2021-09-07, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Nej då, FarbrorBarbro får väl skriva på bäst hen vill. Tycker bara att det är löjligt att ens ta upp det hen gör. Namnen är maskade på Flashback och PL kommer inte upp vid en sökning. Här ska vad och vem som helst kunna diskuteras, även mordfall och misstänkta mördare. Hur många "namngivna" personer tror du att det finns sammanlagt i samtliga Flashback trådar? P*eter L*evin är inte ensam.

Ja och jag tycker att det fult att utan belägg misstänkliggöra någon. Jag hoppas att falskvittnet mot dansken fick ett straff!

Citat:
Så här goda har förutsättningarna aldrig varit tidigare om jag säger så.
Jag frågade om du hade något belägg för att du tror att kroppen kommer att hittas snart. Det svarade du inte på. Förutsättningarna just nu verkar inte vara bättre än någon annan gång sedan 1992, som jag ser det, utan andra belägg för annat.
Citera
2021-09-07, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ajnoshort
Det är inte en traditionell media och de följer inte de etiska reglerna som vanlig media följer. Istället är det en kanal likvärdig med Flashback, där ju det mesta behöver tas med en stor nypa salt. (FB) Vilka ligger bakom "Nya Riks"?
Ja men det är ändå info som finns ute nu , inte mitt fel iaf . Och som du håller på här inne så kommer snart dom flesta ta dig med en stor nypa salt med. Börjar undra varför du försvarar PL med näbbar o klor ? Känner du honom ? Är ni i samma ålder 62 ?
Citera
2021-09-07, 16:27
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ja och jag tycker att det fult att utan belägg misstänkliggöra någon. Jag hoppas att falskvittnet mot dansken fick ett straff!

Jag frågade om du hade något belägg för att du tror att kroppen kommer att hittas snart. Det svarade du inte på. Förutsättningarna just nu verkar inte vara bättre än någon annan gång sedan 1992, som jag ser det, utan andra belägg för annat.
Japp, han blev straffad för mened.
Citera
2021-09-07, 16:27
Medlem
Hela tråden utgår ifrån att HA skulle ha varit utsedd och targeted från första början. Ett annat scenario är ju att de som var ansvariga för hennes död dök upp helt random på hennes väg hem och kände igen henne från krogen, De kan ha snackat lite, velat att hon skulle åka med dem. Eftersom hon kände dem kan hon ha åkt med dem och det hela ballade ur och slutade med en skallskada som ledde till hennes död. Behöver inte ha varit något dramatiskt. Om hon opererats som barn för hjärntumör kan hennes skalle varit skör på vissa ställen..
Citera
2021-09-07, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Jag kommer aldrig nöja mig med "polisiärt uppklarat", och jag tror inte jag är ensam.
Jag är nöjd först när Helena är "hemma" igen, inte en sekund tidigare!

Polisen kommer nog aldrig, så länge CL lever, offentligt påstå att det är polisiärt uppklarat.

Men blir ändå nyfiken om dom kan/kommer kunna göra det?
Eller har det hänt i andra fall? Att polis pekar mot en misstänkt och sen i nästa stund sagt att det är polisiärt uppklarat, när MGM fortfarande är i livet?
Citera
2021-09-07, 16:32
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Bekant? Jag har skrivit här i mer än 15 år och aldrig debatterat med dig vad jag vet.

Ok, bra så.

Citat:

Vad jag är angelägen om är att du och andra inte skall hänga ut oskyldiga på internet. Det finns redan minst (!) 3 oskyldiga personer som misstänkligjorts av polisen och sedan hängts ut i denna tråd. Om CL är skyldig så följer nämligen att de tidigare MGM helt oskyldiga. Det kan räcka, tycker inte du det?

Du är angelägen om ditt och jag är angelägen om mitt.

Citat:

Jag är också förbryllad att du vill plocka in Hannas vittnesmål om två män i din nya hypotes. För ett par dagar sedan menade du att en ”gruva salt” var att rekommendera vad gäller Hanna?

Ja ibland går det fort i svängarna.
Citera
2021-09-07, 16:34
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Det är riktigt, det är ingen skillnad…

Men det är skillnad på att diskutera namn på personer som de facto anhållits eller häktsts som misstänkta och en person som flyttade från staden flera år före mordet.
Är inte bara de som anhållits och häktats som namngivits i tråden.

Sen var, var du när massa skit om att familjen Andersson var inblandade i försvinnandet?
Det om något är väl riktigt vidrigt gjort att ge sig på brottsoffren?
Detta är flashback forum, ingen som tvingas att sitta här och läsa.
Citera
2021-09-07, 16:37
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Det är inte en traditionell media och de följer inte de etiska reglerna som vanlig media följer. Istället är det en kanal likvärdig med Flashback, där ju det mesta behöver tas med en stor nypa salt. (FB) Vilka ligger bakom "Nya Riks"?
Så Aftonbladet skulle vara säkrare källa menar du? Tillåt mig småle. 😉
Citera
2021-09-07, 16:39
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Nej då, FarbrorBarbro får väl skriva på bäst hen vill. Tycker bara att det är löjligt att ens ta upp det hen gör. Namnen är maskade på Flashback och PL kommer inte upp vid en sökning. Här ska vad och vem som helst kunna diskuteras, även mordfall och misstänkta mördare. Hur många "namngivna" personer tror du att det finns sammanlagt i samtliga Flashback trådar? P*eter L*evin är inte ensam.

Så här goda har förutsättningarna aldrig varit tidigare om jag säger så.
Jag tycker du skall stå för det du skriver. I det här fallet skrev du ett inlägg tidigare idag där du redogjorde för PLs hela yrkesliv, utbildning, nuvarande arbetsplats och tjänst. Det är bra mycket mer än ett maskat namn; eller hur? Och mycket onödigt.

Du gör gällande att du sitter på kunskap som övriga i tråden inte har. Det är möjligt. Det är också möjligt att CL visar sig vara skyldig och att det finns medhjälpare. Men varför det får dig att idag påstå att PL befann sig på Stadt i Mariestad i samspråk med HA natten till 14/6 1992, det vet bara du.
Senast redigerad av farbror_barbro 2021-09-07 kl. 16:47.
Citera
2021-09-07, 16:45
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Är inte bara de som anhållits och häktats som namngivits i tråden.

Sen var, var du när massa skit om att familjen Andersson var inblandade i försvinnandet?
Det om något är väl riktigt vidrigt gjort att ge sig på brottsoffren?
Detta är flashback forum, ingen som tvingas att sitta här och läsa.
Jag föreslår att du tar ansvar för det du skriver, och inte det som andra skrivit. Att tidigare misstänkta hängts ut, trots att de enligt dig och Pudel rimligen skall betraktas som helt oskyldiga, det borde väl snarast peka på att vi skall vara försiktiga i överkant så här 29 år efter HAs försvinnande?

Du bör betänka att vi med största sannolikhet aldrig får en fällande dom för mordet (?) på HA. Förmodligen inte ens ett åtal. Däremot har vi redan 3-4 som oskyldigt misstänkts och hängts ut, och kanske snart 2 till.
Citera
2021-09-07, 16:46
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Intressant kommentar i länken!
"Båda bröderna Claes och Peter har mentala problem som visar sig på väldigt olika sätt !"

Så är det
Citera
2021-09-07, 16:48
Medlem
Alla är oskyldiga tills motsatsen bevisats vs ingen rök utan eld🤔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in