2021-09-07, 16:55
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ajnoshort
Att inte bli igenkänd av en okänd bartender. Att dricka vatten. Det är inget som "stämmer" för att påstå att två bröder planerar en gruppvåldtäkt. Ren fantasi.

Jag ifrågasätter att någon sprider fantasifulla påståenden utan att ha minsta belägg för dem. Att de skulle ragga upp en lagom full kvinna, att de tafsade på henne, osv. Det är inte juste mot namngivna personer. Jag har följt tråden från början.

Varför är det så viktigt för just dig att sätta fokus på de här personerna och hävda att det är något annat än spekulation och fantasi? Du verkar ta det personligt när man inte håller med om dina påståenden, som ju ofta uttrycks som fakta och inte som spekulation. "Jag tror" är bra att klämma in här och var.

Du vet väl inte vad jag har för belägg?
Du får väl kalla det för fantasifulla påståenden om du vill, tror dock inte att Helena skulle göra detsamma.

Det är klart att det är viktigt att sätta fokus på just dom här personerna. Varför anser du att det är helt oviktigt?

Du vet ingenting om det här - det är fullständigt uppenbart.
Citera
2021-09-07, 17:03
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppisen
Hela tråden utgår ifrån att HA skulle ha varit utsedd och targeted från första början. Ett annat scenario är ju att de som var ansvariga för hennes död dök upp helt random på hennes väg hem och kände igen henne från krogen, De kan ha snackat lite, velat att hon skulle åka med dem. Eftersom hon kände dem kan hon ha åkt med dem och det hela ballade ur och slutade med en skallskada som ledde till hennes död. Behöver inte ha varit något dramatiskt. Om hon opererats som barn för hjärntumör kan hennes skalle varit skör på vissa ställen..

Det är helt fel. Det här handlar inte om att HA var utsedd på något sätt. Det här är med största sannolikhet ingen planerad våldtäkt, inget planerat mord, det var en kedja av händelser som ledde fram till en situation som spårade ur vilket ledde till Helena's död.
Citera
2021-09-07, 17:16
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ja och jag tycker att det fult att utan belägg misstänkliggöra någon. Jag hoppas att falskvittnet mot dansken fick ett straff!

Ok men varför dyker du upp i tråden just nu, kan du förklara det för mig med tanke på att säkert 100 namn har droppats här tidigare?
Men då brydde du dig inte ett skvatt trots att du påstår att du följt tråden i åratal?
Vad är det med just P*eter L*evin som gör att du måste regga ett nick och gå fullständigt bananas? Har det med Expo att göra? har det med hans vänsterextremistiska kopplingar att göra? Är det därför ni försvarar honom? Eller känner du P*eter personligen?

Citat:
Jag frågade om du hade något belägg för att du tror att kroppen kommer att hittas snart. Det svarade du inte på. Förutsättningarna just nu verkar inte vara bättre än någon annan gång sedan 1992, som jag ser det, utan andra belägg för annat.

Förutsättningarna är mycket bra.
Du får se det hur du vill 👍🏻
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-09-07 kl. 17:19.
Citera
2021-09-07, 17:18
Medlem
Bendis avatar
Citat:
Vad som stämmer är vad vi vet säkert. Senaste trovärdiga observationen av Helena tycks vara på torget.
Vem är bartendern. Sa han något om hur många andra som fanns i "bakgrunden"?
Två ungdomar, sannolikt cirka 20 år, sitter i en bil på Hällristningsvägen med uppsikt mot vändplatsen och cykelvägen. Exakt var de har sin bil är inte klart, men inte långt ifrån lekplatsen. De ser en bil 20.30 och sedan kommer den tillbaka 5-15 minuter senare. Borde de inte rapportera illvrål och skrik, samt bråk också? Det som Hanna efter några förhör säger sig ha hört?

Att inte bli igenkänd av en okänd bartender. Att dricka vatten. Det är inget som "stämmer" för att påstå att två bröder planerar en gruppvåldtäkt. Ren fantasi.

Fan om man blev misstänkt för det! Nä, nu har det ändå spårat. Lämna brorsan utanför, om inte annat för att de påståenden som nu cirkulerar här ÄR förtal.
Citera
2021-09-07, 17:30
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Så Aftonbladet skulle vara säkrare källa menar du? Tillåt mig småle. 😉

😂😂😂
Citera
2021-09-07, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fighter83
Börjar undra varför du försvarar PL med näbbar o klor ?

