2021-09-07, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Är det senaste rönen att vaccinerade dör om 1 år? Trodde det var 3 månader som gällde

Vet ej, men tiden får utvisa hur ofarligt eller farligt vaccinet är.
Citera
2021-09-07, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Vaccinet fungera bra men är som alla andra vaccin inte ett 100% skydd.

Men detta har vi dragit så jäkla många gånger här så du måste vara helt blind ett annat fel på dig om du inte fattat det.

Dessutom har vi en hel del ovaccinerade stackare som kommer bli sjuka. En del kommer få prova på den sköna sängarna på IVA.

Hade du någon som du bryr dig om eller är du helt ensam?

Inte 100% skydd, nej. Men tillräckligt många vaccinerade finns nu för att det scenario som du målade upp, med kommande jättehög smittspridning, inte kan stämma överens med era egna föreställningar om vaccinets skyddande effekt.

Fler kommer att bli sjuka av covid, ja. Både vaccinerade och ovaccinerade. Men som vanligt så är det gamla och sjuka som kommer att drabbas hårdast om de smittas av viruset. Jag tror personligen att många gamla och sjuka har valt att ta vaccinet. Bland de ovaccinerade återstår alltså framför allt unga friska personer som inte kommer att drabbas hårdare än de vaccinerade, om de smittas. De flesta blir ju faktiskt inte allvarligt sjuka av covid och dör inte heller.
Citera
2021-09-07, 18:08
Medlem
Citat:
Visst kollas covidpass fortfarande. Jag har varit i både Danmark och Polen och i bägge länderna fick jag visa upp passet ett flertal gånger per dag.

Haha! Det har även jag. Plus Tyskland och "neråt" Europa. Ingen frågade mig om något vaccinpass.
Citera
2021-09-07, 18:12
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Känner också en del i branschen och instämmer. Det är inget som hindrar att privata aktörer inför krav på covidpass. Det finns redan nu en mindre festival i Sverige som använt sig av det.

Känner en snubbe som har tre större klubbar i Malmö som kommer införa vaccinpass för inträde. Inte för att han måste men för att många har bett om det och han känner att det är ändå mest ungdomar och idioter som inte vaccinerar sig.

Han kommer även biffa upp med väktare från ”orten” för han räknar med att det kommer bli kalabalik när folk blir nekade inträde.

Men även han är en ”känd” snubbe så tror inget händer honom
Citera
2021-09-07, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Vet ej, men tiden får utvisa hur ofarligt eller farligt vaccinet är.

Ja tiden får utvisa det men det troligaste är att inget speciellt kommer inträffa.
Citera
2021-09-07, 18:14
Medlem
AnnaDeas avatar
Jag väntar på hur man ska sköta folket som måste ta en tredje spruta snart.

Sverige har ju köpt in 40 miljoner doser så man är ju väl förberedd med att fylla på för befolkningen. Dock kan man fråga sig hur stor del av Sveriges befolkning som kommer vara sugna på att ta sprutan 1-3 doser per år. Kommer vaccinpass så ser jag redan framför mig kaoset i detta land. Svensken tror fortfarande att det var bara 2 sprutor så var man immun för livet. Vilket är tackvare MSM och regeringen/FHMs långa propaganda.

Även om jag är glad att restriktionerna tas bort så ser jag framför mig att det blir extrem smittspridning igen med tanke på att vaccinet för det mesta skyddar mot allvarlig sjukdom och död, men smittspridningen går inte att stoppa.

Vad man försöker göra nu är att vaccinera hela befolkningen och låta dem ta flera sprutor per år för ett virus som är totalt obefintlig för majoriteten under 60 år och riskgrupper.

Ja regeringen, glöm inte att det är val om precis ett år
Citera
2021-09-07, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Haha! Det har även jag. Plus Tyskland och "neråt" Europa. Ingen frågade mig om något vaccinpass.

Good for you
Citera
2021-09-07, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Känner en snubbe som har tre större klubbar i Malmö som kommer införa vaccinpass för inträde. Inte för att han måste men för att många har bett om det och han känner att det är ändå mest ungdomar och idioter som inte vaccinerar sig.

Han kommer även biffa upp med väktare från ”orten” för han räknar med att det kommer bli kalabalik när folk blir nekade inträde.

Men även han är en ”känd” snubbe så tror inget händer honom

Ja, finns en del liknande aktörer här i Stockholm med. Framför allt tror jag det kommer införas av arrangörer i samband med stora tillställningar t.ex. arenakonserter. Ibland sker det tydligen t o m på önskemål från artisten själv. Dock inte Eric Clapton
Citera
2021-09-07, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Ja, alltså jag känner folk som vaccinerat sig bara för att kunna resa! En axelryckning liksom. Äh fan, jag vill hinka bira i Grekland 🙄 Ok, är det samma personlighetstyp som knullar utan kondom också eftersom man verkar skita i vad det är man får i sig.

Hög igenkänning. Det här med resor, verkar vara den främsta anledningen även i min bekantskapskrets till att de vaccinerat sig.
Citera
2021-09-07, 18:17
Medlem
Citat:
Är det senaste rönen att vaccinerade dör om 1 år? Trodde det var 3 månader som gällde
3 år har jag sett någonstans, annars gäller 2-veckors regeln, om två veckor brakar det loss, iaf två veckor efter den 29/9.
Citera
2021-09-07, 18:18
Medlem
Bostonroses avatar
Citat:
Visst kollas covidpass fortfarande. Jag har varit i både Danmark och Polen och i bägge länderna fick jag visa upp passet ett flertal gånger per dag.

Vaccinpass behövs ju inte ens i polen vad jag vet? Iaf inte för att resa dit.
Citera
2021-09-07, 18:18
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Det var på tiden att det öppnas upp lite mer.

Men regeringen verkar helt strunta i att vaccinens verkningseffekter störtdyker efter 6 månader.

Låter som man har gett upp med att stoppa smittan och det får gå som det går, men lite hot om vaccinpass

Många gamla och särskilt sköra fick sista sprutan för mer än 6 månader sedan. Har det märkts??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in