Citat:
Ursprungligen postat av
FiF
Egna erfarenheter och hörsägen är inte bevis för något men jag känner i alla fall två stycken som har drabbats av stroke, nästan direkt efter andra dosen. När jag började undersöka om stroken kunde ha något med vaccinet att göra, fann jag uppgifter (på nätet) om att fler hade drabbats av stroke efter vaccination. Det märkliga i det hela är att det i de flesta fall verkar ha skett just efter andra dosen? Någon annan med likande erfarenheter?
Källa på att blodpropp skulle vara "ett vanligt fenomen" som orsakats av covid?
Jag har inget att säga om stroke som biverkning av vaccinet. Jag har inte hört något om det men jag lämnar det där.
Som du skriver är hörsägen inte är bevis för något vilket jag håller med om till 100%. Jag känner två personer kring 50-årsåldern som drabbats av stroke under pågående covid-infektion.
Båda överlevde. Den ena med måttliga skador, den andra med betydande skador tyvärr.
Jag vet inte om dessa två fall är ren slump eller om covid kan ha något med det att göra. Vad jag förstått är kan dock risken för stroke under en covid-infektion öka.
Så, om vi båda är rätt ute och både covid-19 och vaccinen kan ge ökad risk för stroke - vilket alternativ är bäst i just detta fallet.
Jag har inte läst på om detta utan det handlar om rena spekulationer från min sida iom att du skrev ett intressant inlägg.
Någon kanske är mer insatt och har mer info, data osv.
Må väl!