker i popularitet.
Senast redigerad av HEDP502 2021-09-09 kl. 09:59.
Citera
2021-09-09, 09:58
Medlem
Själv gillar jag ledare som tycker dom vet bäst. Även dom har ju fel ibland men det spelar inte så stor roll så länge man styr med järnhand. Tydlighet och peka med hela handen gör att andra slipper fundera så mycket utan man vet vad som gäller och antingen rättar man in sig i ledet och arbetar eller så ställer man sig bredvid och tittar på.

Ingen sosse alls jag men tycker helt enkelt bättre om ledare som leder än som tex Löfvén som sitter och stirrar på sina kollegor och hoppas någon kan kliva fram och rädda honom ur situationen. När ingen räddning finns så skyller man på Åkesson och hans naziströtter vilket bara blir tröttsamt. Göran Persson gillade jag trots han var sosse men i övrigt så har jag nog aldrig under min levnadstid sett någon ledare värd namnet som statsminister. Möjligen hade Kinberg-Batra potential men det hann vi ju aldrig se då hon plockades ner snabbt av mjukisarna.

Damerna som kommer fram nu är ena envisa saker som kör. Dadgostar, Lööf, Busch, Sabuni är inga damer som bara rättar sig in i ledet och även om jag inte gillar alla personligen så gillar jag stilen. Kan Andersson komma upp i nivå med dessa vilket inte verkar omöjligt så blir politiken tydligare vilket gör det enklare att gå och rösta.
Citera
2021-09-09, 09:59
Medlem
norther1s avatar
Är väl egenskaper som många skulle kalla sin chef för. Det är svårt att vara driven och passionerad utan ibland framstå som en besserwisser eller bossig. Rent kvalitativt tror jag hon har det som krävs, men givetvis vore det ett misstag att ge en kvinna makten. Det kommer inte fungera.
Citera
2021-09-09, 10:03
Avstängd
Det bästa är om Mona Sahlin kom tillbaka och visar var skåpet ska stå, men hon är ju fortfarande bitter på svenska folket . Så det lär inte ske.
Citera
2021-09-09, 10:12
Medlem
Q6s avatar
Hur har bag-in-box Maggans och Baylans relation varit?
Citera
2021-09-09, 10:17
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Funkade ju med Göran Persson

Göran Persson hade dramatiskt högre väljarstöd. Nu ligger S i paritet med M och SD. Då krävs en högre dos ödmjukhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in