Citat:
Ursprungligen postat av
komolebby
Ibland kan sorg komma oväntat, för några år sen begick en sångare, som jag gillade som tonåring, självmord. Jag blev oväntat berörd och grät mig till sängs i tre dagar, det har jag inte gjort över någon annan kändis, varken innan eller efter. Jag hade inte heller ägnat den kändisen en tanke på kanske 5 år så jag blev väldigt förvånad.
Min teori är att jag kunde relatera då jag själv var deprimerad men sörjde att hen inte fått hjälp till skillnad från mig… kanske att det handlar om något du själv går/gått igenom som triggats? För övrigt tycker jag det är fullt normalt att gråta över ett husdjur, även om det är litet.
Ja det är intressant, din teori är logisk. Blev väldigt berörd av få veta att en tidigare klasskompis gått bort hastigt för många år sedan, som ung vuxen. Umgicks aldrig med denna klasskompis, pratade knappt med henne, men hon var väldigt vacker, och stark trodde jag. Detta misstänker jag blev en stark kontrast, och därmed en påminnelse om döden.
När någon livskraftig går bort kan det kanske trigga starka känslor som handlar om ens egen existens.
Annars har jag djupare sorg att hämta från, det är sorg jag ständigt bär med mig, och förlusten av ökenråttan Siri skulle kunna fungera lite som en ventil.