Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-09-08, 17:44
  #35377
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kaptensvartpiller
Ja, ja, whatever. Nu till knäckfrågan: har hon läckt några nudes ännu? Vad har vi, vad finns redan? Vad vill vi se?
Du tycks inte vara ensam om sådana funderingar.

Hört ett rykte om att ett spanskt diskotek är villig att betala bra för, om Greta är beredd att dansa där, endast klädd i en bikini-baddräkt. Naturligtvis lär de då vilja ta många bilder och publicera dem.

Greta får som sagt mängder med möjliga och omöjliga erbjudanden. Tvivlar starkt på att Greta säger Ja till förslaget, om det stämmer. Det kan även bara vara ett tomt rykte, inte bara här skvallras det flitigt om Greta.

Greta är verkligt skicklig i att dansa, så hon kan mycket väl tänka sig, att återigen göra en offentlig dansuppvisning. Det där med att då vara klädd i bikini blir värre. Misstänker att Greta då föredrar en extra lång fin aftonklänning.
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2021-09-08 kl. 18:12.
2021-09-08, 17:45
  #35378
Medlem
afvongreves avatar
Får jag fråga varför ni har diskuterat aborter i en vecka här? T o m när tycker Greta att man får göra abort och vad är det för fel på den gränsen??
2021-09-08, 17:48
  #35379
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Får jag fråga varför ni har diskuterat aborter i en vecka här? T o m när tycker Greta att man får göra abort och vad är det för fel på den gränsen??
Gretas nya abortdiagram har väckt rätt stor internationell uppmärksamhet!
2021-09-08, 18:05
  #35380
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Gretas nya abortdiagram har väckt rätt stor internationell uppmärksamhet!
Den där det står "not your business", "not your business", eller nåt liknande? Jag är nog en av få i denna tråden som har fött både ett levande barn och aborterat. Dessutom aborterades ett syskon till mig efter mig. Varför borde nu Greta veta var gränsen ska dras? Det brukar väl vara tre månader i Sverige. Skit i USA's regler, olika i olika stater. Det är verkligen inte Gretas ansvar!
2021-09-08, 18:13
  #35381
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Skit i USA's regler, olika i olika stater. Det är verkligen inte Gretas ansvar!

Väl talat! :-)
2021-09-08, 18:20
  #35382
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Du tycks inte vara ensam om sådana funderingar.

Hört ett rykte om att ett spanskt diskotek är villig att betala bra för, om Greta är beredd att dansa där, endast klädd i en bikini-baddräkt. Naturligtvis lär de då vilja ta många bilder och publicera dem.

Greta får som sagt mängder med möjliga och omöjliga erbjudanden. Tvivlar starkt på att Greta säger Ja till förslaget, om det stämmer. Det kan även bara vara ett tomt rykte, inte bara här skvallras det flitigt om Greta.

Greta är verkligt skicklig i att dansa, så hon kan mycket väl tänka sig, att återigen göra en offentlig dansuppvisning. Det där med att då vara klädd i bikini blir värre. Misstänker att Greta då föredrar en extra lång fin aftonklänning.
Håller inte med dig alls,tycker inte att hon var duktig på att dansa tyvärr.Men däremot hennes syster Beata.Hon har verkligen talang den tjejen.Både sång och musik och hon är väldigt vig.Tror det kommer gå väldigt bra för henne
2021-09-08, 18:26
  #35383
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Om du fick bestämma, vilka tre personer borde Greta lyssna till för att bli lika påläst som dig? De vetenskapsmän som publicerar artiklar som IPCC sammanfattar räcker då inte enligt dig?

Som jag skrev för en eller två dagar sedan har jag aldrig påstått att jag är mer påläst än Greta. Skulle dock med glädje nämna ett antal personer och böcker som har övertygat mig mycket mer än hon och F4F, men då blir hela inlägget raderat pga off topic.

Du verkar inte särskilt insatt i IPCC, vet kanske inte ens att det är politiskt tillsatt? Inget att skämmas för, Greta verkar inte heller veta det så du är ju i gott sällskap.

Har Greta ens läst om kritiken mot Parisavtalet, som framgår tydligt till och med i svenska Wikipedia? Verkar inte som om det är mycket att hänga i granen om man vill sänka den globala temperaturen. Vet Gretas rabiata, feministiska, abortvurmande medsystrar i F4F det? Eller är de mer intresserade av att krossa systemet med intersektionella metoder?

