2021-09-08, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reinadelsur
Fattar du inte att Binninges sex dom hade inget med hustvisten att göra ? Att ebba drog upp binninges dom i offentligheten på sin profilsida som politisk ledare med flera hundra tusen följare inte var relevant. Hon skulle aldrig nämnt det... oavsett om det var olagligt eller inte det ebba gjorde e hon ganska dum politiker som drog upp det och inte höll sig till saken,,, HUSTVISTEN... och inte en advokats gamla domar som inte ens hade med saken och göra... visst om binninge hade fifflat med andra hustvists affärer och det kom upp då hade den infon varit relevant, men att binninge kladdad på en minderårig hade verkligen inte med saken o göra... ebbas kristna religiösa peddo vänner finns det nog en hel drös av.... men dom är inte relevanta heller i hennes hustvist.... E folk funtade på riktigt? Var objektiva istället, detta handlar inte om
vems sida man står på.. Ebba är med och skapar lagar i detta land. Hon står bakom att man sonat sitt straff o kan börja om. Binninges dom var över 10 år gammalt? tror jag... hur fick någon ens tag på den? allt detta går emot ebba som en kristen hederlig politisk ledare...

Ebba Busch är sin egen värsta fiende, när hon attackerar Binninge.
2021-09-08, 13:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du är i tråden som handlar om förtalsmålet nu.
Du ser inte kopplingen mellan förtalsmålet och fastighetsaffären. Du tror alltså att Ebba hade letat upp Binninge och Esbjörns närstående, skapat missaktning, misskrediterat och grovt förtalat, om hon inte hade något att tjäna på det i fastighetsaffären.

Jag är medveten om att Ebba själv påstod att hon gjorde det för Esbjörns skull. Trodde du på det?
Senast redigerad av Krmkr 2021-09-08 kl. 13:32.
2021-09-08, 13:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Ebba Busch är sin egen värsta fiende, när hon attackerar Binninge.
Ja hon och de som stöttar hennes självdestruktiva beteende. Ebba är på god väg att kapsejsa en lovande karriär, en god ekonomi och ett politiskt parti.
2021-09-08, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Det vet du lika bra som jag, eftersom du har upprepat smutskastaren Ebbas narrativ genom hela tråden att närstående och ombudet försöker att omyndigförklara Esbjörn för sina egna intressen, när de i själva verket bara försökt att skydda honom mot en kvinna som med berått mod manipulerat och pressat en multifunktionshindrad man att sälja ett hus till henne. Smutskastningskampanjen ledde till slut till att Ebba fick böter och villkorlig dom för grovt förtal.
Menar du Majkgård som tidigare har ärvt fastigheter? Det var Oisin Cantwell som skrev det. Menar du planen man gjorde upp på Pernroth Lüllmaas Facebook så avslöjades detta i den här tråden. Om du menar Matz Bolins otrevliga telefonsamtal så har han själv berättat detta i media.

Berätta vilken smutskastning Ebba Busch har spridit, för du kan knappast beskylla henne för att ha spridit ovanstående information?
2021-09-08, 14:34
Medlem
Citat:
Du ser inte kopplingen mellan förtalsmålet och fastighetsaffären. Du tror alltså att Ebba hade letat upp Binninge och Esbjörns närstående, skapat missaktning, misskrediterat och grovt förtalat, om hon inte hade något att tjäna på det i fastighetsaffären.

Jag är medveten om att Ebba själv påstod att hon gjorde det för Esbjörns skull. Trodde du på det?
Vad påstod hon för Esbjörns skull som är smutskastning? Vilka har hon utpekat?
2021-09-08, 15:13
Bannlyst
Citat:
Menar du Majkgård som tidigare har ärvt fastigheter? Det var Oisin Cantwell som skrev det. Menar du planen man gjorde upp på Pernroth Lüllmaas Facebook så avslöjades detta i den här tråden. Om du menar Matz Bolins otrevliga telefonsamtal så har han själv berättat detta i media.

Berätta vilken smutskastning Ebba Busch har spridit, för du kan knappast beskylla henne för att ha spridit ovanstående information?
Jag har ingen anledning att kommentera dina halmgubbar. Istället noterar jag att du glömt att Ebba grovt förtalat Binninge och att hon smutskastat Esbjörns närstående genom att påstå att de vill omyndigförklara honom och att de bara företräder sina egna intressen. Extra intressant är denna akuta amnesi hos dig, med tanke på att du genom hela tråden upprepat och ställt dig bakom Ebbas smutskastande narrativ.
2021-09-08, 15:20
Medlem
Citat:
Jag har ingen anledning att kommentera dina halmgubbar. Istället noterar jag att du glömt att Ebba grovt förtalat Binninge och att hon smutskastat Esbjörns närstående genom att påstå att de vill omyndigförklara honom och att de bara företräder sina egna intressen. Extra intressant är denna akuta amnesi hos dig, med tanke på att du genom hela tråden upprepat och ställt dig bakom Ebbas smutskastande narrativ.
Du kan alltså inte presentera något bevis för ditt påstående om att Ebba Busch har smutskastat någon? Vad har det med halmgubbar att göra, vet du ens vad det uttrycket betyder?
2021-09-08, 15:29
Bannlyst
Citat:
Du kan alltså inte presentera något bevis för ditt påstående om att Ebba Busch har smutskastat någon? Vad har det med halmgubbar att göra, vet du ens vad det uttrycket betyder?
Du har alltså helt missat att Ebba grovt förtalat Esbjörns juridiska ombud i tråden som handlar om att Ebba grovt förtalat Esbjörns juridiska ombud.
2021-09-08, 15:35
Medlem
Citat:
Du har alltså helt missat att Ebba grovt förtalat Esbjörns juridiska ombud i tråden som handlar om att Ebba grovt förtalat Esbjörns juridiska ombud.
Ebba Busch fick böter för att hon berättade att Esbjörns juridiska ombud är dömd för sexualbrott mot barn. På vilket sätt är det att smutskasta honom, hon berättade sanningen och orättfärdigt för förtal, inte smutskastning.

Hur har hon enligt dig smutskastat Esbjörns närstående?
2021-09-08, 15:43
Bannlyst
Citat:
Ebba Busch fick böter för att hon berättade att Esbjörns juridiska ombud är dömd för sexualbrott mot barn. På vilket sätt är det att smutskasta honom, hon berättade sanningen och orättfärdigt för förtal, inte smutskastning.

Hur har hon enligt dig smutskastat Esbjörns närstående?
Tror du att Ebba grovt förtalar alla som har en sexualdom bakom sig?
2021-09-08, 15:48
Medlem
Citat:
Tror du att Ebba grovt förtalar alla som har en sexualdom bakom sig?
Jag kan faktiskt tänka mig att hon inte har så mycket till övers för sådana. Det är vanligt.
2021-09-08, 15:53
Bannlyst
Citat:
Jag kan faktiskt tänka mig att hon inte har så mycket till övers för sådana. Det är vanligt.
Jag noterar att du duckade för min fråga och det är inte svårt att förstå varför. Det är ju nämligen så att Ebba bara har åkt dit en enda gång på förtal. Den gången hon hon ville skapa missaktning för och misskreditera sin motparts juridiska ombud, för att vinna fördelar på det.
Senast redigerad av Krmkr 2021-09-08 kl. 15:56.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in