2021-08-29, 01:00
Medlem
MGM H*go har tidigare haft med sig en kniv till skolan och blivit tillrättavisad av en lärare på skolan för detta, dock inte den nu knivhuggna läraren.
Detta skedde förra läsåret.
Citera
2021-08-29, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Men se där, ytterligare ett skolexempel på Sverige tolkning av "barnets bästa"...

Undra om åklagare och fritidspolitikerna i den tingsrätten har läst LUL:

23 § Den som inte har fyllt arton år får anhållas eller häktas endast om det finns synnerliga skäl. Lag (2021:287).

Detta är inte ett synnerligt skäl. Hur fanken skall en 15åring försvåra en utredning och undanröja bevisning som redan är insamlad?

Sedan är restriktionerna som rätten beslutar om INTE förenligt med devisen om "barnets bästa". Det oavsett vad pojken har gjort.
Skaffa sig en berömd advokat tex om han eller hon har pengar för att få reda på vad som skall göras för att förmildra sitt straff.
Se till att det som talar emot honom eller henne försvinner. Men i slutändan sitter man ju alltid på bekännelse inte alla som klarar det.
En anledning att ej bekänna vad som lagts emot en person rädsla för repressalier från folk som känner personen det finns diverse olika hot som de är rädda för.
Citera
2021-08-29, 12:04
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dextrodammit
Yngre medelåldern? Hur gammal tänker läraren bli? Han är 44. Genomsnittlig livslängd för män är 81. Alltså 54.3% av ett genomsnittligt liv. 😂

Läste att han kommit hem från sjukhuset nu. Så jävla glad för hans fru och barns skull.
Skönt att han återhämtar sig. Skärskador kan vara jävligt svårläkta.
När det gäller åldern så tyckte jag faktiskt att han såg yngre ut. En stilig karl helt enkelt.
Citera
2021-08-30, 08:57
Medlem
Jag fick höra av en bekants barn, att det går rykten om att dådet var ett "Prank" som gick för långt.
Men jag vet inte alls om det ligger någon sanning i det.
Citera
2021-08-30, 09:29
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlBundysEnaSko
Jag fick höra av en bekants barn, att det går rykten om att dådet var ett "Prank" som gick för långt.
Men jag vet inte alls om det ligger någon sanning i det.

Låter mindre troligt.
Citera
2021-08-31, 01:47
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
E det konstaterat att han lyssnade på D.A.F.
En av de största synthgrupperna som funnits

Ja D.A.F. var bra men deras låtar och musik kan ju omöjligt uppvigla till våld?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2021-08-31 kl. 01:50.
Citera
2021-08-31, 14:19
Medlem
Någon som är sugen?

https://arbetsformedlingen.se/platsbanken/annonser/25056262?fbclid=IwAR0DC6K2GghKMqEdQisWXE9RtHcU4PGO XdE20sTVtN08W0QjDYjNfg9Q-ZA
Citera
2021-09-03, 15:57
Medlem
Om jag förstår dagens mål i Malmö Tingsrätt, så var det dag 2 av 2 i detta mål idag. Någon som har mer info?

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det som tillkommit är väl dagboksbladet från tingsrätten där identiteten slutgiltigt bekräftades vara den som redan slagits fast i tråden.
Citera
2021-09-07, 12:27
Medlem
beheadeds avatar
Det blev väldigt tyst i media om skoleleven som försökte mörda en lärare i Eslöv.

Varför? Beror det på att hans pappa är en framstående miljöpartist i Eslöv? Eller beror det på att skoleleven är mörkhyad?
Citera
2021-09-07, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beheaded
Det blev väldigt tyst i media om skoleleven som försökte mörda en lärare i Eslöv.

Varför? Beror det på att hans pappa är en framstående miljöpartist i Eslöv? Eller beror det på att skoleleven är mörkhyad?

Helt tyst i media.
Helt tyst på Flashback.

Märkligt…
Citera
2021-09-07, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poncho
Helt tyst i media.
Helt tyst på Flashback.

Märkligt…

Förmodligen har inte mycket nytt framkommit som anses vara värt att rapportera. Han blev omhäktad till 13 september, alltså nästa måndag. Utöver det vet jag ingenting nytt.

Har ni som har kontakter i Eslöv hört någonting mer matnyttigt?
Citera
2021-09-10, 18:26
Medlem
spoilers avatar
"Av rättsläkarintyget som tingsrätten i Lund har fått att pojken kan ha lidit av en allvarlig psykisk störning när han knivhögg läraren på Källebersskolan i Eslöv och att han fortfarande kan göra det."

https://sverigesradio.se/artikel/15-aring-kan-ha-varit-psykiskt-stord-nar-han-knivhogg-larare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in