2021-09-07, 16:09
Medlem
Då hoppas jag vi slipper höra "- vi såg det inte komma".
Citera
2021-09-07, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Men nu diskuterade vi sjukhusvård och då är det som jag säger. Mer än hälften är under 60 år och ovaccinerade.

Risken för att dö av covid är minimal om du är hyfsat ung och frisk. 90% av de som har dött med covid är över 85 år och/eller har haft underliggande sjukdom. Det är fakta. Så nu kan du som har vaccinerat dig med det nödgodkända vaccinet, fundera över varför du gjorde det. Om du inte är gammal och sjuk, vill säga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Men nu diskuterade vi sjukhusvård och då är det som jag säger. Mer än hälften är under 60 år och ovaccinerade.

Ca. 150 ovaccinerade personer under 60 år av typ 3 miljoner eller något.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Det kommer bli fler dödsfall ifall restriktionerna slopas.

Vi måste upp i 90%.
Struntprat vi måste ingenting. Pabdemin är över sedan öänge, dags att öppna upp helt! Dödsfall får vi leva med precis som vi alltid har gjort när fokk dör i respiratoriska och koagulativa etc. sjukdomar
Citera
2021-09-07, 16:11
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Ja eller så får alla icke vaccinerade starta egna bolag och göra precis som de vill.

Mitt bolag mina regler, ditt bolag dina regler.

Större bolag, inget vaccin du är inte välkommen

Mindre bolag som jobbar hemma: Du är välkommen att träffa mig online
Det är fortfarande inte de ovaccinerade som är farligt att träffa, det är de vaccinerade!
De ovaccinerade ligger hemma i sängen om de är smittade, de vaccinerade springer runt som superspridare.
Citera
2021-09-07, 16:11
Medlem
Scott Danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guti
Jag känner sådär för att det ska vara fulla kontor runt om i landet. Man kunde kanske ha lite is i magen för se hur hösten ter sig utifrån ett smittspridningssyfte och kanske haft januari 2022 som mål.

Det kanske bara är jag som trivs att jobba hemifrån 😎
Kan bara hålla med. Är inte sugen att åka tillbaka till ett fullsatt kontor i innerstaden och trängas på fullsatta tunnelbanan två gånger per dag. Jag kan bara föreställa mig SL-trafiken en måndag morgon.
Citera
2021-09-07, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Det är fortfarande inte de ovaccinerade som är farligt att träffa, det är de vaccinerade!
De ovaccinerade ligger hemma i sängen om de är smittade, de vaccinerade springer runt som superspridare.
Du menar att du tror att de som valt att vägra vaccinet är de som är ansvarsfulla och följer övriga restriktioner gällande avstånd, jobba hemma, tvätta händerna med mera?
Citera
2021-09-07, 16:16
Medlem
negrofobens avatar
Även om Sverige släpper alla restriktioner för alla oavsett vaccinering eller ej så kommer ju antivaxxarna att få hålla sig Sverige för att slippa vaccinera sig.

Många länder kommer ju att kräva vaccinbevisen för inresa, gå på restaurang och affärer mm.
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Risken för att dö av covid är minimal om du är hyfsat ung och frisk. 90% av de som har dött med covid är över 85 år och/eller har haft underliggande sjukdom. Det är fakta. Så nu kan du som har vaccinerat dig med det nödgodkända vaccinet, fundera över varför du gjorde det. Om du inte är gammal och sjuk, vill säga.

Över 70 tusen har vårdats på sjukhus för covid19. Det har skapat en enorm press på vården.
Citera
Medlem
Futuretraders avatar
var kan man skaffa ivermectin för människor?

är ivermectin för hästar eller finns det också för människor?

är ivermectin lagligt i sverige? vart skaffar jag det.
Citera
2021-09-07, 16:18
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Struntprat vi måste ingenting. Pabdemin är över sedan öänge, dags att öppna upp helt! Dödsfall får vi leva med precis som vi alltid har gjort när fokk dör i respiratoriska och koagulativa etc. sjukdomar

Kommer bli som i Lousiana. Tycker myndigheterna borde lämna besked om vilka sjukvården ska prioritera bort. Ska det bli som vid första vågen, dvs de äldre. Eller ska man välja bort ovaccinerade denna gång? Nog bra om sjukvården får lite etiska riktlinjer att förhålla sig till innan skiten brakar loss.
Citera
2021-09-07, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Ja och du har ingen statistik på hur många av de som blivit allvarligt sjuka hemma!

Har flera bekanta som låg utslagna i veckor hemma.

Du är en riktig pro-vazzer.

Allt vrids till din fördel.
Utslagna i veckor? Det låter allvarligt, varför åkte de inte till sjukhus?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in