2021-09-07, 17:51
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Har aldrig hört att någon på Flashback blivit åtalad för att denne har namngivit och diskuterat en person här . Däremot har dessa trådar t.o.m. gjort att personer har blivit intressanta för polisen . Se bara på Madelene som hittades i ingjuten i ett cementblock , en skribent skrev … jobbar Jocke m Cement ? Och mördaren själv var väldigt aktiv i tråden och försvarade sig m näbbar och klor , pekade ut personer som hade mördat Madeleine osv och han var den som styrde och ledde tråden framåt !!!Tyvärr åkte han och hans sambo bara på griftes brottet .
Madeleine upplands Väsby mördaren Jocke hade alias playerboy . Intressant läsning hur en misstänkt sitter i sin egen skvallertråd så att säga och ska ” lösa mordet !!! Sjukt i min värld .Så vem vet vilka som sitter här nu och ska läxa upp andra och komma med ” nya teorier 🤔

Ja det är väl högst rimligt att anta att någon som är inblandad i HA's försvinnande skriver i tråden.

Det fetstilta: Syftar du på mig nu?
Citera
2021-09-07, 17:54
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ajnoshort
Jag har ett liv också. Och du vet väl inte något om vilka nik jag glömt lösenordet till...
Diskutera sakfrågan och lägg av med personangreppen.

Se ovan. Håll dig till sakfrågan.

Det fattar vem som helst att det här handlar om PL och inget annat. Du är usel på att ljuga och feg som inte vågar säga sanningen!
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-09-07 kl. 18:09.
Citera
2021-09-07, 18:03
Medlem
Citat:
Det finns en lång lista på namngivna personer som regelbundet läggs ut i tråden, varav bara en bråkdel har anhållits eller häktats.

Har du en referens på vilken sida eller inlägg det börjat pratas om att familjen Andersson var inblandad? Det har jag missat.

Det finns en lång lista på sidan 3369 inlägg 40427. Kolla den och glöm inte trycka ner "spoilern" för det finns hur mycket som helst... Kolla den
Citera
2021-09-07, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Det är helt fel. Det här handlar inte om att HA var utsedd på något sätt. Det här är med största sannolikhet ingen planerad våldtäkt, inget planerat mord, det var en kedja av händelser som ledde fram till en situation som spårade ur vilket ledde till Helena's död.
Tack. Det var exakt vad jag menade.
Citera
2021-09-07, 18:08
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bendi
Fan om man blev misstänkt för det! Nä, nu har det ändå spårat. Lämna brorsan utanför, om inte annat för att de påståenden som nu cirkulerar här ÄR förtal.

Byt tråd!
Citera
2021-09-07, 18:09
Medlem
Citat:
Jag är hans advokat. Nä, jag skojar. Jag har inte försvarat någon. Jag tycker det är att gå för långt att i romanform bygga upp ett case med en idag levande och namngiven person. Att man skrivit P*eter är väl inte att maska namnet? Skriv så om en annan person så ska jag opponera mig mot det då också.
Då får du opponera dig mot hela tråden ,jag känner många i tråden i det verkliga livet , som har blivit allvarligt misstänkta flera gånger om härinne , några har tom flyttat härifrån pga det . Reagera på allt el inget . Romanform ?? Bartenderns vittnesmål är fakta, Kalla falls spår är byggt på fakta ,anmälningar som flera kvinnor gjort den kvällen , Hannas vittnes mål osäkert , killarna i bilen säkert Däremellan finns det bara spekulationer tills något annat motbevisas , i alla flashbacktrådar går det till så här , och om du har nåt att motsäga dig detta , gå då till domstol och få det prövat.
Citera
2021-09-07, 18:09
Medlem
Citat:
Det finns en lång lista på namngivna personer som regelbundet läggs ut i tråden, varav bara en bråkdel har anhållits eller häktats.

Har du en referens på vilken sida eller inlägg det börjat pratas om att familjen Andersson var inblandad? Det har jag missat.

