Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-02, 15:26
Medlem
Har hört att man blir lugn av tjack när man har ADHD, jag har personligen ingen diagnos men blir lugn och får bättre fokus, däremot har jag aldrig hört om någon som blir rent av trött vilket jag blir. Är det någon som också blir TRÖTT, kan jag fixa det på något sätt (typ ta mer etc). Värt att nämna är att det inte var rent gatutjack utan Elvanse (90mg).
Citera
2021-09-02, 15:34
Medlem
userdogdogs avatar
Elvanse är bajs. Det är dexamfetamin or bust. Snorta 200mg Dexamfetamin och du ska fan i mig inte komma och säga att du blir trött, oavsett hur grov ADHD du har.
Citera
2021-09-04, 13:04
Medlem
rebekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av userdogdog
Elvanse är bajs. Det är dexamfetamin or bust. Snorta 200mg Dexamfetamin och du ska fan i mig inte komma och säga att du blir trött, oavsett hur grov ADHD du har.

Snora dexamf. som i snorta krossade Attentin då eller? Kan man lika gärna spola ner det direkt i toan då det är så mycket bindmedel i dem där jämfört med aktiv substans att det är löjligt. Testa att snorta ca 100mg attentin (dex), jämför det sen med att bara svälja 100mg. Där jävlar har vi påtaglig skillnad
Citera
2021-09-05, 14:00
Medlem
Testat 140mg dex, fortfrande ingen energi... är det värt att testa högre dos eller ska man bara ge upp? Kan man ens bli hög (energiska typen) av tjack om man har ADHD? (har som sagt inte det men antar att jag får samma effekt som om jag hade det så kanske kräver samma lösning).
Bombade det btw
Citera
2021-09-05, 14:16
Medlem
st33rs avatar
Jag har add, jag upplever att effekten av tjack är ett lugn

Men man blir inte trött. Man blir lugn och tycker det är roligt att göra saker .

När man tagit mycket kan man bli ganska entusiastisk och det kan för en utomstående se ut som man är nervig.
Fast inne i sig är man lycklig
Citera
2021-09-08, 10:50
Medlem
Bluepants avatar
Dexamfetamin ger ju mest en dopamin-effekt. Gatutjack eller för den delen adderall innehåller en kombination av dex- och levoamfetamin. Levoamfetamin har främst effekt på noradrenalinet (vilket är det som ger vakenhet, speedighet, svårt att sova osv.)

Har man adhd blir man dock aldrig riktigt speedad av nåt tjack ö.h.t, elvanse blir jag själv rätt såsig av tycker jag och har hört från flera bekanta att de också blir lite trötta av dem, men vakenhet och lite energi märker man ju helt klart av när det gäller vanligt tjack

Hög på elvanse kan man absolut bli, trots mosigheten. Men det kan krävas en del. 140mg är nog minimum för att få ett mer tjackliknande rus. Toleransen ökar dock extremt fort och dessutom är det dyrt, så det är rätt ovärt att ta elvanse i russyfte. För något mittemellan terapeutiskt syfte/förbättrad fokus och ett lite förbättrat humör funkar det dock.
Senast redigerad av Bluepant 2021-09-08 kl. 10:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in