2021-09-07, 23:39
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Väntar fortfarande på att Arteta ska ta er tillbaka till toppen, så som du skrev förra säsongen.
Möjligt att jag var lite högt uppe efter att Arteta vann FA Cupen för oss.. fast jag har aldrig påstått att Arteta SKA ta Arsenal tillbaks till toppen, däremot så skrev jag då att jag trodde Arteta var mannen som mannen som skulle ta oss tillbaka där vi hör hemma.
Citera
2021-09-07, 23:49
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Senaste info vem som kan ta över Arteta

https://www.caughtoffside.com/2021/09/06/sam-allardyce-arsenal-mikel-arteta/

Heh, tillbaka till tiden med George Graham och hans defensiva fotboll. Fattas bara att någon åker dit för mutor
Citera
2021-09-07, 23:59
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Absolut inte. Säger bara att The Gunners kommer tillbaka snarare än senare, pga att det finns några enstaka användare här inne som hävdar motsatsen. När det gäller Conte/Arsenal, så behöver man inte att vara en raketforskare för att kunna fatta att Arteta’s jobb hänger i en tunn tråd.. och alla uppgifter tillsäger att Conte är styrelsens favorit till att ta över Arsenal om/när Arteta får kicken.

Dvs sant. Men vad ngn f.d. WHU spelare tycker o tänker, är egentligen helt ointressant.

Annars så står det många märkliga saker i den artikeln, får man ju tycka. Vi valde att köpa Ödegaard istället för Buendia, Oddonne sågs bara som ett alternativ om antingen Auba eller Laca lämnade.

Allt vad alla andra tycker och tänker är visst ointressant för dig, utan vad du tycker och tänker är det enda logiska. Därmed behövs det inget källa då enbart du har rätt, alla andra fel.

Lider du av?

Citat:
Narcissistisk personlighetsstörning, förkortat NPD, är en personlighetsstörning vars kännetecken är överdriven självhävdelse, bristande självkännedom, överdriven självkänsla, överskattad självbild, ett stort behov av att befinna sig i centrum, och brist på empati.

Denna patologiska narcissism skiljer sig från den naturliga narcissismen alla människor har; känslan av att vilja vara omtyckt.

En personlighetsstörning är varaktig och kan härledas till barndomen. Individer kan kortvarigt uppvisa symtom på samma störning, till exempel under ett pågående trauma eller på grund av en hjärnsjukdom, vilket då kallas personlighetsförändring.

Trauman du fick gå igenom, uppstod det då invincibles tvärt tog slut då din ärkesrival United tog slut på? Därvid du än idag pratar om?
Citera
2021-09-08, 06:17
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Heh, tillbaka till tiden med George Graham och hans defensiva fotboll. Fattas bara att någon åker dit för mutor
Att jämföra George Graham mot Big, fat Sam blir ungefär som att jämföra Svennis mot Jörgen Lennartsson.
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Allt vad alla andra tycker och tänker är visst ointressant för dig, utan vad du tycker och tänker är det enda logiska. Därmed behövs det inget källa då enbart du har rätt, alla andra fel.

Lider du av?

Trauman du fick gå igenom, uppstod det då invincibles tvärt tog slut då din ärkesrival United tog slut på? Därvid du än idag pratar om?
Lol. Nej, definitivt inte. Jag lyssnar alltid på vad allt o alla har att säga om div saker o ting, men kommer man med trams och/eller oseriösa inlägg så kan man ej heller förvänta att få seriösa svar tillbaka. Skillnaden på mig och många här inne, är att jag alltid har faktan på bordet innan jag ens väljer att öppna käften - eftersom att jag föredrar fakta framför rykten/egna teorier.

Förövrigt, så är Google ett bra ställe att söka/hitta fotbollsrelaterad fakta.
Senast redigerad av Generalandersson 2021-09-08 kl. 06:19.
Citera
2021-09-08, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Absolut inte. Säger bara att The Gunners kommer tillbaka snarare än senare, pga att det finns några enstaka användare här inne som hävdar motsatsen. När det gäller Conte/Arsenal, så behöver man inte att vara en raketforskare för att kunna fatta att Arteta’s jobb hänger i en tunn tråd.. och alla uppgifter tillsäger att Conte är styrelsens favorit till att ta över Arsenal om/när Arteta får kicken.

Dvs sant. Men vad ngn f.d. WHU spelare tycker o tänker, är egentligen helt ointressant.

Annars så står det många märkliga saker i den artikeln, får man ju tycka. Vi valde att köpa Ödegaard istället för Buendia, Oddonne sågs bara som ett alternativ om antingen Auba eller Laca lämnade.
Även om de e en West ham snubbe så sätter han verkligheten på spets,det är ju så läget ser ut.