Vad som är rent juridiskt olagligt är lite knivig fråga ? På Facebook finns en sluten grupp som heter Busted , denna grupp namnger tjejer slem killar , våltäksmän och annat slödder med namn , adress , foton . Denna grupp har varit granskad utan och innan och den får vara kvar pga den är inte då olaglig så att säga . Män namnges och m bild även fast de inte är dömda för brottet men en person som någon / några anser att tjejer ska passa sig för . Är själv med i gruppen . Både sådana grupper , Flashback och även media kan man tycka skriver saker som är över gränsen men de finns och det skrivs . Det finns många misstänkta / åtalade som kan vara skyldiga som synden men ändå frikänns pga bristande bevis … tyvärr 😕 Frikänd då är man inte längre misstänkt och därmed en ” fri person , men deras liv är blött och nött och varenda sak runt dem är synade i minsta lilla söm . Vad är ok ? Min kompis 19 årige son blev knivhuggen till döds för flera år sedan på studenten . Han dog i ambulansen på väg till sjukhuset .. kniven tog direkt i hjärtat . Kompisen ringer mig hysteriskt efter rättegången då FUP är ute för allmänheten och alla obduktions bilder på ” Andreas finns för allmän beskådning. Uppskuren , hjärtat utplockat , bilder som visar allt .De finns fortfarande att se tyvärr i FUP som finns här på Flashback om detta mord . Hur påverkar det syskon och släkten att se sin son ligga ute på Flashback m länken ? Såklart förjävligt….
Men även i detta fall så är det inte olagligt men man kan tycka ör det ok ?
C bror nu då som de har pratats om ? Han vet vad han gjorde denna natt .. vill man ju tro i alla fall ! är han absolut inte inblandad i något så kommer han snart va glömd även här inne . Namn kommer droppas och diskuteras för Flashback är en snillen spekulerar tråd som är helt laglig att ventilera sina tankar i och blöta och nöta ” misstänkta , skumma människor
Citera
2021-09-07, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 300zip
Det finns en lång lista på sidan 3369 inlägg 40427. Kolla den och glöm inte trycka ner "spoilern" för det finns hur mycket som helst... Kolla den

CL finns med på listan
Citera
2021-09-07, 18:13
Medlem
Citat:

Du har alltså inte läst tråden ? Du är bara ett stort skämt, systrarna har varit under lupp många gånger m pojkvänner och fd pojkvänner , tycker du kan börja läsa 2007 och återkomma när du har nåt vettig att säga
Senast redigerad av Fighter83 2021-09-07 kl. 18:18.
Citera
2021-09-07, 18:14
Medlem
MissPeeRats avatar
Två killar som tänder till på en tjej. Hon är bara trevlig och ger dem vatten och plötsligt kan de inte hålla sig... Killar som övertolkar lite vänlighet och går igång på det har man ju varit med om...

Vet man om de skuggade henne ut från stan?
Citera
2021-09-07, 18:31
Medlem
Envar har rätt till åsiktsfrihet och yttrandefrihet. Denna rätt innefattar frihet för envar att utan ingripanden hysa åsikter och frihet att söka, mottaga och sprida upplysningar och tankar genom varje slags uttrycksmedel och utan hänsyn till gränser.

Detta ämne i detta forum är just till för tankar och spekulationer om vad som hände Helena Andersson 14juni 1992. Kalla Fall har en misstänkt som åklagare försökt få häktat Clae*s Vedi*n på sannolika skäl. Vore konstigt om det inte spekulerades om denne då i denna tråd? Hanna vittnet hörde flera män, bartendern såg två okända män söka kontakt med Helena precis innan stängning. Att Då inte misstänka broderns eventuella inblandning vore nästan konstigt om man ska försöka få ihop ett scenario med asociala enstöringen CL. Det tror jag de flesta kan hålla med om?
Citera
2021-09-07, 18:37
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Jag står för allt jag skriver. Men informationen om P*eter har INTE jag skrivit det är från en artikel i vänsterblaskan Tidningen Ångermanland, det är helt offentlig och ligger uppe på nätet, bara att googla hans namn så kommer just den artikeln upp! Den handlar om när han bytte toppjobb, då fläkte TÅ ut hela hans meritlista till allmän beskådan. Varken mitt fel eller mitt problem med andra ord!

Precis och varför jag misstänker det behöver en sån som du inte veta!
Så du ser verkligen inte skillnaden på att tidningen TÅ skriver en artikel och ”fläker ut” PLs meritlista när han får en ny tjänst inom kommunen och att du berättar var PL gått i skola och var han arbetar i samband med att du föreslår att han är inblandad i ett mord? Ledtråd: sista ordet i förra meningen.

Om du bortser från ”sådana som jag” så kanske du kan berätta varför du är så säker på att CL och framförallt PL är inblandade?
Senast redigerad av farbror_barbro 2021-09-07 kl. 18:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in