2021-09-06, 22:18
Medlem
IcyHearts avatar
Haha tycker det var en bra fråga! Även jag har faktiskt undrat över detta många gånger. Och det tilltalar även min humor.

Dock tänker man ju att det rimligen borde finnas en liten background story som vore rätt kul att höra! Men de kanske fortsatt håller det som ett mysterium…
Citera
2021-09-06, 22:23
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jatroddejavaprometeus
Jag kunde inte hitta något om detta, och det är i sig inget viktigt, men jag har en tid alltmer roat funderat på varför forumets alla (?) Admins har bildavatarer med afrikanska krigsherrar och/eller diktatorer, massor av camouflage, epåletter, baskrar och solglasögon.
Det tilltalar mitt möjligen något udda sinne för humor, men finns det någon bakgrundshistoria till varför denna "tradition" har uppstått?
(Ok, ingen jätteviktig fråga kanske, men i alla fall.)
Sök bättre!

(FB) Varför är admins afrikanska män med militär kläder?

Admin = ordlek på Idi Amin
Citera
2021-09-06, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Sök bättre!

(FB) Varför är admins afrikanska män med militär kläder?

Admin = ordlek på Idi Amin

Ajdå, jag och sökfunktionen är inte de bästa vänner verkar det som.
Citera
2021-09-06, 22:54
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jatroddejavaprometeus
Jag kunde inte hitta något om detta, och det är i sig inget viktigt, men jag har en tid alltmer roat funderat på varför forumets alla (?) Admins har bildavatarer med afrikanska krigsherrar och/eller diktatorer, massor av camouflage, epåletter, baskrar och solglasögon.
Det tilltalar mitt möjligen något udda sinne för humor, men finns det någon bakgrundshistoria till varför denna "tradition" har uppstått?
(Ok, ingen jätteviktig fråga kanske, men i alla fall.)

Det började med bilder på Idi Amin. Ordvits.
Citera
2021-09-07, 11:08
Moderator
Tinuviels avatar
Trådar sammanfogade.

// mod
Citera
2021-09-08, 00:52
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Vilka är de andra som administratörerna har som avatarer? De är ju inte Idi, utan de ser ut som några andra afrikanska diktatorer.

Han var duktig på dragspel Idi Amin förresten.
https://www.youtube.com/watch?v=2Qe0VwaAMkw
Citera
2021-09-08, 01:57
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Vilka är de andra som administratörerna har som avatarer? De är ju inte Idi, utan de ser ut som några andra afrikanska diktatorer.

Han var duktig på dragspel Idi Amin förresten.
https://www.youtube.com/watch?v=2Qe0VwaAMkw

Adm6 tycker jag ser ut att vara kungen från filmen En prins i New York och Adm7 ser ut att vara Louis Armstrong (amerikansk jazzmusiker). Men jag kanske har fel?
Citera
2021-09-08, 01:59
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Adm6 tycker jag ser ut att vara kungen från filmen En prins i New York och Adm7 ser ut att vara Louis Armstrong (amerikansk jazzmusiker). Men jag kanske har fel?

Vad fan Louis Armstrong?? Han passar ju inte in riktig bland folkmördare.
Citera
2021-09-08, 02:07
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Vad fan Louis Armstrong?? Han passar ju inte in riktig bland folkmördare.

Han är åtminstone mördande jobbig att lyssna på!

Skämt åsido, jag vet inte säkert om det är han, men jag tycker åtminstone det ser ut som han.
Citera
2021-09-08, 10:46
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
admin7 har:
Citat:
Francisco Macías Nguema, född 1 januari 1924, död 29 september 1979, var Ekvatorialguineas första president och styrde landet från 1968 till dess att han störtades 1979.
Citera
2021-09-08, 12:59
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Adm6 tycker jag ser ut att vara kungen från filmen En prins i New York

Lite udda att välja en fiktiv diktator ändå när övriga har verkliga. Men det är ju en afrikansk envåldshärskare på bilden, även om Hollywood verkar velat tona ner det genom att benämna honom som "kung".
Citera
2021-09-08, 13:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Lite udda att välja en fiktiv diktator ändå när övriga har verkliga. Men det är ju en afrikansk envåldshärskare på bilden, även om Hollywood verkar velat tona ner det genom att benämna honom som "kung".

Alla vet ju att admin6 är ju den ”tokiga/komikern” av dem alla. Helt klart .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in