Sen sanningen är väl mer ni valde ödeegard istället..buenda valde Aston villa före er,efter en av hans bästa vänner är er fd målvakt Martinez spelar i Aston villa ,samt de har samma agent..med andra ord Buenda nobba er..
Senast redigerad av drhasch81 2021-09-08 kl. 07:01.
Citera
2021-09-08, 07:46
Medlem
thebandit777s avatar
Mycket Arsenalsnack nu, vad hoppas vi Arsenalfans på i helgen?

Seger och islossning eller förlust igen och Arteta bye-bye?

Jag för min del hoppas att Norwich knäcker oss rejält så att Arteta får sparken all världen väg. Han har kass taktik, kass laguttagning och kass fingertoppskänsla. Han är way out of his league. FA-cupvinsten var baserat på Ljungbergs lagbygge/energi.

Arsenal - Norwich 0-2
Possession; 80-20
Skott: 3-9
Skott på mål: 0-4
Citera
2021-09-08, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Mycket Arsenalsnack nu, vad hoppas vi Arsenalfans på i helgen?

Seger och islossning eller förlust igen och Arteta bye-bye?

Jag för min del hoppas att Norwich knäcker oss rejält så att Arteta får sparken all världen väg. Han har kass taktik, kass laguttagning och kass fingertoppskänsla. Han är way out of his league. FA-cupvinsten var baserat på Ljungbergs lagbygge/energi.

Arsenal - Norwich 0-2
Possession; 80-20
Skott: 3-9
Skott på mål: 0-4
Det blev mycket svårare läge när Smith Rowe verkar borta/skadad ..
Men fan detta bör Arsenal klara ändo,spelarna måste ta sig i kragen nu,det är dags,visst det va kanske inte lättaste motstånd mot Chelsea och city,men de mentala va bortblåst,det måste tända till och tro på sig.
Känns ju det är nån mental spärr på spelarna,om det är Arteta som gör så det blir så får tiden utvisa,.
Jag tror Arsenal tar det 3-1.
Citera
2021-09-08, 08:07
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Det blev mycket svårare läge när Smith Rowe verkar borta/skadad ..
Men fan detta bör Arsenal klara ändo,spelarna måste ta sig i kragen nu,det är dags,visst det va kanske inte lättaste motstånd mot Chelsea och city,men de mentala va bortblåst,det måste tända till och tro på sig.
Känns ju det är nån mental spärr på spelarna,om det är Arteta som gör så det blir så får tiden utvisa,.
Jag tror Arsenal tar det 3-1.

Ja, absolut - Norwich är ju ett skitlag.

Problemet är att det försenar den förändring som behövs.
Citera
2021-09-08, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Ja, absolut - Norwich är ju ett skitlag.

Problemet är att det försenar den förändring som behövs.
Jadu,den förändring kommer förr eller senare,han får nog året ut,beroende om han vinner matcherna mot de man förväntas vinna mot,men aldrig han är tränare hela säsongen ut.
Citera
2021-09-08, 08:48
Medlem
Skall bli kul till helgen och se om Ronaldo kan bidra med lika mycket på planen som utanför den.

Cristiano Ronaldo broke Manchester United's daily shirt sale record in less than four hours after it was confirmed he would retain his iconic No 7 jersey.

it only took four hours to smash the record as the highest daily sale on a single sports merchandise site outside North America.
Citera
2021-09-08, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Skall bli kul till helgen och se om Ronaldo kan bidra med lika mycket på planen som utanför den.

Cristiano Ronaldo broke Manchester United's daily shirt sale record in less than four hours after it was confirmed he would retain his iconic No 7 jersey.

it only took four hours to smash the record as the highest daily sale on a single sports merchandise site outside North America.
Skulle han debutera i helgen eller satte karantän tiden käppar i hjulet?
Citera
2021-09-08, 09:42
Moderator
zanteras avatar
Angående att Arteta skulle hänga löst så tror jag det förstoras upp från fansens sida. Han överlevde trots allt förra säsongen och då hade ju Arsenal en period när de inte vann en match på 1 ½ månad eller något? Och låg väldigt nära nedflyttningsplatserna innan jul.

Hittills denna säsongen så tror jag egentligen bara det är Brentford matchen som Arsenal ser som ett misslyckande. Förlust mot CL-vinnande Chelsea är ingen katastrof på papper, slakten mot City kan de skylla bort på det röda kortet. De vann sin Carabao Cup match.

Om Arsenal förlorar eller kryssar mot Norwich i helgen och följer upp det med ett lika illa resultat mot Burnley nästa helg, då tror jag snacket kring Arteta trissas upp, men tror lika gärna Arsenal kan slå både Norwich och Burnley och då ger det en boost "nu är vi på gång" så seglar Arteta på det fram till jul.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in