Hur blir ni när ni öppnat flaskan? Är ni likadana onyktra som nyktra?
Hade en kollega som va väldigt timid men sen en dag på AW när han var lite dragen, då jävlar vad han fick mundiarre. Måndagen därpå va han såklart sitt naturliga jag igen🤣
Vet inte om detta är rätt forumdel så flytta gärna eller ta bort om ämnet redan varit uppe.
Det finns ingen som är likadan onykter som nykter. Även den blygaste med social fobi skulle bli pratglad efter några järn. Ångesten dagen efter skulle dock bli värre för denne än för den vanliga svenne bananen.
Personligen kan en mild berusning (en öl eller två i mitt fall) kanske ha en lite avslappnande effekt, men går det över det så blir jag allt annat än pratglad, bara trött och lite matt. Alkohol är inte min grej.
Folk blir ju olika på alkohol. För en del släpper det hämningar som gör att dom t ex blir mer pratiga och sociala. Andra kanske redan är sociala men det förstärks. Några blir våghalsiga/dumdistriga eller aggressiva och några blir mest trötta och somnar.
Tror det märks mer på sång och dans, pratar gör man trots allt alltid. Lyssnar inte på lika mycket musik som jag gjorde förr men musik kan nästan kännas tvångsmässigt att det måste spelas när jag blir full.