2021-09-07, 15:25
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Regeringe vill ju öppna upp ordentligt. Nu kommer hösten och snoriga människor. Det här kommer bli kul.
Ja även om covid inte sprids så blir det en jäkla massa VAB och frånvaro då vi fortfarande kör med att alla ska testas vid förkylningssymptom.
Citera
2021-09-07, 15:25
Medlem
Hrass avatar
Mycket bra och inte en dag för tidigt. Man kan inte fortsätta älta om en endemisk förkylning.

Dags att ta bort PCR-tramsandet också så vi slipper bortfall på jobben pga milt snorande näsor.
Citera
2021-09-07, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Regeringen abdikerar:

Nu frågor. Ekot ställer en fråga om smittspridningen verkligen är på rätt nivåer för att börja lätta upp?

– Vi måste lära oss leva med att sjukdomen finns. Men genom att försöka få fler att vaccinera sig tror vi att det här kommer att hanteras, det måste hanteras, säger Johan Carlson.

Det blir inget vaccinpass heller.
Jo da , vaccinpassen smygs in i Sverige, det sovande folket fattar inte bara,läs detta och begrunda över varför det behövs en begränsning via vaccinpass ,när denna bergränsning har funkat utan!

Amanda Lind säger att regeringen har tagit fram förslag på vaccinbevis för att de ska kunna användas under en övergångsperiod.

– Det skulle kunna finnas behov av vissa begränsningar för de största evenemangen, säger hon.
Citera
2021-09-07, 15:26
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Det var tanken. Men nu slipper alla ovaxade hetsjakten när man släpper på restriktionerna.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/lista-sa-ska-sverige-oppnas-upp-i-fem-steg

Vilken hetsjakt då? Om skiten brakar lös förstår du väl vilka som kommer få skulden
Citera
2021-09-07, 15:27
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Ja en ordentlig smittspridning är att vänta. Antar att restriktionerna är tillbaka i November-December igen.

Yup. Räknar kallt med hemmajobb ett bra tag till.

Nice!
Citera
2021-09-07, 15:29
Medlem
negerapans avatar
Fasen vad skönt det ska bli att slippa alla restriktioner.
Räddharar kan fortsätta gömma sig hemma medan vi andra börjar leva som vanligt igen.
Citera
2021-09-07, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hras
Mycket bra och inte en dag för tidigt. Man kan inte fortsätta älta om en endemisk förkylning.

Dags att ta bort PCR-tramsandet också så vi slipper bortfall på jobben pga milt snorande näsor.

Är du sjuk ska du inte jobba
Citera
2021-09-07, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Vilken hetsjakt då? Om skiten brakar lös förstår du väl vilka som kommer få skulden

De öppnar upp helt och lägger allt ansvar på ovaccinerade.
Citera
2021-09-07, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cancerogen
Yup. Räknar kallt med hemmajobb ett bra tag till.

Nice!

Ska bli spännande och se när vaccinen börjar avta vad som händer.

Jag misstänker dock att det ska myyyycket till för att dom ska dra tillbaka detta
Citera
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av overthehead
Jo da , vaccinpassen smygs in i Sverige, det sovande folket fattar inte bara,läs detta och begrunda över varför det behövs en begränsning via vaccinpass ,när denna bergränsning har funkat utan!

Amanda Lind säger att regeringen har tagit fram förslag på vaccinbevis för att de ska kunna användas under en övergångsperiod.

– Det skulle kunna finnas behov av vissa begränsningar för de största evenemangen, säger hon.

Det sovande folket? Det är ju alla antivaxxare som tvingar fram det.
Jag umgås normalt sett inte med er MENA och svagbegåvade ändå, men ett vaccinpass kommer ju bli en garant för att jag slipper er helt..

Jag har inga problem med att visa upp ett bevis på att jag inte är spruträdd. Problemet blir ju för Er som inte KAN visa upp det
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunessensommar
Det blir till att vinterbona bunkern, IMBILDEN.

Jag har redan dragit igång pumparna och provantierat.
Citera
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Jag tror inte folk fattar vilka krafter de väcker till liv när de skyller problemet på att "vaccinerade och ovaccinerade umgås".

Inte nog med att de ovaccinerade får skulden för pandemin och restriktionerna. Nu ska man skylla vaccinresistens på de ovaccinerade också.

Typ som att äta antibiotika till frukost, och skylla antibiotikaresistens på alla normala människor som utsätter en för bakterier.

Vaccinresistens är en konsekvens av att man vaccinerar för många med samma vaccin. Inget annat.

När man tar en penicillin-kur så är det viktigt att ta hela kuren, och inte avbryta i förväg. Man vill kväsa alla bakterier, och inte ge en fördel till dom mest resistenta.

Bör det inte vara samma sak med virus, men på populationsnivå istället för individ-nivå? När man har inlett vaccinering, så vill man så fort som möjligt på ner reproduktionstalet under 1 för att kväsa smittspridningen, innan det hinner uppstå resistenta varianter.

Med nuvarande vacciner så är det redan för sent. När delta-varianten anlände från Indien, så blev det inte längre möjligt att uppnå flock-immunitet. Men ifall dom nya varianterna hade stängts ute från Europa, så borde förutsättningarna ha varit bättre att kväsa smittspridningen?

Det verkar vara en utbredd uppfattning i vissa kretsar att det är vaccinerna som har skapat dom nya varianterna. Men vaccineringen hade knappt börjat i Brasilien, Sydafrika och Indien när dom nya varianterna uppstod där. Ifall jag minns rätt, så hade vaccinet enbart använts i forskningssyfte i dessa länder när dom nya varianterna uppstod. Det talar inte för att vaccinresistensen skulle vara ett resultat av att för många människor vaccineras med samma vaccin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in