Jag är hans advokat. Nä, jag skojar. Jag har inte försvarat någon. Jag tycker det är att gå för långt att i romanform bygga upp ett case med en idag levande och namngiven person. Att man skrivit P*eter är väl inte att maska namnet? Skriv så om en annan person så ska jag opponera mig mot det då också.
Citera
2021-09-07, 17:40
Medlem
Citat:
Så Aftonbladet skulle vara säkrare källa menar du? Tillåt mig småle. 😉
De har inte namngivit.
Sen håller jag med om att svenska kvällstidningar inte är något vidare bra på pressetik generellt.
Citera
2021-09-07, 17:41
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Jag tycker du skall stå för det du skriver. I det här fallet skrev du ett inlägg tidigare idag där du redogjorde för PLs hela yrkesliv, utbildning, nuvarande arbetsplats och tjänst. Det är bra mycket mer än ett maskat namn; eller hur? Och mycket onödigt.

Jag står för allt jag skriver. Men informationen om P*eter har INTE jag skrivit det är från en artikel i vänsterblaskan Tidningen Ångermanland, det är helt offentlig och ligger uppe på nätet, bara att googla hans namn så kommer just den artikeln upp! Den handlar om när han bytte toppjobb, då fläkte TÅ ut hela hans meritlista till allmän beskådan. Varken mitt fel eller mitt problem med andra ord!

Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Du gör gällande att du sitter på kunskap som övriga i tråden inte har. Det är möjligt. Det är också möjligt att CL visar sig vara skyldig och att det finns medhjälpare. Men varför det får dig att idag påstå att PL befann sig på Stadt i Mariestad i samspråk med HA natten till 14/6 1992, det vet bara du.

Precis och varför jag misstänker det behöver en sån som du inte veta!
Citera
2021-09-07, 17:42
Medlem
Citat:
Är inte bara de som anhållits och häktats som namngivits i tråden.

... om att familjen Andersson var inblandade i försvinnandet?

Det finns en lång lista på namngivna personer som regelbundet läggs ut i tråden, varav bara en bråkdel har anhållits eller häktats.

Har du en referens på vilken sida eller inlägg det börjat pratas om att familjen Andersson var inblandad? Det har jag missat.
Citera
2021-09-07, 17:43
Medlem
Citat:
Japp, han blev straffad för mened.

Jo fast skillnaden är inte jämförelsebara när någon ringer in till polisen och pekar ut en person , personen blir anhållen ..
Har aldrig hört att någon på Flashback blivit åtalad för att denne har namngivit och diskuterat en person här . Däremot har dessa trådar t.o.m. gjort att personer har blivit intressanta för polisen . Se bara på Madelene som hittades i ingjuten i ett cementblock , en skribent skrev … jobbar Jocke m Cement ? Och mördaren själv var väldigt aktiv i tråden och försvarade sig m näbbar och klor , pekade ut personer som hade mördat Madeleine osv och han var den som styrde och ledde tråden framåt !!!Tyvärr åkte han och hans sambo bara på griftes brottet .
Madeleine upplands Väsby mördaren Jocke hade alias playerboy . Intressant läsning hur en misstänkt sitter i sin egen skvallertråd så att säga och ska ” lösa mordet !!! Sjukt i min värld .Så vem vet vilka som sitter här nu och ska läxa upp andra och komma med ” nya teorier 🤔
Citera
2021-09-07, 17:46
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Jag är hans advokat. Nä, jag skojar. Jag har inte försvarat någon. Jag tycker det är att gå för långt att i romanform bygga upp ett case med en idag levande och namngiven person. Att man skrivit P*eter är väl inte att maska namnet? Skriv så om en annan person så ska jag opponera mig mot det då också.

Vet du hur många namn som har varit med i den här typen av alternativa scenarier?
Så återigen, varför går du bananas just nu när det är P*eter som ingår i scenariot?

Fattar du inte att ditt resonemang inte håller. Hade du ett sånt patos hade du ju fått hänga här hela tiden och gnälla. Så vad är det nu med P*eter? Låt höra..

Du inser möjligen inte själv att det dessutom blir ännu mer suspekt att du och farbrorbarbro dyker upp just idag? Er medverkan i tråden blir ju som att hälla bensin på en brasa, bara ännu värre för PL med andra ord.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-09-07 kl. 18:12.
Citera
2021-09-07, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ok men varför dyker du upp i tråden just nu, kan du förklara det för mig med tanke på att säkert 100 namn har droppats här tidigare?
Men då brydde du dig inte ett skvatt trots att du påstår att du följt tråden i åratal?

Jag har ett liv också. Och du vet väl inte något om vilka nik jag glömt lösenordet till...
Diskutera sakfrågan och lägg av med personangreppen.

Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Vad är det med just P*eter L*evin som gör att du måste regga ett nick och gå fullständigt bananas? Har det med Expo att göra? har det med hans vänsterextremistiska kopplingar att göra? Är det därför ni försvarar honom? Eller känner du P*eter personligen?

Se ovan. Håll dig till sakfrågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in