2021-09-08, 15:12
Medlem
Hej, misstänker att min partner tagit sig in i min mobil. Då undrar jag om jag tar bort Google konto helt och skapar aldrig nytt konto, är lösningen för att slippa spionering på vad jag gör i mobilen och vart jag befinner mig?
2021-09-08, 15:17
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diesel300
Hej, misstänker att min partner tagit sig in i min mobil. Då undrar jag om jag tar bort Google konto helt och skapar aldrig nytt konto, är lösningen för att slippa spionering på vad jag gör i mobilen och vart jag befinner mig?

Varför inte fråga din partner? Inte bra att gå runt och misstänka sin partner för saker. Dessutom är det enklare att byta lösenord.
Men om du loggar in på ditt Google-konto, kan du kryssa i vad du vill att de ska spåra och inte.
2021-09-08, 15:19
Medlem
Det räcker med att du byter lösenord på ditt konto och loggar ut alla aktiva sessioner. Avaktivera spårning i inställningarna. Sen lär du behöva ta bort din partner också för man snokar inte på någon man litar på eller är tillsammans med någon man inte litar på.
2021-09-08, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PastorBolognese
Det räcker med att du byter lösenord på ditt konto och loggar ut alla aktiva sessioner. Avaktivera spårning i inställningarna. Sen lär du behöva ta bort din partner också för man snokar inte på någon man litar på eller är tillsammans med någon man inte litar på.

men att ta bort konto är också en bra lösning eller hur?
2021-09-08, 15:24
Medlem
rednandslimys avatar
Gör en fabriksåterställning av mobilen också för att få bort eventuellt installerade övervakningsprogram.
2021-09-08, 15:30
Medlem
Citat:
Som jag förstår det då förlorar du allt du laddat ner via play store och allt som är kopplat till molnet. En android utan google är lite handikappande men det finns alternativa play stores som f-droid.
2021-09-08, 15:46
Medlem
Citat:

Det är onödigt. Det är ju praktiskt att ha ett Google konto
2021-09-09, 00:34
Avslutad
Varför har din partner anledning att snoka? Det kommer inte från ingenstans.
Räcker att du byter lösenord.
2021-09-09, 07:24
Medlem
CC75s avatar
Du och din partner har förtroendeproblem. Det är vad du ska fokusera på, inte ditt Googlekonto.

// CC
2021-10-01, 00:35
Medlem
Vad kan man komma åt när man snockar i annans Google konto från annan telefon?
2021-10-01, 06:56
Moderator
pbos avatar
Trådstarten är en IT-fråga och hänvisas till rätt delforum, alternativt får TS återkomma med en trådstart om relationsproblemet som ligger i botten.

Tråd låst.

/mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in