2021-09-08, 17:56
Medlem
KommisarieSjalvgods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Svårt, men inte omöjligt med lite tur kan de få information om var mördaren köpte sitt vapen och sedan kanske det finns kompletterande information någonstans och vips så snurrar ett namn fram.

Men kan bli svårt med bevisläget.

Coolt. Aldrig tänkt att det går att göra så.
Citera
2021-09-08, 18:15
Medlem
svartblods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Flydde han på elsparkcykel?

Såg bara att en hord med poliser höll i killen. Han var dock nyplockad för det kom fler och fler bilar.
Citera
2021-09-08, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartblod
Såg bara att en hord med poliser höll i killen. Han var dock nyplockad för det kom fler och fler bilar.
Vem är BO??????
Citera
2021-09-08, 19:22
Moderator
Schlesiens avatar
Utgången rubrik:
Stor polisinsats i Tensta, skottlossning (2021-09-07)

/ Moderator
Citera
2021-09-08, 20:32
Medlem
KommisarieSjalvgods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DekadentThaitorsk
Vad är SSA? Okunnig om kriminaliteten i Stockholm.
SameSideAlways

Finns bra förklaring till namnet i Hjulstatråden. Var ett gäng från FLG (tidigare undergrupp till Shottaz) som tröttnat på att alla byter sidor i kriget.
Citera
2021-09-09, 01:32
Medlem
Min teori e att han sköt i benet först, sen skulle avsluta men pistolen jammade(kmr ej ihåg vad d heter på svenska just nu). Då vände han o kom tillbaka när den va fixad alternativt ändrade sig o ville avsluta d han påbörjat. Då kom en flock snutar o brottade ner honom. Vet ej nått om gm, gäng elr dylikt då jag ej e från 08. Borrade luftpistoler e väldigt opåliliga då man inte kan skjuta flera skott, risken finns att dom exploderar, går sönder elr mynningen pajar.
Senast redigerad av Sliddjursviskaren 2021-09-09 kl. 01:37.
Citera
2021-09-09, 07:56
Medlem
Upptrappning av "hot"?
Finns det kopplingar till skjutningen i Tensta 29 aug, då bilar ska ha blivit skjutna på?
Citera
2021-09-09, 08:44
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sliddjursviskaren
Min teori e att han sköt i benet först, sen skulle avsluta men pistolen jammade(kmr ej ihåg vad d heter på svenska just nu). Då vände han o kom tillbaka när den va fixad alternativt ändrade sig o ville avsluta d han påbörjat. Då kom en flock snutar o brottade ner honom. Vet ej nått om gm, gäng elr dylikt då jag ej e från 08. Borrade luftpistoler e väldigt opåliliga då man inte kan skjuta flera skott, risken finns att dom exploderar, går sönder elr mynningen pajar.
Vat set man att GM sköt ett skott, åkte iväg och sen kom tillbaka och blev nerbrottad?
På en annan video i ett tidningsklipp i början av tråden så ser man pistolen, där ser det ut som ett äkta vapen med magasin.
Citera
2021-09-09, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Vad talar för att det var GM han borde flytt långt innan snuten kommit. Nog bara en nyfiken som såg en kille ligga ner och närmar sig olyckligtvis platsen. Hästsvansarna får syn på´n och utnämner honom genast till MGM.
Han hade pistolen på sig
Citera
2021-09-09, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StavjaBrott
Upptrappning av "hot"?
Finns det kopplingar till skjutningen i Tensta 29 aug, då bilar ska ha blivit skjutna på?
Ja de varit typ 10 skjutningar i tensta senaste tiden allt e kopplat. De varit FLG o T3 som blivit skjutna
Citera
2021-09-09, 16:30
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abbetappe
Han hade pistolen på sig

Var det rätt pistol? Har kriminalteknikerna konstatera det redan? Då ligger han ju risigt till men kommer säkert med att, -" den låg där på marken när jag kom"!
Citera
2021-09-09, 16:41
Medlem
bennyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Var det rätt pistol? Har kriminalteknikerna konstatera det redan? Då ligger han ju risigt till men kommer säkert med att, -" den låg där på marken när jag kom"!

Krutstänk på på händen/ armen så är det löst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in