(Läste f.ö. nyss att Johan Rockströms tidigare organisation, Stockholm Resilience Center) har kopplingar till Rockefeller-sfären. Samma Rockström som sitter i styrelsen till Gretas stiftelse. Money talks.)
2021-09-08, 18:31
  #35384
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
(Läste f.ö. nyss att Johan Rockströms tidigare organisation, Stockholm Resilience Center) har kopplingar till Rockefeller-sfären. Samma Rockström som sitter i styrelsen till Gretas stiftelse. Money talks.)
Antar att det är samme Rockström som satt i juryn som gav Greta 10 miljoner från oljestiftelsen (!) Gulbenkian. Lite tacksamhet måste väl Rockström visa när Greta ger honom ett styrelseuppdrag som ger honom fin PR.
2021-09-08, 18:31
  #35385
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Hon verkar iaf umgås med åtminstone en av grabbarna op skolan, med tanke på den video någon lagt ut. Så hon får nog åtminstone lite gehör, sedan kan jag inte uttala mig om de andra eleverna.

EDIT: "verkar umgås" ska nog vara "verkade umgås", ty videon är från september 2020.

Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Tror jag vet vem du menar för kille, som var bredvid Greta i videon. Den killen har själv sedan mycket länge ett större engagemang i F4F och har ofta varit på Mynttorget.

Ja, man får ju hoppas för hennes skull att hon har åtminstone några vänner. Men med tanke på hennes gedigna och långvariga klimatengagemang kan det tyckas bekymmersamt att hon inte tycks få med övriga klasskamrater till Mynttorget och att rektorn (enligt Aftonbladet iaf) motsatte sig att hon strejkade varje fredag.

Åtta stycken i fredags, det kan hon omöjligen vara nöjd med, efter tre år i rampljuset och all mediabevakning.

Lär bli fler på den stora demonstrationen och sen tillbaka till en handfull igen.
2021-09-08, 18:40
  #35386
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Ja, man får ju hoppas för hennes skull att hon har åtminstone några vänner. Men med tanke på hennes gedigna och långvariga klimatengagemang kan det tyckas bekymmersamt att hon inte tycks få med övriga klasskamrater till Mynttorget och att rektorn (enligt Aftonbladet iaf) motsatte sig att hon strejkade varje fredag.

Åtta stycken i fredags, det kan hon omöjligen vara nöjd med, efter tre år i rampljuset och all mediabevakning.

Lär bli fler på den stora demonstrationen och sen tillbaka till en handfull igen.

Folk ruttnar efter några gånger. Sedan - handen på hjärtat - hur många av ungarna som demonstrerade förut skulle bemöda sig om att gå och demonstrera om det var på fritiden? Det finns de som gör allt för att skippa skolan... :-)

Killen som vi pratar om har både demonstrerat med Greta och går i samma klass som hon.
2021-09-08, 18:45
  #35387
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Som jag skrev för en eller två dagar sedan har jag aldrig påstått att jag är mer påläst än Greta. Skulle dock med glädje nämna ett antal personer och böcker som har övertygat mig mycket mer än hon och F4F, men då blir hela inlägget raderat pga off topic.

Du verkar inte särskilt insatt i IPCC, vet kanske inte ens att det är politiskt tillsatt? Inget att skämmas för, Greta verkar inte heller veta det så du är ju i gott sällskap.

Har Greta ens läst om kritiken mot Parisavtalet, som framgår tydligt till och med i svenska Wikipedia? Verkar inte som om det är mycket att hänga i granen om man vill sänka den globala temperaturen. Vet Gretas rabiata, feministiska, abortvurmande medsystrar i F4F det? Eller är de mer intresserade av att krossa systemet med intersektionella metoder?

(Läste f.ö. nyss att Johan Rockströms tidigare organisation, Stockholm Resilience Center) har kopplingar till Rockefeller-sfären. Samma Rockström som sitter i styrelsen till Gretas stiftelse. Money talks.)
Greta förstår säkert att Intergovernmental Panel of Climate Change handlar om politik, om hur vetenskapligt kunnande och politisk vilja ska kunna bryta marknadens mest destruktiva frihet som hotar allt och alla.Men IPCC forskar inte utan sammanställer forskning som publicerats.

Rockström och Rockefellerstiftelsen ifråga är intresserad av forskning kring hur människor ska få mat i framtiden. Förhoppningsvis finns ingen konspiration dold i detta.
2021-09-08, 18:56
  #35388
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Gäller detta hela världen? I Sverige och västvärlden är smärtlindring vid förlossningar infört sedan länge men hur är det i Afrika t ex?
Jag tyckte ju att detta var intressant . Hittade två forskningsrapporter. En som handlar om varför kvinnorna på landet i norra Ghana föredrar att föda hemma. Hur mkt text som helst. En rapport som heter "Women's perception of support and control during childbirth in The Gambia, a quantitative study on dignified facility-based intrapartum care". Så nog forskas det om detta. Men har det här nåt med Greta att göra?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback