2021-09-08, 08:53
Medlem
Bendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Men vilken sjuk människa, som hänger ut någon som var 14 år då!

Man måste ju få spekulera, brukar du ju säga
Citera
2021-09-08, 08:55
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissPeeRat
Så Leif GW P har haft ögonen på bröderna också! Det hela verkar ju solklart. Enda som fattas är att DNA resultaten blir klara.

Nej inte just dom här bröderna men GW påstår att gärningsmännen har väldigt, för att inte säga ovanligt starka band till varandra så blodsband kan därmed inte uteslutas. Det är förmodligen det som har gjort att man har lyckats bevara "hemligheten" under alla dessa år.
Citera
2021-09-08, 09:08
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bendi
Man måste ju få spekulera, brukar du ju säga

Ja men att Helena's baneman skulle ha varit 14 år är omöjligt så lite sjukt är det allt..
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-09-08 kl. 09:32.
Citera
2021-09-08, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baraskojaren
Jag ser det som högst ovanligt att två bröder med några års åldersskillnad umgås privat och är ute och raggar ihop en lördagskväll. De brukar väl vara ute på var sitt håll.
De behövde väl inte ragga ihop. De kanske tog en öl tillsammans ute bara. Jag tror att Clae#s var ensam om att ge sig på Helena. Skulle han haft någon som han behövde be om hjälp eller berätta för så tycker jag nog att hans bror ligger närmast till hands. Ren spekulation förstås. Clae#s sägs vara en "ensamvarg". De brukar inte ha tillit till andra. Om de hamnar i ett läge då den måste be om hjälp/visa tillit, vem är då mest lämpad? Hans familjemedlem tycker jag. Undrar om hans bror anat något, vet något om detta, OM Clae#s är den skyldige.
Citera
2021-09-08, 09:37
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bratis
De behövde väl inte ragga ihop. De kanske tog en öl tillsammans ute bara. Jag tror att Clae#s var ensam om att ge sig på Helena. Skulle han haft någon som han behövde be om hjälp eller berätta för så tycker jag nog att hans bror ligger närmast till hands. Ren spekulation förstås. Clae#s sägs vara en "ensamvarg". De brukar inte ha tillit till andra. Om de hamnar i ett läge då den måste be om hjälp/visa tillit, vem är då mest lämpad? Hans familjemedlem tycker jag. Undrar om hans bror anat något, vet något om detta, OM Clae#s är den skyldige.

Det är jag 100% övertygad om, och är han inte inblandad själv så vet han iaf om det. Enligt min uppfattning och mina efterfoskningar pekar allt åt det hållet.
Citera
2021-09-08, 09:45
Medlem
Bendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Det är jag 100% övertygad om, och är han inte inblandad själv så vet han iaf om det. Enligt min uppfattning och mina efterfoskningar pekar allt åt det hållet.
Delge oss gärna vad som framkommit av dina efterforskningar.
Citera
2021-09-08, 09:48
Medlem
Citat:
Kan nån kolla upp vilka grannarna till föräldrarna på Dragspelsvägen 8 var 1992 . Hus nr 5, nr 6, och nr 7, speciellt hus nr 7 som ligger mittemot föräldrarnas . IOM att man är Mariestads bo så kan det vara nån man känner . Och nån där som kan minnas dagarna innan , samt kvällen och nån dag efter om föräldrarna hade besök av nån av bröderna . Folk som bor i villa brukar ha lite koll på varandra .Om nån hittar nån info om detta så behöver du inte lämna ut några namn här inne. man kan skicka PM el så kan man kan meddela Kalla Fall om man tycker att man har viktigt info om bröderna . Tror många vill veta om bröderna var hos föräldrarna den helgen speciellt PL då som förmodligen inte var där så ofta IOM att han börjat studera i Umeå 89 , men ”kan” ha varit hemma på lite sommarlov hos föräldrarna . Även försöka minnas vilka bilar som föräldrarna hade och ev PLs bil om han nu var där , vilket vi ännu inte vet
Senast redigerad av Fighter83 2021-09-08 kl. 10:37.
Citera
2021-09-08, 09:50
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Det fattas DNA resultat. Åklagaren, hintade åtminstone att de hade mer och ansåg att det var tillräckligt för en häktning det hon hade, men hon kanske har brister som åklagare?
Brister vet jag inte, men åklagare och polis tar miste hela tiden. Kom ihåg att inte mindre än tre MGM tidigare frihetsberövats i ärendet och sedan släppts, och ”ytterligare några har hämtats till förhör utan föregående kallelse” som LGWP uttryckte det (https://www.tv4.se/artikel/5KP87sRrk537GA4xOBcfUV/aegnat-1000-timmar-at-fallet-gw-om-mordet-pa-helena).

Ribban för att bli häktad en första gång är mycket låg i Sverige, fråga Göran Lambertz. Att man inte fick CL häktad visar därför att bevisningen för närvarande är svag mot CL, och teknisk bevisning kan vi enligt mig utesluta.

Edit: ny DNA-testning gjordes redan 2020 enligt tidningsartiklar, så jag vet inte vad vi saknar där. Hypotetiskt kan man ha topsat CL och inte fått en profil än, men det verkar långsökt eftersom det gått två veckor sedan han släpptes.

Edit 2: bevisningen var uppenbart av det tunnare slaget:

” Enligt Jenny Karlsson väcktes misstankarna mot mannen främst kopplat till vittnesobservationer samt saker som framkommit i förhör med honom.

Bland annat handlar det, enligt åklagaren, om de tidigare kända vittnesobservationerna om en ljus bil i området som på något sätt har kopplats till mannen.”

(https://www.expressen.se/gt/man-begars-haktad-for-mord-pa-helena/)

Man kan t.ex. tänka sig att CL tidigare sagt att han absolut inte haft en vit bil, men att det nu framkommer att han faktiskt haft tillgång till en sådan. Det kan kanske övertyga en polis om han är rätt man, men det räcker inte till häktning eller åtal.
Senast redigerad av farbror_barbro 2021-09-08 kl. 10:09.
Citera
2021-09-08, 09:59
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bendi
Delge oss gärna vad som framkommit av dina efterforskningar.

Som jag har sagt tidigare kan jag inte göra det just nu, i det här läget men jag gör det gärna framöver.
Citera
2021-09-08, 10:12
Bannlyst
Citat:
Som jag har sagt tidigare kan jag inte göra det just nu, i det här läget men jag gör det gärna framöver.

Vad behöver hända innan du kan delge oss vad som kommit fram av dina efterforskningar?
Citera
2021-09-08, 10:22
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
Vad behöver hända innan du kan delge oss vad som kommit fram av dina efterforskningar?

Det enda jag kan säga är att jag inte kan gå närmare in på det i det här forumet just nu.
Citera
2021-09-08, 10:37
Medlem
Bendis avatar
Citat:
Det enda jag kan säga är att jag inte kan gå närmare in på det i det här forumet just nu.

Eh…ok? Så du sitter på något som kan belägga att PL är inblandad, men kan inte uttala dig just nu..är du kalla fall?

Okej men dåså, har du någon prognos för när du kan berätta? Så vet man när det är värt att läsa fler spekulationer här när du sitter på sanningen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in