Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Jag kan bara hålla med. Kändes väldigt politiskt, hela pressträffen. Kulturministern stod och log hela sändningen igenom. "Har ett glädjande besked att lämna...." Osv osv. Tänkte direkt att framtiden får nog utvisa hur glädjande det här var. Undrar om de är lika glada inom covid-vården. Kan misstänka att de bara skakar på huvudet.
På vissa låter det om hela världen går under om de inte får gå på teater och hockey-derbyn med fullsatta läktare. Snacka om onödigt, men de tycks onekligen utgöra skickliga lobbyister den gruppen. Jag är rädd att regeringen försöker skaffa sig billiga politiska fördelar med en enorm efterräkning. Jag undrar vilket de kommer bli ihågkomna för. Framtiden lär utvisa.
Har man följt utvecklingen i Australien, Storbritannien, Irland, Canada och New York City, under det senaste året så känner man igen denna strategi. Exakt likadant överallt.
Man öppnar upp samhället med ett enda syfte. För att, några veckor senare, kunna stänga ner igen. Med ännu hårdare restriktioner och begränsningar. Samma manus och agenda överallt. Det enda som skiljer länderna åt är tidsfördröjningen. Australien ligger i täten, följt av Canada, Irland och Storbritannien. Men allihopa ska vi uppnå samma slutmål. Och detta mål har ingenting med människors hälsa att göra. Inte ett smack.