2021-06-07, 20:02
Medlem
Tjena.

Jag började preppa efter många års gymträning när jag var runt 30 och är nu 40 år. Jag har i princip konstant legat på sen dess. Min första kur på 16 veckor testo e 250mg e5d förlängdes och jag började blasta med olika preparat. Har däremellan cruisat på ett minimum av testo 250mg e5d med blast med jämna mellanrum.

Jag är inte speciellt stor i nuläget. Ligger på kanske 90 kg i rätt hyfsad form, och jag är 185 cm lång. Ni slår mig säkert alla här men jag är rätt ok med det för att vara 40.

Jag har haft en del blodvärden som inte varit jätteroliga. Haft dåliga levervärden emellanåt och högt blodtryck. Har också högt JB-värde och jag måste tappas på blod med jämna mellanrum. Jag har de senaste åren slutat blasta och bara fortsatt med kanske 300 mg testo i veckan. Allt ser bättre ut men jag har fortfarande lite högt blodtryck och HB.

Såhär kan det inte fortsätta. Nu får det vara nog.

Jag satte testo i söndags förra veckan. Nu tänkte jag skita i att sätta den här veckan så att mina nivåer får sjunka och sen tänker jag varje söndag sätta 100 mg. I augusti tänker jag utvärdera med nya blodprover och se hur det ser ut. Är mitt HB fortfarande högt så sänker jag till 70. Jag vill så snabbt som möjligt få en hyfsat normalt testonivå och inget mer.

Min tanke är att försöka behålla allt. Det är
Såklart naivt men det är min målsättning. Jag hoppas kanske till och med att bli lite hårdare då jag hoppas att jag tappar lite vätska.

Träningen i dagsläget är att jag kör 7 dagar i veckan och rullar på en tre-split så jag kör igenom kroppen två gånger i veckan. Försöker hinna med 200 minuter konditionsträning med en intensitet på ungefär 200 watt. Äter proteinrikt och hyfsat nyttigt men inte extremt.

Det blir spännande att se vad som händer fysiologiskt men även psykiskt.

Nu hoppas jag att mitt testo snabbt sänks. Jag återkommer med utvärdering.
Citera
2021-06-07, 20:16
Medlem
MisterPlus46s avatar
Blir intressant att följa din resa till att få din kropp i balans med TRT dos utav testo !
Om jag minns rätt så går Greg Ducette (stavning?) på 100mg testo per vecka enligt honom själv (recept från sjukvården). Han har ju en del muskler och lyckas tydligen behålla dom med en relativt låg dos testosteron varje vecka. Tidigare låg hans dos på 140mg/vecka. Han har IFBB pro kort.

Nog med off topic från mig.
Lycka till !
Citera
2021-06-07, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterPlus46
Blir intressant att följa din resa till att få din kropp i balans med TRT dos utav testo !
Om jag minns rätt så går Greg Ducette (stavning?) på 100mg testo per vecka enligt honom själv (recept från sjukvården). Han har ju en del muskler och lyckas tydligen behålla dom med en relativt låg dos testosteron varje vecka. Tidigare låg hans dos på 140mg/vecka. Han har IFBB pro kort.

Nog med off topic från mig.
Lycka till !

Tack för lyckönskningarna!

Ja jag har faktiskt inspirerats en del av honom angående det här. Nog för att min fysik inte slår hans men jag tänker att om det för för honom så ska det fan kunna gå för mig också! Det finns en hel del andra som också gör liknande saker. Är bekant med några byggare som gjort samma sak och det verkar gå.

Är också bekant med en gammal byggare i 60-årsåldern som tävlat på masters i olympia. Han ligger fortfarande på 2000 mg test i veckan, dbol, tillväxt, masteron och winstrol och insulin. Vi pratar ett par gånger i månaden. Han berättar varje vecka om ett nytt sjukhusbesök. Det är magproblem, högt blodtryck, leverprover som är höga, hjärtproblem, en ny knöl som växer nånstans. Han kan inte sluta preppa, han är för psykologiskt beroende av att vara stor. Han är ett varnade exempel för mig. Det där SKA INTE bli jag i hans ålder.

Har länge velat gå av men varit rädd att totalt krascha då jag varit på så otroligt länge. Helst hade jag varit helt naturlig men det känns orealistiskt i dagsläget.
Citera
2021-06-07, 22:23
Medlem
fett
Senast redigerad av KungKanel 2021-06-07 kl. 22:31.
Citera
2021-06-07, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungKanel
Du har preppat i tio år och väger 90 kilo?
Troll eller?

Jag skulle tro att det är genomsnitt bland alla som preppar. Jag trodde också en gång när jag var ung att folk som preppade vägde 140 kg. Tror du att ökningarna är linjära för varje år? No offense men hur lång erfarenhet har du av steroider?

Jag har absolut inte optimala gener, vare sig receptorer eller träningsmässigt. Inte heller har jag optimala muskelfästen precis som den genomsnittlige steroid-brukaren.
Citera
2021-06-08, 09:30
Medlem
Lycka till. Håller tummarna!
Citera
2021-06-13, 20:53
Medlem
Tjena.

Nu har det gått 3 veckor utan testo. Satte precis 100 mg. Känns jävla märkligt. Har aldrig gått under 1-2 ml i veckan på 10 år men jag får helt enkelt hoppas att det här funkar. Känns psykologiskt rätt intressant.

Jag känner mig lite tröttare och svagare men jag tror att jag kan vara lite övertränad så jag vet inte om det är testot eller bara att jag haft mycket att göra totalt.

Jag kör fortfarande testo e. Inte av någon anledning utan bara för att jag har i princip obegränsad tillgång på det. Många på TRT verkar köra testo p och oftare men jag använder det jag har tillgång till.

Det är nu resan börjar på riktigt. Vi får väl se hur det går!

Vikt och form verkar vara relativt oförändrad. Återkommer om någon vecka eller två!
Citera
2021-07-08, 19:15
Medlem
Över 5 veckor nu där jag gått av och sedan gått på 100 mg testo i veckan.

Har gått ner ett kilo och tappat något reps i styrka men jag ser ganska oförändrad ut. Den enda negativa bieffekten är att potensen försämrats lite. Ska testa att öka till 120 och se vad som händer. Välmående bra. Formen är bra. Ser visuellt ingen direkt skillnad.

Återkommer om några veckor så jag kan utvärdera.
Citera
2021-09-08, 06:03
Medlem
Några veckor blev några månader. Hur går det?
Citera
2021-09-08, 10:20
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirre-k
Några veckor blev några månader. Hur går det?

Ja, hur går det? Jag är lite extra intresserad av just din resa eftersom jag själv låg på länge en period och abrupt klev av och nu, nu är jag hoppat på en ännu längre tripp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in